PCI-e slot over in laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben er onlangs achter gekomen dat ik in mijn HP nc6120 laptop nog een PCI-e slot over heb, althans, dat geeft Everest over de southbridge weer:
Veld Waarde
PCI-E x1 port #1 Leeg

Ik heb zelf al in de BIOS gezocht, deze geeft nauwelijks opties weer. Ook het internet heeft me geen duidelijke informatie kunnen geven over wat mijn mogelijkheden zouden kunnen zijn.

Nu vraag ik me af, zou daar dan nog een betere mobile videokaart dan m`n intel onboard GMA 900 in kunnen? En zo ja, waar kun je uberhaupt een mobiele videokaart kopen :D

[ Voor 27% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 08-09-2005 10:29 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Ik acht de kans erg klein dat er ook fysiek een PCI slot over is... Misschien vind je ergens op het moederbord nog wel wat soldeerpuntjes.

Verwijderd

Het zou best kunnen denk ik, er zitten altijd wel een paar klepjes aan de onderkant en videokaarten in laptops vervangen is ook niets nieuws onder de zon. Heb er verder niet zoveel verstand van... maar of het de investering waard is vraag ik me af

Verwijderd

progjes als Everest laten alleen zien wat de chipset ondersteund, niet wat er fysiek op 't moederbord zit. Naar mijn weten is er trouwens alleen nog een laptopvariant van het pci-e 16x slot.

Ik heb 4 usb controllers in m'n laptop volgens everest, dat zou een stuk of 8 poorten moeten betekenen. Ik tel er toch echt maar 3 (2 achterop en 1 voor de ingebouwde bluetooth module)...

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
Wat dacht je van de aansluitingen die via de dockingstation aansluiting beschikbaar komen.

Verwijderd

Lol, en dan een 7800gtx er in.

Boem zei de 85w dockinstation adapter.

Ga er maar vanuit dat zelf in een docking station de mogenlijkheden zeer beperkt zullen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 11:14 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Was het niet zo dat er de PCMCIA (of iets dergelijks) aansluitingen ook pci-ex werden? Ik herinner me iets dat er een mini pci-ex of zou zou komen voor laptops dat verdacht veel leek op een PCMCIA aansluiting toen.

Het artikel stond toen op hothardware.com maar ik vind het niet meer (er lijkt nu een ander artikel te staan)
Ik kan ook mis zijn natuurlijk, het is al eeuwen geleden dat ik dat gelezen heb, toen bestond pci-ex zelfs nog niet, er was alleen nog maar sprake van. :)

Van intel site:
The non-mobile add-in cards define a collection of card sizes based directly on the short length, standard length, and low profile add-in card standards established by PCI. The typical application for the non-mobile add-in cards are desktop PCs and servers. The mobile add-in cards are defined by a single specific add-in card called Mini PCI Express Card indirectly based on the Mini PCI Card Type III. At the print time of this book, several specialty add-in cards have also been announced. NEWCARD is defined by the PCMICA group as the replacement for Cardbus. Server I/O Modules in four self-contained modules form factors. Advance TCAs is defined as carrier grade communications equipment. And finally, Cable Modules defined for enterprise class systems. This book focuses on non-mobile and mobile add-in cards as defined by the PCI Express Base Specification revision 1.0a April 15, 2003, PCI Express Card Electromechanical Specification revision 1.0a April 15, 2003, and Mini PCI Express Card Electromechanical Specification revision 1.0 March 19, 2003.
Ik weet niet of het dit is, over wat er zich in laptop wereld afspeeld ben ik niet zo op de hoogte.

^^Er zit een PCI-E x1 poort in die gaat de 7800gtx al niet aankunnen, zelfs een x300 zou al moeilijk zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door kluyze op 08-09-2005 14:03 ]

Pagina: 1