Toon posts:

[2003] IE6: "Warn about invalid site certificates"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De instelling "Warn about invalid site certificates" in IE6 heb ik in mijn browser uit gezet. Graag zou ik dit voor iedereen op de machine willen laten gelden.

Weet iemand hoe ik dat kan instellen?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ahja je bent behoorlijk duidelijk :?

Is dit in een netwerkomgeging of? heb je al iets gezocht over hoe het zou kunnen?
Door middel van scipts kan je dit wel maken.. waarschijnlijk iets veranderen in het register.

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt mij voor mijn onduidelijkheid...

We hebben een Windows 2003 server waarop we scripts hebben draaien om websites te kunnen controleren. Deze scripts kunnen helaas minder goed overweg met de certificate warnings die we ontvangen op het moment dat we een https website bezoeken. Nou heb ik gezien in Internet Explorer bij Internet Options op het tabblad "Advanced", dat er de mogelijkheid is om de invalid certificates niet meer te laten weergeven.

Als ik dit instel voor mijzelf krijg ik ook inderdaad die certificate melding niet meer te zien. Echter wanneer een andere gebruiker, of de gebruiker waaronder het script gestart wordt de pagina opent krijgt deze alsnog de vraag van het certificate voor zich. Daarom mijn vraag of ik deze instelling "Warn about invalid site certificates" te laten gelden voor alle gebruikers.

Ik hoop dat dit verduidelijking geeft :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
je moet even op www.sysinternals.com een programmatje downloaden die real-life je registry controleert. (ben even de naam kwijt)

Ze deze optie dan op je pc uit en kijk wat hij verandert in het register. Tjeck deze instelling op een gebruikers pc en verander deze en kijk of je die melding nog krijgt.

Werkt het verwerk het dan in je script op maak nog een simpel bat scriptje aan die je laat laden.

[ Voor 4% gewijzigd door andreict op 08-09-2005 11:58 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Doe deze instelling in een GPO (als je AD gebruikt) of in een lokale policie (als je geen AD gebruikt) dan geld het voor iedereen op de Server

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS draaien de clients - dan kan ik dit nog even in je topic titel zetten :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

elevator schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:04:
Welk OS draaien de clients - dan kan ik dit nog even in je topic titel zetten :)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:00:
Doe deze instelling in een GPO (als je AD gebruikt) of in een lokale policie (als je geen AD gebruikt) dan geld het voor iedereen op de Server
Weet je toevallig ook waar ik deze instelling in GPO kan vinden? Ik ben daar niet zo in thuis :)

Wat betreft de clients, er zijn hier geen clients van toepassing, het vind allemaal plaats op een Windows 2003 Server :)
Pagina: 1