[Lanparty] Is mijn systeem te oud?

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Tja,.....gamen doe ik dus tegenwoordig niet veel meer. En mijn systeem is inmiddels best al wel verouderd (+/- 3 jaar).

Maar nu ben ik door een goede vriend (die nog wel gamed) uitgenodigd om samen met zijn clan naar een lanparty te gaan. Bepaalde games (NFS2U/DTM) beheers ik wel goed en voor de gezelligheid zit het ook wel goed. Maareh.....m'n systeem is dus écht redelijk crap.... NFS2U op een lage resolutie met weinig FX aan dus.

Wat is jullie advies, kun je met een oud systeem ook op een lanparty verschijnen?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 09:44
Tja, als het voor jou speelbaar is, waarom niet?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
persoonlijk zou ik het wel aandurven, maar wel het geheugen uitbreiden ik vind 512 echt wel het minimum voor bij games

wat zijn de preciese specs van de vid.kaart. als ie 64 mb is zou ik em ook vervangen voor een van 128

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha je hebt daar wel een punt, mensen zullen wel denken van "wat een waardeloos systeem" maar als jij ze daar op kunt verslaan, dan zou ik zeker gaan!

Lan party, zou ik zo en zo zeker heen gaan!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50

TiMMieJ

PSN: Orixez

Dit ligt geheel aan jezelf!
Als jij denkt dat jij de spellen goed genoeg kunt draaien zodat je daar plezier aan beleefd maakt het niks uit. Het gaat erom op een LAN dat jij het naar je zin hebt en zelf naar eigen inzicht speelt/leecht e.d. Wat anderen ervan denken is hun zorg... Als jij maar plezier hebt!

En geloof me je zult vast niet de enige zijn die een wat oudere PC heeft.
Er zijn genoeg andere LAN fanaten die ook andere prioriteiten hebben en/of geen grote hoeveelheden geld in hun pc stoppen.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:59
Koop een 9800 pro en 512 extra ram, ben je iets van €150 kwijt, kun je weer ff mee :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Natuurlijk, dat is geen probleem :) LAN-parties zijn over het algemeen natuurlijk ook bedoeld voor de gezelligheid en het zou zonde zijn als je dat zou missen door een ietwat verouderd systeem.
Dat mag de pret niet drukken. Als jij, zoals je zelf stelt, er prima mee overweg kan moet je gewoon gaan.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 17:25

amahusu

taking over the world!

Jivecar schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:35:
Tja,.....gamen doe ik dus tegenwoordig niet veel meer. En mijn systeem is inmiddels best al wel verouderd (+/- 3 jaar).

Maar nu ben ik door een goede vriend (die nog wel gamed) uitgenodigd om samen met zijn clan naar een lanparty te gaan. Bepaalde games (NFS2U/DTM) beheers ik wel goed en voor de gezelligheid zit het ook wel goed. Maareh.....m'n systeem is dus écht redelijk crap.... NFS2U op een lage resolutie met weinig FX aan dus.

Wat is jullie advies, kun je met een oud systeem ook op een lanparty verschijnen?
nee, dan wordt je uitgelachen door die andere nerds :?

beetje loze vraag, als je niet kunt gamen kun je ook films e.d. uitwisselen. Als je wel wilt gamen dan geef je zelf al aan dat je systeem te langzaam is.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Thanks, ik ben overtuigd.
Overigens wil ik (hoe klein ook) geen investeringen op dit moment doen aan een pc. Ik heb net een huis/inrichting gekocht dus wat dat betreft grote uitgaven genoeg. Deze prioriteit stel ik even wat lager.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Jivecar schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:47:
Thanks, ik ben overtuigd.
Overigens wil ik (hoe klein ook) geen investeringen op dit moment doen aan een pc. Ik heb net een huis/inrichting gekocht dus wat dat betreft grote uitgaven genoeg. Deze prioriteit stel ik even wat lager.
Huis verkopen en gigasnelle pc kopen }:O
Hiermee kan je niet voor de dag komen natuurlijk he :+

