Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

java ontwikkelomgeving op memory stick

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk wil ik af en toe een java applicatie maken. Ik kan echter geen software installeren, dus ook geen ontwikkelomgeving. Is het mogelijk om een java-compiler en javabestanden op een USB-stick te installeren?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
en wat heb je zelf al gezocht ? geprobeerd?

of het mogelijk is, denk het niet aangezien je de SDK ( of heet het nou JDK) ook nodig heb en volgens mij moet dat 'geinstalleerd' worden op de OS..

Maar ik mis bv welk OS je het over hebt in je start post
Door: Boozer
Op mijn werk wil ik af en toe een java applicatie maken. Ik kan echter geen software installeren, dus ook geen ontwikkelomgeving. Is het mogelijk om een java-compiler en javabestanden op een USB-stick te installeren?

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:38

Eelke Spaak

- Vlad -

Dit kan, want je hoeft de JVM niet in het OS te 'installeren'.

TheStreme - Share anything with anyone

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf gezocht, maar kan niets vinden, en ben tevens geen held in Java. Het is dus goed mogelijk dat ik niet zorgvuldig gezocht heb.

OS = XP pro

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:31

Salandur

Software Engineer

JE kan de JDK gewoon downloaden en installeren op je stickie. wel moet je als je gaat compileren & uitvoeren het pad opgeven naar javax.exe en java.exe. Voor zover ik weet heeft Java geen windows registry nodig dus daar heb je ook geen last van.

Eventueel kan je .cmd bestand aanmaken die je path goed zet zodat je niet elke keer het pad hoeft op te geven, maar gewoon in de commandprompt alles kan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Salandur op 08-09-2005 09:00 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Salandur schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:59:
JE kan de JDK gewoon downloaden en installeren op je stickie. wel moet je als je gaat compileren & uitvoeren het pad opgeven naar javax.exe en java.exe. Voor zover ik weet heeft Java geen windows registry nodig dus daar heb je ook geen last van.

Eventueel kan je .cmd bestand aanmaken die je path goed zet zodat je niet elke keer het pad hoeft op te geven, maar gewoon in de commandprompt alles kan doen.
ok mooi.. Ik was daar niet zeker van.. Dan zou je dus moeten kunnen ontwikkelen op een USB stick :)

Verwijderd

Topicstarter
en in welk pakket kan ik dan de code schrijven?
gewoon in notepad, en dan op de command line gaan compileren:

javac code.java

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Inderdaad, als je dat leuk vind. Ik zou echter proberen om JCreator oid op je stickie erbij te zetten, dan heb je in ieder geval al syntax highlighting :) (en code completion etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door GambitRS op 08-09-2005 09:29 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
Wat ik een tijd geleden altijd gebruikte voor kleine java applicaties is RealJ.
JCreator is wel een stuk uitgebreider...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dat is mogenlijk. Je kan elke text/java editor gebruiken die je wil.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:31

Salandur

Software Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:26:
en in welk pakket kan ik dan de code schrijven?
gewoon in notepad, en dan op de command line gaan compileren:

javac code.java
Das wel gebruikelijk ja, je kan even kijken of je een eenvoudige IDE kan vinden die geen registrie nodig heeft en niet te groot is, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik gebruik zelf redelijk vaak TextPad, die is als ik het mij goed herinner te gebruiken zonder registry en heeft syntaxhighlighting en ondersteund compileren en runnen van je java programma vanuit het programma.

[ Voor 26% gewijzigd door Salandur op 08-09-2005 09:44 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56
Eclipse heeft ook geen installatie of zoiets nodig. Kopieren en plakken van een andere computer en het werkt.

Roomba E5 te koop

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eclipse kun je gewoon draaien zonder deze geinstaleerd te hebben. Deze heb ik hier zelf ook draaien op een computer waarop ik geen admin rechten heb. Ik heb echter geen idee hoe eclips reageerd wanneer je zelf geen enkele jdk op je os geinstaleerd hebt, maar daar kun je vast wel omheen werken door handmatig alle paden van je jdk in te stellen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:27

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Janoz schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:45:
Eclipse kun je gewoon draaien zonder deze geinstaleerd te hebben. Deze heb ik hier zelf ook draaien op een computer waarop ik geen admin rechten heb. Ik heb echter geen idee hoe eclips reageerd wanneer je zelf geen enkele jdk op je os geinstaleerd hebt, maar daar kun je vast wel omheen werken door handmatig alle paden van je jdk in te stellen.
Je kan een shortcut naar eclipse maken met de parameter "-vm lokatie_van_jvm". Dan start eclipse op, gebruik makende van die betreffende jvm. Ik weet niet of dit ook met relatieve paden gaat, maar dat kun je altijd even proberen.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Het kan zeker, er is zelfs een mogelijkheid om je Tomcat webcontainer ook op deze usb stick te plaatsen (indien voldoende ruimte beschikbaar offcourse...).

Een handige how-to kan je hier vinden:
Take your Tomcat on the Road

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Janoz schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:45:
Hmm ik probeer eclipse op mijn usb stick werkende te krijgen. Ik krijg het alleen niet echt voor elkaar.
Ik heb eclipse erop staan maar nu klaagt hij dat hij java niet ziet.
Zijn er mensen die hier inmiddels al meer ervaring hebben?

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Komt waarschijnlijk omdat je JAVA_HOME environment variabele niet goed staat. Zet die even naar de Java map op je USB stick.

On track

• Jigs
WouZz schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:05:
Komt waarschijnlijk omdat je JAVA_HOME environment variabele niet goed staat. Zet die even naar de Java map op je USB stick.
Ok even voor de duidelijkheid.
Ik wil graag Eclipse draaien vanaf een usb stick. Met als doel dat ik overal waar ik ben vanaf mijn stick kan developen. Ik wil dus niet afhankelijk zijn van de pc waarop ik develop. Is het mogelijk om hiervoor de JDK op de stick te installeren?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Ten eerste: Windows, Linux, Solaris, of wat anders...?

Ten tweede: heb je nu al wat geprobeerd n.a.v. WouZz antwoord? Het lijkt me vrij logisch dat absolute paden slecht werken vanaf een USB stick, vandaar dat het instellen van de Java home (als er geen JDK beschikbaar is) nodig is.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Eclipse zoekt eerst in de "jre" subdirectory, als je de java runtime daar neerzet dan zou het moeten werken. Alternatief is om command line args mee te geven, zoals Nick_S al schrijft. Je kunt deze ook configureren in de "eclipse.ini" file, die in de root van je Eclipse installatie te vinden is.

• Jigs
misfire schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:53:
Eclipse zoekt eerst in de "jre" subdirectory, als je de java runtime daar neerzet dan zou het moeten werken. Alternatief is om command line args mee te geven, zoals Nick_S al schrijft. Je kunt deze ook configureren in de "eclipse.ini" file, die in de root van je Eclipse installatie te vinden is.
Maar met JRE kan je niet compileren dus dat zou niet genoeg zijn...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Eclipse heeft juist een ingebouwde, eigen (incrementele) compiler, dus waarschijnlijk heb je alleen de JRE nodig?

• Creepy
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Om voor een vraag zoals deze nu een topic van 2 jaar oud te kicken.....

Mocht het echt nog niet lukken open dan een nieuwe topic. Doe dit wel op de juiste plek (zie Waar hoort mijn topic?) en met voldoende informatie (zie Development Tools & Environments Beleid). Nu komt het nogal helpdeskerig over..

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 31-07-2007 14:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.