Toon posts:

MS SharePoint Services website dir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenmorgen,

Ik ben bezig met het testen van MS Sharepoint services. Wij willen dit in ons bedrijf gaan gebruiken als documenten en project beheer. Nu heb ik het volgende probleem: Ik ben bezig met het aanpassen van de website zodat het op onze bedrijfslayout lijkt. Ik gebruik hier voor Frontpage 2003 (dit omdat de integratie tussen MS SPS en Frontpage heel goed is)

Als ik de site heb aangepast naar mijn wensen en ik sla hem op werkt alles perfect. Maar ik kan nergens op de server mijn bestanden van de site terugvinden. Wie weet waar de bestanden worden neergezet als ik hem opsla?

En wat is de makkelijkste manier om de standaard site aantepassen aan je eigen formgeving??

Ik heb al veel gelezen over SPS op het internet maar heb op deze vragen geen antwoord kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,
Luc Nijhuis

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Outerspace

Admin General Chat
Kan je niet via de instellingen van Frontpage erachter komen waar het word opgeslagen. Normaliter moet je een map aangeven of een default map gebruiken.

Kan je niet anders even zoeken naar een bestand die je gebruikt :?
met windows search dus ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2005 09:49 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in frontpage naar Bestand-->Opslaan ga dan zie ik een directory structuur die ik niet op de server kan weervinden:S

Als ik de website wil aanpassen Ga ik naar Bestand - Openen en dan vul ik http://mijnwebsite/mijnsubsite in. Dan "importeerd" hij die in Frontpage en als ik hem dan later weer opsla exporteerd hij die naar de zelfde lokatie.

Wie weet hoe het werkt met de dir-structuur van SPS

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou toch maar eens in je IISmgmt snapin loeren dan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:03:
Ik zou toch maar eens in je IISmgmt snapin loeren dan :)
Dat is het juist, in de IIS console staat maar 1site van SPS namelijk de Centrale beheer site.

Waar moet ik dat volgens jou kunnen vinden dan

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Windows SharePoint Services slaat alles op in een MSDE of SQL Server database die benaderbaar is door middel van WebDAV of FrontPage RPC. Je kunt door de content van je site browsen met behulp van FP2003 of met behulp van de WebClient feature in Windows XP/2003 (ingebouwd in My Network Places).

Aanpassen van de site is het makkelijkst met behulp van FP2003, je kan het eventueel ook met Kladblok doen ofzo maar dan is de kans dat je je WSS site molt extreem hoog omdat er nogal wat SharePoint specifiek spul in de HTML code verweven is.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS -> SA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:12:
Windows SharePoint Services slaat alles op in een MSDE of SQL Server database die benaderbaar is door middel van WebDAV of FrontPage RPC. Je kunt door de content van je site browsen met behulp van FP2003 of met behulp van de WebClient feature in Windows XP/2003 (ingebouwd in My Network Places).

Aanpassen van de site is het makkelijkst met behulp van FP2003, je kan het eventueel ook met Kladblok doen ofzo maar dan is de kans dat je je WSS site molt extreem hoog omdat er nogal wat SharePoint specifiek spul in de HTML code verweven is.
Maar moet ik elke pagina dan apart van elkaar veranderen?? Kan ik niet de "home" page aanpassen en dan zorgen dat de rest van de pagina's hetzelfde eruit komen te zien

Verwijderd

Topicstarter
En zou het ook mogelijk zijn om een pagina die ik aangepast heb om te zetten in een theme. Want dit is stukken makkelijker dan een theme zelf aanpassen

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Dit probleem heb ik zelf ook (gehad)...

volgens mij heeft het te maken met het feit dat WSS gebruik maakt van virtuele servers. Om WSS te draaien heb je Win2k3 Server nodig.. hierop staat IIS 6.0. En in deze versie hebben ze de functionaliteiten met virtuele servers in de console verborgen.
Er is nog wel eea mogelijk mbv scripting....

ik zocht me ook het apelazarus naar folders en bestanden.

Verwijderd

SPS bestaat uit twee databases:
  • de content database
  • de structuur database
in de ene zal je content bv documenten enzo worden opgeslagen, in de andere zullen je websites en de structuur en dergelijke worden opgeslagen. Alles wat je aanpast zal dus in een van de twee websites gestoken worden. Hoe pas je nu zelf je site aan.

Open de site met frontpage 2003 (niet met een vroegere versie) en verander het naar jouw keuze. Ga vervolgens naar site and settings van deze pagina > go to site administration > save site as template
en vul het formulier in.

Vanaf dan zal je die site kunnen selecteren als je een nieuwe aanmaakt, veel plezier,

J
Pagina: 1