[photoshop] Alles grayscale behalve bepaald object

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 19:57

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik wil graag weten hoe je van een foto een bepaald "object" kunt isoleren, bijvoorbeeld (ikea voorbeeld :D) hoe je van een foto van Times Square NY alles grijs kan maken behalve de taxi's die erop rijden. De hele foto is dus grayscale behalve de taxi's. Volgens mij moet ik dan een layer duplicaten en alles wat ik niet gekleurd wil eruit knippen, maar er moet toch een betere manier zijn? Ik heb iets gehoord van curves of zoiets?

Verwijderd

kan, je kan ook een hue/sat adjustment layer erover pleuren en wat je niet wilt uitmasken

masken kan wellicht handig met een color range, maar handwerk is toch het beste

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 10:40
Je kunt via Hue/Saturation de rest van de kleuren eruit filteren (saturation op 0 zetten behalve van geel), maar je gaat me niet wijs maken dat er in zo'n foto geen andere gele objecten zitten...
De beste (en helemaal niet zo moeilijke) manier is inderdaad een layer dupliceren (ctrl-j) en daar een mask op toepassen waarin je alles behalve de taxi's weggumt en de onderste layer greyscale maakt. :)

Motor onderhoud bijhouden

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:46

Zerora

Ik Henk 'm!

- Selecteer alle taxi';s die je wilt.
- Dan Selectie > Inverse (SHIFT + CTRL + I)
- Dan Image > Adjustments > Desaturate (SHIFT + CTRL + U)

Klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Zerora op 08-09-2005 10:55 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 20:29

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 19:57

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:53:
maar je gaat me niet wijs maken dat er in zo'n foto geen andere gele objecten zitten...
Toch wel ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 10:40
ok 8)7

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1