lengte van reacties

Pagina: 1
Acties:

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
Als voorbeeld:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1395374

-1556 woorden
-ruim 2 A4'tjes arial 10pts

Reacties van deze omvang komen de leesbaarheid mijns inziens niet ten goede. Zou er een maximum omvang moeten zijn en waar zou dan de grens liggen?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit klinkt als een betoog dat ergens heenwerkt, IMHO is het daaroim een volledige en zelfstandige reactie zoals ik er ei'k meer wil zien. En een reactie met argumenten, lijn en conclusie gaat vaak richting +4 als het aan mij lag.

Los daarvan: iemand heeft moeite gedaan om een reactie te bouwen en dat wil de TS straffen? Niet echt een uitnodigend signaal voor mensen die tijd en argumenten over hebben. Meer een stap in de richting van de onelinercratie.

• bszz
Oeps wat een felle reactie.....

Het voorbeeld dat ik aanhaalde is uitdrukkelijk als voorbeeld bedoeld. Enig inhoudelijk oordeel wil ik niet geven, maar ik denk dat je een goed betoog ook kunt onderbouwen met minder woorden. Ik denk zelfs dat het de leesbaarheid en de effectiviteit ten goede komt.
Los daarvan: iemand heeft moeite gedaan om een reactie te bouwen en dat wil de TS straffen? Niet echt een uitnodigend signaal voor mensen die tijd en argumenten over hebben. Meer een stap in de richting van de onelinercratie.
Ik wil helemaal niemand straffen, ik vraag ook niet om een powermod, noch heb ik zelf een negatieve moderatie uitgedeeld. Daarnaast wil ik niemand ontmoedigen haar of zijn mening te ventileren (ook over dit onderwerp graag), en het mag heus wel meer dan een oneliner zijn (Alhoewel je daar volgens mij zelf ook niet altijd problemen mee hebt: Ecteinascidin in "Kinderachtig gemod" ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door bszz op 08-09-2005 13:35 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een karakterlimiet? Dat lijkt me totaal onzinnig. Zelf heb ik ook reeds menig keer een reply geplaatst van aanzienlijke lengte. Deels omdat ik doorgaans veel tijd en zorg besteed aan mijn berichten en deels omdat ik er een nogal bloemrijke schrijfstijl op nahoud. Ik ben het dan ook volledig met "Ecteinascidin" eens. Een beperking straft enkel diegenen die daadwerkelijk de moeite nemen om een uitgebreide en informatieve post neer te planten. Anders is het natuurlijk bij de copy/paste/quote-mensen. In dat geval zou een link of kleine verwijzing reeds voldoende zijn. Maar zulks los je niet op door de maximale lengte van berichten in te korten.

Wat misschien wel een optie is is de voorziening om posts langer dan xx karakters ingekort weer te geven op de frontpage. Door middel van een link in de stijl van "... lees volledige reactie" krijg je dan het hele bericht te zien. Hoe dan ook hoop ik - mocht deze optie overwogen worden - dat dit instelbaar is in je layout-instellingen. Zelf voel ik er namelijk niets voor om langere replies niet meteen volledig te kunnen lezen.

• bszz
Door middel van een link in de stijl van "... lees volledige reactie"
Een creatieve oplossing, waar ik me wel in zou kunnen vinden..

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb dan geen bestraffende bewoording nodig, maar ik vind het idee ei'kl gewoon niets. Vaak is het nog een vuistregel dat hoe langer de tekst is, hoe meer waardering je voor die inhoud kan krijgen. Net als op Got: een reply van 2 kantjes heeft vaak wat meer inhoud dan de oneliner.

Leesbaarheid is idd een pre, maar er zijn plenty mensen die niet in 5 woorden iets duidelijk kunnen maken. En niet iedereen heeft VWO-samenvatten laten mislukken omdat de samenvatting te gevat was. En niet iedereen heeft de typische directheid zoals die in de Randstad voorkomt (en in Limboland bv niet). En sommige mensen raken gewoon in een soort trance als ze eenmaal beginnen met een stukkie 5en ik kap het daarom maar hierzo af).

Zoveel mensen, zoveel mogelijkheden. En respect als overbruggende lijm.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik hoopte met je topictitel dat het om een minimaal aantal karakters ging en dat er in elke reactie minstens 1 hoofdletter en 1 punt voor moet komen...

• bszz
@Ecteinascidin
Vaak is het nog een vuistregel dat hoe langer de tekst is, hoe meer waardering je voor die inhoud kan krijgen
De lengte van de tekst vindt ik niet persé een maatstaf voor de hoogte van de waardering. Waardering zou toch in eerste instantie over de inhoud moeten gaan. Het gaat mij hier om de leebaarheid en de effectiviteit.

Ik blijf erbij dat het "individueel instelbare" idee van SatCP mij wel aanspreekt. En mag ik uit jouw laatste opmerking:
Zoveel mensen, zoveel mogelijkheden
opmaken dat dit ook voor jou geldt? :)

@sdomburg
Ik hoopte met je topictitel dat het om een minimaal aantal karakters ging en dat er in elke reactie minstens 1 hoofdletter en 1 punt voor moet komen...
Kijk, dat is kort en krachtig en laat aan duidelijkheid niets te wensen over.. :)
Pagina: 1