hallo, kan ik een programmaproces in quarantaine plaatsen zodat ik het programma voor een tweede maal kan openen? Het gaat niet om een office programma maar om een programma wanneer je het nog es probeert te openen het al reeds geopende programma maximaliseerd (nogal raar omschreven maar het is duidelijk wat ik bedoel). Het gaat om software van PICO. Ik heb 2 registratiemodules (allebei USB) maar aangezien je bij de opstart moet zeggen om welke module het gaat kan je geen 2 modules terzelfdertijd loggen.
Pico als in de text editor? Ah, Google geeft aan dat het om oscilloscopen gaat. Als de applicatie het niet ondersteund zou er wel eens een reden voor kunnen zijn aangezien standaardfunctionaliteit is om een tweede proces te starten.
Maar goed. Opties die ik zie:
- probeer de executable te kopieren en start die kopie ook (geef ik weinig kans)
- virtual machine op dezelfde hardware
- een tweede PC
Maar goed. Opties die ik zie:
- probeer de executable te kopieren en start die kopie ook (geef ik weinig kans)
- virtual machine op dezelfde hardware
- een tweede PC
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wat ook nog zou kunnen is dat het process controleerd of het reeds draait, dit gebeurd vaak op process naam (lees: filenaam). Probeer de .exe eens te kopieren, ter hernoemen en dan beide .exe's op te starten?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.