Toon posts:

Bootscreen helemaal messed up

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wou m'n pc ff upgraden door een latje van 512MB (DDR SDRAM PC2100) bij te steken... niet dus ;)
Toen ik het nieuwe latje samen met het oude instak en m'n pc opstarten kreeg ik een biep van ongeveer 1 seconde, herhalend. Toen heb ik het nieuwe eruitgehaald, en als ik m'n pc nu opstart met het gewone oude latje is m'n bootscreen helemaal scrambled, ik geraak niet meer in m'n bios .. als ik het nieuwe latje er alleen insteek start hij niet op. Aan wat zou dit kunnen liggen ? En hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen ?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

clear de CMOS eens en kijk dan wat ie doet met je orginele reep RAM erin.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang moet ik die batterij eruit halen om te clearen ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

De batterij hoef je er niet uit te halen ;)

BIOS Clearen doe je op deze manier :)
In het boekje van het moederbord staat als het goed is ook informatie m.b.t. tot BIOS clearen.

• Stekker uit de PC
• PC aanzetten
• Jumper verzetten
• PC aanzetten
• Jumper weer terug plaatsen
• Stekker in de PC
• PC aanzetten
Afbeeldingslocatie: http://img145.echo.cx/img145/4475/biosjumperenbatterijrev13yi.jpg
Jmper voor BIOS clearen en het batterijtje. De jumper zit vaak in de buurt van de batterij. Wordt vaak JP1 genoemd. In de handleiding staat overigens aangegeven waar de jumper zich bevindt :)

Op deze manier is het BIOS 100% zeker gecleared/gereset.

Probeer overigens ook eens de videokaart opnieuw in het slot te steken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, er heeft iets gefikt toen ik m'n pc terug opzette, ik weet nog niet wat ..

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:31:
Hmmm, er heeft iets gefikt toen ik m'n pc terug opzette, ik weet nog niet wat ..
Klinkt interessant...PC naar de kl@ten geholpen nu? 8)7

Verwijderd

Volgens mij MOET je pc van de stroom af zijn wanneer je het jumpertje verplaatst en weer terugzet.
Dus... voedingstekker uit de PC.
Jumper voor het resetten van bios verplaatsen.... daarna jumper weer terugzetten.... en dan pas weer de PC aanzetten.

Wanneer je dit anders doet kan je volgens mij je moederbord beschadigen (wat aan je reactie te lezen is ook al is gebeurd).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 12:34 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Klinkt als een nieuw mobo/mem :X

Verwijderd

Topicstarter
ja geen id.. ik heb enkel dat jumperke verplaatst en terug gezet zenne ;)

Verwijderd

Topicstarter
@superfly: heb ik gedaan

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

klinkt een beetje n00b-achtig maar ja..niet iedereen is hier handig in. Zou wel jammer zijn van je mobo/mem :X

[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 08-09-2005 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar ik zie ook niks opgefikt ofzo .. ik ruik het enkel, ik hoop echt niet dat het mijn cpu is ofzo

Verwijderd

Topicstarter
kan je die jumper ondersteboven steken ?

Verwijderd

Hoi,

Heb je toevallig Dual Channel? Zo ja, probeer verschillende volgorde bv slot 1/3, 2/4 Probeer ook in veilige modus je pc op te starten (F8)

Verwijderd

Je hebt de PC NIET aangehad toen je het jumpertje hebt verplaatst ???
Want als je het jumpertje op de stand van clear bios zet en de PC aanzet kan je volgens mij kortsluiting krijgen.

Dus de procedure die "Thandor" vermeld klopt volgens mij niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Herbje: Daar kom ik zelfs niet aan ;)

@superfly: De stroom was er al uit, heb jumper verzet .. pc aan gezet ... jumper verzet ,stroom ingestoken en opgestart

Verwijderd

Als je nou ook even probeer:

- PC stekker eruit
- Batterij eruit
- CLR_RTC jumpertje verzetten
eventjes wachte
- jumpertje terug zetten
- batterij terug
- stekker erin
gassen maar

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

ReggieBE, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Als had gezocht op het forum dan had je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel gevonden evenals PMG Beleid

Het is niet de bedoeling dat we je aan het handje houden, bovendien is hardware geen speelgoed daar moet je een beetje voorzichtig mee omgaan. Brandlucht betekent vaak kortsluiting en dat is niet goed ;)

Gebruik verder de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je meer dan één post achter elkaar wilt maken, dat is overzichtelijker

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Info over een bios die scrambled is vond ik niet echt in Google ... ik zal proberen wat meer te zoeken ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:41:
@Herbje: Daar kom ik zelfs niet aan ;)

@superfly: De stroom was er al uit, heb jumper verzet .. pc aan gezet ... jumper verzet ,stroom ingestoken en opgestart
Dus je hebt de pc aangehad toen je het jumpertje verzet had ???
Daardoor kan het zijn dat er iets beschadigd is geraakt.

De juiste procedure is dus nomgaals: PC van de stroom halen..... jumpertje verzetten.... daarna jumpertje direct weer terugzetten... dan de PC pas weer aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan hoor :)
Toen ik hem opzette hoorde ik een getik, en ja .. een brandgeur .. ik heb alles eens ontkoppelt en terug gestoken .. hij draait nu zonder problemen, maar geeft zelfs geen post messages meer of niets. Ik veronderstel dat mijn cpu gefrituurd is .. ben nu aan't proberen die cooler eraf te halen.

Verwijderd

Eerlijk gezegd haal ik ook nooit de stekker eruit als ik dat jumpertje nodig heb.
maar als je ruikt dat iets door gefikt is kijk eens naar je geheugen banken en naar je geheugen zelf.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PC aangezet wilt hier gewoon zeggen op de aan/uit knop drukken, hij zegt toch dat hij eerst de kabel heeft uitgetrokken en na het clearen de kabel er terug in.

Kan het niet zijn dat je 2de latje er verkeerd/niet goed in zat, der zijn nog mensen hier op GOT geweest die hun geheugen latje er verkeerd om inkregen. Of het zat gewoon niet diep genoeg.

Of misschien heb je bij het 2de latje in te steken of terug uit te halen je ergens tegen geduwd hebt of ergens achter blijven haken bent. Controleer alle aansluitingen (HDD data/stroom, grafische kaart, ...) alles eens goed aanduwen.

EDIT:
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:24:
.. hij draait nu zonder problemen, maar geeft zelfs geen post messages meer of niets.
Wat bedoel je met hij draait zonder problemen? :?

[ Voor 23% gewijzigd door kluyze op 08-09-2005 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze zien er toch niet echt beschadigd uit ...

Met zonder problemen bedoel ik zonder brandgeur ;) De fans draaien, en dat is het zowat.
Moest m'n cpu opgebrand zijn, zou hij dan nog een melding geven ? Er brandt een lichtje naast m'n ramlatjes, ik heb gelezen dat dat een gewoon controlelampje is .. dus ik veronderstel dat die nog in orde zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig om eens op te starten zonder ram ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

ReggieBE, lees mijn post hierboven nog eens door. Als je maar dingen blijft roepen, zonder dat je aanwijzingen van anderen gebruikt heeft je topic ook geen zin.

Bij gebrek aan eigen inzet gaat je topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.