poortscan van binnenuit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-04 22:40
Goedemorgen,

Ik heb al vaker gehoord dat een poortscan naar een ander ip toe illegaal is. Dat is te begrijpen, maar..

Ik wil hier op mijn netwerk graag weten welke poorten er openstaan om naar buiten te werken, is dat ook illegaal?

Zoniet, waar zou ik dan een programma kunnen vinden die daar een mooi overzicht van geeft, of hoe kan ik het zelf doen?

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
portscan illegaal? heb je daar een bron van?
anyway, je eigen netwerk scannen kan niet illegaal zijn lijkt me zo, net als dat je niet in je eigen huis kan inbreken of je eigen auto kan jatten

Anyway, portscan progseltjes zijn er voldoende, ff googlen en je hebt ze zo

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:53
Via www.grc.com en dan de shields-up scan uitvoeren. Wordt er extern een poortscan uitgevoerd op het WAN adres van je netwerk! Werkt perfect.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• dailyleaf
Misschien ben ik wat onduidelijk geweest.

Ik wil dus niet weten welke poorten er openstaan voor anderen om mijn netwerk te bereiken, maar ik wil weten welke poorten er binnen mijn netwerk openstaan om naar buiten te werken.

3389 staat bijvoorbeeld dicht want ik kan naar niemand verbinden via extern bureaublad.

Mijn vraag dus, zijn er ook programma's aanwezig waarmee ik op die manier mijn poorten kan scannen.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 22:09
borgdaville schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:33:
Via www.grc.com en dan de shields-up scan uitvoeren. Wordt er extern een poortscan uitgevoerd op het WAN adres van je netwerk! Werkt perfect.
Maar dat is dan van grc.com NAAR de TS toe. Dus van buiten naar binnen. HIj wil juist het tegenovergestelde weten ;) (en ik stiekem ook wel ;))

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Zou in theorie kunnen als je nmap (of een andere poortscanner gebruikt) in combinatie met een systeem buiten de firewall die *alle* poorten open heeft staan :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zie dat Nvidiot al heeft geschreven wat ik van plan was te schrijven.

Verder neem ik dus aan dat het niet echt jouw netwerk is, anders lijkt het me geen probleem firewall en routerinstellingen rechtstreeks uit te lezen...

helemaal vergeten: je kunt natuurlijk ook de systeembeheerder(s) vragen welke poorten openstaan 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 08-09-2005 09:48 ]

• dailyleaf
niet mijn netwerk, maar wel een netwerk waar ik op aangesloten ben.

Ik denk dat ik zoiets nodig heb als 'hopster', deze scant ook alle poorten om daarna te bepalen welke ie kan gebruiken.
Hij laat alleen niet zien welke...

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 13:07
Als je wilt weten wat voor services je zelf draait dan kun je via start-uitvoeren-cmd het commando netstat uitproberen.

Anoniem: 31879

vraag de netwerk beheerder ?!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:59

FaceDown

Storende factor.

Van binnen uit? Je gaat toch ook niet in je huis van binnen uit proberen of je deuren en ramen open kunt maken om te testen op inbraakgevoeligheid. Je zult het echt van buitenaf moeten testen.

Groetjes, FaceDown.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
vraag de netwerk beheerder, of scan het zaakje.
staat er iets niet los wat je wel wilt gebruiken, en dit progje kan gebruik maken van een proxy, maak dan gebruik van een httptunnel oid.. (werkt bij mij op school aardig).

[ Voor 18% gewijzigd door weijl op 08-09-2005 16:37 ]

Anoniem: 64366

FaceDown schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:36:
Van binnen uit? Je gaat toch ook niet in je huis van binnen uit proberen of je deuren en ramen open kunt maken om te testen op inbraakgevoeligheid. Je zult het echt van buitenaf moeten testen.
Hij test juist of ie een hek tegenkomt bij het naar buiten gaan 8)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als we dan toch analogien gebruiken, Hij wil weten welek ramen open staan.

Maar dat kun je uiteraar alleen zien als het buiten licht is, dus als je iets hebt om mee te connecten. Ik ken zo geen server waar alles open staat. Ken je applicaties die WEL werken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dailyleaf, volgens mij kom je in principe wel verder met wat tot nu toe is gepost.

Als je echt nog wat meer info wilt krijgen, zul je wat meer specificiteiten van je situatie moeten posten.

Dus: Wat voor info over de netwerkstructuur heb je(ip-ranges, routers bla bla)
Wat wil je doen, ik neem aan dat je een vrije poort ergens voor wilt gebruiken.
Pagina: 1