Toon posts:

[2000] Overbrengen FSMO rollen naar nieuwe DC lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ga binnenkort de active directory van 1 server naar een andere overplaatsen. De domaincontroller zal ook de nieuwe server zijn. Ik heb dit al eens eerder gedaan, dus overzetten van GC, overplaatsen van de rollen, login en dergelijke aanpassen... Om nog enkele andere tests te doen heb ik 2 test pc's even gepromoveert naar win2000server zodat ik alles kan uittesten zonder al te veel risico. Wat blijkt, bij het overhevelen van de rollen krijg ik volgende melding:
"De huidige domeincontroller is de operation master. Als u de rol als operation-master wil overdragen op een andere computer, moet u eerst verbinding met die computer maken."

Dit is wat ik al gedaan heb. Oude (test)server geinstalleerd met AD. Nieuwe (test)server bij in het domein gehangen van oude server. AD is mooi gesynchroniseerd tussen de 2 servers. Zelfs als ik een gebruiker toevoeg op de oude server staat deze dadelijk ook in de nieuwe server, wat me er toch op duidt dat er al een verbinding is.
Welk onderdeel, vinkje, installatie-deel of dergelijke kan ik over het hoofd hebben gezien.

Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt 5 FSMO Rollen die een AD DC (als ie de enige is) vervult.
Wedden dat je die niet overgezet hebt? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het 'm juist
Ik kan de rollen niet overzetten omwille van de foutmelding. Nadat ik de foutmelding gekregen heb, is er niets veranderd. Dus zijn er geen rollen overgezet

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Ik neem bij voorkeur voor server Os als taal altijd engels.

Dat maakt trouble shooten veel makkeleijker omdat veel sneller de jusite hit in een zoek machine krijgt. Probeer de tekst eens te vertalen en zoek daar mee op Internet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:04:
Dat is het 'm juist
Ik kan de rollen niet overzetten omwille van de foutmelding. Nadat ik de foutmelding gekregen heb, is er niets veranderd. Dus zijn er geen rollen overgezet
Je volgt uiteraard wel de voorgeschreven procedure?

Dat wil zeggen:
Je maakt van de Server waar je de rollen naartoe wil brengen via de AD Sites+Services snapin een verbinding naar je "oude" server?
En je DNS config is ook goed?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 08-09-2005 11:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan want je hebt heus wel verbinding tussen die servers, je weet enkel niet hoe je die rollen overbrengt ;)

Verwijderd

Hoe zet je het over dan? Met ntdsutil, of via een AD users/computers en sites/services?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nou eens inlogt op de nieuwe DC en dan de rollen overzet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1