[C#] Hoe formbased-authentication simuleren?

Pagina: 1
Acties:

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20
Beste mede-tweakers,

Nadat de manier waarop gebruikers zichezel authentication op de website veranderd is naar form-based werkt de client-side applicatie in C# niet meer.
Deze werkte met de netwerk-credentials klasse maar dat werkt nu dus niet meer.

Ik heb al van alles geprobeerd op de authenticatie te simuleren of iets dergelijks maar het wil maar niet lukken. Op internet kan ik ook weinig informatie hierover vinden.

Weet 1 van jullie waar ik meer informatie hierover kan vinden?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:20
Je bedoeld dat je het aanmelden via een formuliertje op een website wilt simuleren in een C#-applicatie?

Hiervoor zul je de juiste HTTP-headers naar de website moeten sturen. In PHP doe ik dit door een socket naar de webserver te openen, geen idee hoe dit in C# in zijn werk gaat.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik snap niet wat je probleem is.

Wat bedoel je met 'de client side app' ? Is dat een andere applicatie dan je web-applicatie ?

https://fgheysels.github.io/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat wil je precies. Als je gewoon je eigen authentication wil doen kan je natuurlijk gewoon dezelfde database en logica gebruiken.

Als je ook daadwerkelijk de Pagina's wil opvragen zul je dus ingelogd moeten zijn op de Website. Forms Authentication werkt met een AuthenticationTicket die weer gebruik maakt van Cookies. Je zult dus in moeten loggen en het Cookie afvangen. Deze zul je daarna alle requests mee moeten sturen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20
De server kant is een j2ee server. De clientside applicatie is een plugin voor Visio geschreven is C#.
Nu is de authenticatie veranderd naar een formbased authenticatie.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het gaat dus niet over ASP.NET Forms Authentication?
Maar wat wil je nou precies met je Client applicatie? Wil je iets op de server doen of wil je de webpagina's opvragen in je Applicatie.

In geval van het laatste zul je moeten kijken hoe de Forms Authentication werkt. Waarschijnlijk zul je iets met cookies moeten doen in dat geval.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Met de classes HttpWebRequest en HttpWebResponse kun je een aanvraag naar een pagina maken, form elementen meegeven, en dan ben je er denk ik.
Pagina: 1