netwerkconnection traag

Pagina: 1
Acties:

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi iedereen,

ik zit met het volgende probleem, voor ik dit aan jullie voorstel heb ik zo ie zo eerst gesearched op het web maar helaas niet gevonden van mijn probleem.
Daarbuiten heb ik ook gezocht naar mijn probleem op het GOT.

Mijn probleem:

Als ik iets wil overzetten van mijn computer naar een andere computer dan duurt erg lang, terwijl ik een 100 mb netwerkkaarrt hebt (merk: 3com 3c905c-tx).

En als ik ga kijken naar de taakbeheer/netwerk dan zie ik dat deze netwerkkaart maar 0,55-0,60% van gebruik maakt.
Ik heb dit probleem al erg lang(al een 3-6 maanden), ik heb daarvoor verschillende 10/100 netwerkkaarrten uit geprobeerd maar helaas geen effect.
Windows xp Proffesional opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft voorkomen.

Daarbuiten heb ik verschillende spyware programma's erover heen laten lopen maar helaas dit had weinig effect.

Ik heb ook nog de instellingen van de netwerkkaart geprobeerd te wijzigen maar helaas maakte niets uit.
De wijzigingen waren bij mediumtype van 10 half duplex naar 100 half duplex,etc.

Ik hoop eigenlijk of jullie misschien een passende oplossing hiervoor hebben.

De hardware:
Mijn systeem heeft het volgende:

Intel pentium 4 2,26 ghz
2x 512 mb ddr @ 266 cas 2.5
2 hardeschijven van 80 en 40 gb 7200 rpm (maxtor en Western digital)
3com netwerkkaart (3c905c-tx)
ati 9500 pro 128 mb grafische kaart

Mijn netwerkkaart zit aangesloten op een 10/100 mbit switch van conceptronic.

[ Voor 9% gewijzigd door viper3007 op 08-09-2005 00:22 ]

workstation server laptop

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
het volgende mis ik in je vraag;
Maak je gebruik van een werkgroep of een domein ?

Welke apparaat zorgt voor de IP addressing, is dit een router ?

• viper3007
mvdb1982 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:26:
het volgende mis ik in je vraag;
Maak je gebruik van een werkgroep of een domein ?

Welke apparaat zorgt voor de IP addressing, is dit een router ?
Ik maak gebruik van een werkgroep.

De switch is aangesloten op onze linux server waar meerdere computers op aangesloten zijn en die hebben hiervan geen problemen.
En de linuxserver is weer aangesloten op de router .

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- dma van de hd's staat aan?
- al een andere utp geprobeert
- wat is de processorbelasting tijdens kopieren?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SMB signing al eens uitgezet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Windows XP reserveert soms bandwidth voor zichzelf, dit kan een mogelijkheid zijn waarom alles zo traag gaat. Door dit af te zetten in de group policy zal alles weer goed verlopen (indien dit de oorzaak is)

*group policy opstarten door gpedit.msc in te typen in run*
local computer policy -> computer configuration -> administrative templates -> network -> Qos packet scheduler -> limit reservable bandwith

Plaats dit op: geen limiet of op 0

SvennieG

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*zucht*

Dat heeft alleen nut als je netwerkapparatuur (nics, switches en routers) ook QoS-aware is.
Geen QoS-aware hardware == geen QoS.

Dan nog: dat is niet verantwoordelijk voor een dergelijk slechte performance.

SMB Signing aan of uit kan je wel degelijk een flink merkbaar verschil opleveren, evenals een hub die geen 100FD doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je kan ook gewoon QoS op de desbetreffende kaart uitschakelen. Wat voor bekabeling gebruik je verder? Zijn het fabriekskabels of heb je zelf zitten spelen met de connectoren? Als je zelf de kabels geknepen hebt, heb je dan wel de goede kleurcode geprobeert?

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met Conceptronic, maar het merk/de techniek heeft een erg grote invloed. Heb laatst bij iemand een Edimax router gezien die 100 mbps was, maar een doorvoer had van slechts 40 mbps. Een duurder/kwalitatief beter merk scoort boven de 90% van het maximum haalbare.

• viper3007
Maestro.mosjuh schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:36:
- dma van de hd's staat aan?
- al een andere utp geprobeert
- wat is de processorbelasting tijdens kopieren?
Op punt 1 kan ik op dit moment nog geen antwoord geven hiervoor kom ik later terug.
Op punt 2 kan ik mededelen dat ik dit al geprobeerd hebt maar helaas geen enige verandering.
Op punt 3 kan ik mededelen dat dit tussen de 60 en 70% LIGT.

• viper3007
Tybo schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:09:
Windows XP reserveert soms bandwidth voor zichzelf, dit kan een mogelijkheid zijn waarom alles zo traag gaat. Door dit af te zetten in de group policy zal alles weer goed verlopen (indien dit de oorzaak is)

*group policy opstarten door gpedit.msc in te typen in run*
local computer policy -> computer configuration -> administrative templates -> network -> Qos packet scheduler -> limit reservable bandwith

Plaats dit op: geen limiet of op 0
Helaas deze staat niet aan.

• viper3007
Mishmash schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:37:
Je kan ook gewoon QoS op de desbetreffende kaart uitschakelen. Wat voor bekabeling gebruik je verder? Zijn het fabriekskabels of heb je zelf zitten spelen met de connectoren? Als je zelf de kabels geknepen hebt, heb je dan wel de goede kleurcode geprobeert?
Het zijn geen fabriekskabel, ik heb zelf kabel lopen leggen. en 1,5 jaar geleden met deze pc gewoon goed.

p.s. de kleurencode zijn gewoon correct, ik heb het trouwens ook geprobeerd met fabriekskabels.

Pagina: 1