Exchange 2003; intern mailen wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 10:52
Beste mensen,

Ik heb een exchange server op een MS Windows 2003 SBS en die wou ik graag configureren. Met de standaard configuratie kon ik prima intern mailen, maar was dus op zoek hoe ik extern kon mailen (smtp dus). Hier heb ik dus instellingen gewijzigd in het zogehete "Virtual SMTP Server" onder Servers, en "SMTP Connection manager". Na deze instellingen te hebben gewijzigd kon ik dus ook niet meer intern emailen. Ik kan nog wel agenda's van verschillende gebruikers delen.

Ik weet niet meer hoe ik dit herstel aangezien ik alles naar mijn inzien hersteld heb. Heb zelfs het ISS onderdeel SMTP verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en meerdere malen onder "Internet & Email" het onderdeel "Herstel internet & email settings" gedaan.

Ik ben het spoor even bijster. De clients maken wel gewoon verbinding met de exchange server, mail word ook verstuurd maar het komt domweg niet aan. (Heb het over intern). Zou toch weinig problemen moeten opleveren?

Heb ook al flink het forum uitgeplozen en gegoogled maar de meeste topics gaan over extern emailen naar buiten toe. dus....suggesties? bij voorbaat dank

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

McMiGHtY

- burp -

Start Run Eventvwr Applications
Zie je hier MSExchange Errors instaan? Zo ja welke?
Zie je hier andere errors in staan, zoja welke?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En zet niet te vergeten Message Tracking aan, das iets makkelijker troepschieten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nickbear
McMiGHtY schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:02:
Start Run Eventvwr Applications
Zie je hier MSExchange Errors instaan? Zo ja welke?
Zie je hier andere errors in staan, zoja welke?
Hoi McMighty,

Is het goed als ik hier begin volgende week even op terug kom? Want dan zit ik weer op de werkplek en kan ik meer vertellen. Ik kan via internet wel via terminal services inloggen maar ik werk liever p locatie. Ik zal in de eventviewer zien of ik wat kan vinden en dan PM ik je wel even, als je dat goed vind.

[ Voor 3% gewijzigd door nickbear op 09-09-2005 16:58 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nickbear schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:57:
en dan PM ik je wel even, als je dat goed vind.
Waarom post je dan nog op een forum zeg 8)7

Buiten dat het nogal onbeleefd is naar medeforumgebruikers is er geen PM functie op dit forum aanwezig.

Wat dat betreft: hier posten == hier antwoord krijgen, da's met nieuwsgroepen ook zo (terecht).

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2005 17:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nickbear
Nou zet ik het hier neer, maar de kans dat hij het leest als ik hem pm is vele malen groter dan dat ik het hier post. En besides, heb je nog wat zinnigs te melden wat betreft mijn vraag?? Dit forum is om problemen op te lossen en elkaar te helpen, niet elkaar af te zeiken... 8)7

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
nickbear schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:04:
Nou zet ik het hier neer, maar de kans dat hij het leest als ik hem pm is vele malen groter dan dat ik het hier post. En besides, heb je nog wat zinnigs te melden wat betreft mijn vraag?? Dit forum is om problemen op te lossen en elkaar te helpen, niet elkaar af te zeiken... 8)7
Ik snap niet helemaal waarom je lontje zo kort is, maar Backslash32 heeft m.i. helemaal gelijk:
1. Als TS hier niet meer terugkomt om te lezen, was de vraag kennelijk niet belangrijk genoeg.
2. Als iedereen elkaar de oplossingen mailt ipv hier op het forum uit te werken, wordt het forum stukken minder interessant.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nickbear schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:04:
En besides, heb je nog wat zinnigs te melden wat betreft mijn vraag??
En besides, heb je nog wat zinnigs uit je logging van MessageTracking gehaald wat er met je interne mailroutering gebeurt?
Dat had ik je namelijk ook al aangeraden, en dat is iets wat je makkelijk remote kan zien.

Als je er zo weinig haast mee hebt dat het tot volgende week kan wachten begrijp ik niet helemaal waarom je dan GoT als helpdesk gaat inschakelen; immers heb je dan ook tijd genoeg om zelf het een en ander op te zoeken.

