Ventilatoren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Hallo,

Ik heb net 3 maal een 220 volt ventilator op de kop getikt. Het zijn 8x8 cd dingen die aardig dik zijn. Ze hebben ook een aardige blaaskracht. Het mooie van deze dingen is dat ze muisstil zijn.

Mijn idee is om deze 3 deze fans in te bouwen in mijn kast, en er dan 1 ter vervanging van de voedings-fan buiten aan de kast te hangen (220 volt aan/uit met relais lukt wel). (muisstille kast is me wel wat waard).

Nu is mijn vraagje: voordat ik dit ga proberen: kan een voeding oververhit raken? (onder normale omstandigheden). Ik hoorde nl dat die fan er hoofdzakelijk is om de _kast_ te koelen en niet de voeding zelf.

Groeten,

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Ja, maar toch zit die fan in de voeding er niet voor niets, het schaadt je voeding wel om zonder fan te draaien.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je een bigtower hebt kun je een voeding zonder fan laten werken als je ook de behuizing eraf haalt en dan vooral de bovenkant. Echter dit is uiteraard niet ideaal voor je voeding .... Ik zou toch een van de fans gebruiken om iets van koeling richting je voeding te gooien ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
ja, ik wil ook een fan ter vervanging van de voedingsfan ophangen (aan de buitenkant van de voeding), maar vroeg me gewoon af of er iets mis kon gaan als deze fan niet genoeg kon koelen.

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

En waar heb je die dingen op de kop getikt? Ik heb nl ook wel zin in een stille kast, ik heb er nu 4 8x8 12V fans in zitten en 2 5x5 12V. Alleen deze maken nogal wat lawaai.