Toon posts:

[Win2k3] Snelkoppelingen instellen bij group

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Er is een Group genaamd Docenten.
Ik wil dat deze hele group 2 standaard snelkoppelingen op hun bureaublad krijgt.
Ik "weet" dat ik iets met een group policy moet doen maar precies wat, weet ik niet.
Daarom vraag ik jullie om hulp.

b. v. d.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

Verwijderd

Ik begrijp uit je vraag niet of dat je wel eens gehoord hebt van grouppolicy of dat je alleen de juiste setting niet weet, dus begin hier maar eens mee....

http://www.microsoft.com/...ry/stepbystep/gpfeat.mspx

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:24
Als je voldoende had gelezen op de boven genoemde websites, dan had je begrepen dat je niet 123 een snelkoppeling op een desktop kan krijgen via een GPO. Je kan wel een inlog script koppelen aan een GPO, en dat script copieerd dan de snel koppeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Rolfie op 08-09-2005 11:19 ]

Verwijderd

Maak een "voorbeeld" share met daarin alle snelkoppelingen.
Geef de gebruiker (groep) leesrechten op de snelkoppeling die ze op hun bureaublad moeten krijgen.
Kopieer mbv robocopy vanuit het login script de inhoud van de voorbeeld map naar c:\Documents and Settings\%username%\Bureaublad\.

Snelkoppelingen waar de gebruiker geen rechten op heeft worden dus niet mee gekopieerd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:23:
Ik heb het volgende probleem:

Er is een Group genaamd Docenten.
Ik wil dat deze hele group 2 standaard snelkoppelingen op hun bureaublad krijgt.
Ik "weet" dat ik iets met een group policy moet doen maar precies wat, weet ik niet.
Daarom vraag ik jullie om hulp.

b. v. d.
Sorry hoor, maar PNS is geen helpdesk.
Lees een boek, of zoek eens bij microsoft zou ik zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.