Zowel de vragen van McM als van mij zijn standaard dingen die je imho en ihhoaw zelf al had kunnen melden zonder dat daarom nog gevraagd moet worden.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2005 22:43 ]

• nickbear
Het heeft even geduurd (tijd ziek geweest) maar wil dit topic graag weer hervatten.

Geen problemen in event viewer en is message tracking center staat bij mijn verstuurde bericht het volgende:

SMTP Store driver: Message submitted from store.

Hij komt intern dus nooit aan. Gedeelde agenda's e.d. doen het wel... DNS is goed ingesteld werkt allemaal prima. Kan iemand iets met die foutmelding?

Bij voorbaat dank.

edit:

Bij eventvwr wel de volgende foutmedling:

Because the exchange MTA is disabled the store driver cannot deliver the message. Nouja, spreekt voorzich, MTA services gestart. nog steeds dezelfce fout.

Als ik nu mail naar een intern adres verstuur krijg ik in eventviewer bij exchange de volgende waarschuwing:"
The Microsoft MTA registry paramater max RPC alloc size is missing. The default value will be used. Hierna krijg ik een bericht dat MTA succesvol is gestart, en vervolgens krijg ik weer "Because the exchange MTA is disabled the store driver cannot deliver the message". Verder kom ik niet.

[ Voor 60% gewijzigd door nickbear op 22-09-2005 10:21 ]

• nickbear
Ik ben inmiddels al iets verder. Ik heb de SMTP service opnieuw gestart en nu krijg ik geen foutmeldingen meer. In message tracking center krijgt ik nu:

SMTP Store driver: Message submitted from store.
SMTP Store driver ubmitted message to MTA.

Vervolgens komt het bericht niet aan... Kan geen foutmeldingen in eventviewer meer vinden. *zucht* next problem 8)7

• nickbear
kickje

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

repair install ?

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 10:21
0siris schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:11:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom je lontje zo kort is, maar Backslash32 heeft m.i. helemaal gelijk:
1. Als TS hier niet meer terugkomt om te lezen, was de vraag kennelijk niet belangrijk genoeg.
2. Als iedereen elkaar de oplossingen mailt ipv hier op het forum uit te werken, wordt het forum stukken minder interessant.
Waar veel mensen over klagen is dat je niks meer kunt vragen.. dat er meteen een slot opgaat en dat je naar allerlei faq's word doorverwezen.. dat is pas oninteressant makend..

• nickbear
backslash zit daar een bepaalde repairfunctie bij dan in exchange???

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, tenminste hier wel.

Setup gewoon nog een keer eroverheen zetten, met je databases gebeurt niks (en desnoods maak je daar een backup van zodat je die eventueel restored).
Je zou zelfs kunnen overwegen SP1 voor Exchange bijvoorbeeld opnieuw erop te zetten.
maar ook dit zijn dingen die je door te [google=exchange disaster recovery] of [google=exchange reinstall] ook wel kan vinden..

Verwijderd

Move NT > SA

• nickbear
to Backslash 32

ok... Dat is zeker het proberen waard. Maar is het niet zo , wanneer ik exchange eraf haal cq. opnieuw installeer, de instellingen van de vorige installatie bewaard blijven? Of is er dan sprake van een 'compleet nieuwe omgeving' ?

En dan nog een vraag, deze exchange was 'voorgeinstalleerd' in het Windows 2003 SBS pakket, en daar zit volgens mij niet een losse schijf "MS Exchange 2003" bij, alleen CD 1 t/m 6 en een Outlook 2003 CD. Of moet ik bij het installeren van windows onderdelen wezen!?

In elk geval, bedankt voor je voorafgaande reacties.

• nickbear
kick

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 weigert om SBS te gaan draaien hier, maar staat dat niet ergens op één van die CDs?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Je kunt gewoon de sbs setup starten en dan Exchange deïnstalleren. Op dezelfde manier kun je die daarna weer toevoegen en herinstalleren

• nickbear
2 Backslash32: Er zijn 6 installatie cd's en 1 Outlook cd. Geen Exchange, die word gewoon standaard geinstalleerd samen met SBS.

2 Wizzzz: OK Dat gaan we zeker even proberen. Zodra dit gelukt is (of niet natuurlijk) post ik het hier weer even. Alvast bedankt.
Pagina: 1