Nee grappie...btw leuke game voor op lan die die pc makkelijk trekt in Colin McRae Rally 2, die heeft een geweldige multiplayer acrade racemode. Lekker met zn 6sen driften en beuken voor de koppositie. _/-\o_

aahh durka durka durka

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 21:25
Zemskii schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:41:
Koop een 9800 pro en 512 extra ram, ben je iets van €150 kwijt, kun je weer ff mee :)
Een 9800 pro is een beetje overkill als het alleen voor een lanparty is. Bovendien heeft de TS rdram geheugen en dan kom je wel heel wat duurder uit.
Mijn advies is: Koop een radeon 9600/9600 pro of een geforce 5700. Kan je vinden voor rond de € 80 en zo kan je de graphische instellingen van de games toch wat hoger zetten. Een Ti4200 is ook nog heel goed voor jouw systeem als je er nog een kan vinden.

Typ voor GoT!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Voor dat soort zaken hebben we Vraag & Aanbod

[ Voor 75% gewijzigd door Fuelke op 08-09-2005 12:53 ]

aahh durka durka durka

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Heb toevallig vorige week zelf een 9600Pro (256mb, 400/200mhz, 128-bit) gehaald voor €69,- bij Paradigit. Draait prima in ook mijn verouderde systeem; een p3 733mhz met 512mb sdram.
NFSU2 heb ik er nog niet op gedraaid, maar CounterStrike-ConditionZero (welke je bij de videokaart krijgt) loopt soepeltjes.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 11:34

Metro2002

Memento mori

Je kan toch ook gewoon wat oudere games spelen?

Ik speel zelf nog enorm vaak UT 1 en zo af en toe GTA san andreas (draait ook nog redelijk)
En dat speelt voor mij gewoon goed genoeg.
Het is jouw systeem en als jij daar genoegen mee neemt is het toch klaar?

Ik zou zeggen, ros er een nieuwe videokaart in en je kan weer even mee hoor. (gezien je specs)

[ Voor 17% gewijzigd door Metro2002 op 08-09-2005 15:01 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wehehehe, iemand van het regroup-forum (das een grote lan) die ging altijd met zijn p3 500

niet omn te gamen, maar een weekendje chillen en IRCen :)

Heeft ook een computer!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Bertus schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:24:
Wehehehe, iemand van het regroup-forum (das een grote lan) die ging altijd met zijn p3 500

niet omn te gamen, maar een weekendje chillen en IRCen :)
en servers leegpompen cker?

Het maakt niet uit wat voor systeem je meeneemt, ik neem zelf altijd mijn huidige (net geupgrade) systeem mee....is ook een simpel amd 2600+ met 1gb aan geheugen + Asus V9999LE......en dat is pas sinds kort...

Heb 2,5 jaar gegamed met een Ti4200 :) ging perfekt :)

Wabbawabbawabbawabba

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

Ik denk dat ie de servers eerder leegzoog ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
xiander schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:13:
[...]

Een 9800 pro is een beetje overkill als het alleen voor een lanparty is. Bovendien heeft de TS rdram geheugen en dan kom je wel heel wat duurder uit.
Mijn advies is: Koop een radeon 9600/9600 pro of een geforce 5700. Kan je vinden voor rond de € 80 en zo kan je de graphische instellingen van de games toch wat hoger zetten. Een Ti4200 is ook nog heel goed voor jouw systeem als je er nog een kan vinden.
boeiend, verkoopt ie hem na de lan weer heeft hij zijn geld weer terug. En een 9800pro is wat, 20 euro duurder?

Het verschil tussen een 9600 en een 9800 is imo veel groter dan die 20 euri

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21

LegacyCode

De crack van de division

Ik ga nog regelmatig met een pc die ook zo'n 3 jaar oud is naar lanparty's.
(Athlon XP 1800, Radeon 8500)
Het ligt er gewoon weg aan wat je wil doen.
Maar meestal worden er nog altijd ook oudere games gespeeld.
Tenzij jij natuurlijk behoefte hebt om recente titels te spelen.

En euh leeching is bad m'kay!

legacycode.net

Pagina: 1