Toon posts:

[2003server] alles centraal zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server heb ik zojuist geinstalleerd met windows 2003, ook dc (domaincontroller) en ad(active directory) heb ik erop gezet.
Nu wil ik graag dat ELKE gebruiker die inlogt OVERAL bij zijn gegevens kan.
De bedoeling is dus dat elke gebruiker zijn documenten / favorieten / (email via exchange server module) / en desktopsettings overal op elke pc binnen het netwerk kan benaderen op de server.
Daarvoor moet ik voor zover ik op de hoogte ben een aantal stappen uitvoeren en mogelijk policies aanmaken zodat hij alles automatisch centraal gaat opslaan. Helaas heb ik me helemaal rot gezocht maar niet gevonden wat ik in een paar simpele stappen moet uitvoeren om al deze gegevens op de server op te slaan ipv op de werkstations.

Via het FAQ op GOT kon ik niets vinden wat mij de juiste richting inwees!

Vandaar de vraag dat wellicht iemand ervaring heeft met win2003 die het mijn in een paar simpele stappen wil uitleggen of mij opweg kan helpen?

Bedankt alvast.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[google=roaming profiles]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

idd roaming profiles gebruiken bij de profiles. Eerst een profile share maken op een fileserver (met de juiste NTFS settings natuurlijk) en dan in de userprofiles daar naar laten verwijzen.
Maak de profiles wel zo dat ze in pricipe hidden zijn (dus user$) en dat alleen de user + admin + system de meeste rechten hebben.

Voor de rest...tsja...is eigenlijk aardig basic knowledge. Anders ff in de Help kijken :P

specs | 3360wP met SE3000

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk dan gelijk ook naar Folder Redirection om de Mijn Documenten te redirecten.
De instellingen van bijv. Outlook kan je doen met een MST bestand die je met de Office Resource Kit kan maken. Dan installeer je office en weet ie ook gelijk waar je exchange server staat en hoe ie er op moet aanmelden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yep Folder redirection op een home schijf doen (network mapping naar server)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC