Toon posts:

Ik zoek:Gamer-studenten laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net gaan studeren en het lijkt me nu wel handig om een laptop te kopen. Naast schoolwerk wil ik nog meer kunnen met mijn laptop. Ik wil o.a. kunnen internetten(draadloos). Dus moet de laptop in staat zijn 3-4 uur te kunnen draaien. Ook wil ik een beetje kunnen gamen, spellen zoals hl2 en WoW moeten toch wel aardig te spelen kunnen zijn.
Mijn budget is ongeveer 1000 euro, dit mag best iets meer worden als ik daardoor een hele goede deal zou hebben. Met een maximum van 1200 euro.
Ik was zelf tot de conclusie gekomen dat ik dit nodig zou hebben:

Processer: Weet ik vrijweinig van af mij lijkt alles wel goed
Geheugen: 512
HD: 60 gig
Videokaart: Hier weet ik dus echt NIETS van af voor de laptop ik wil wel in staat zijn een beetje te kunnen gamen.

Zoals je nu waarschijnlijk wel snapt weet ik er dus niets van af en zou graag want tips en suggesties krijgen van welke laptop ik zou kunnen kopen

(ik heb op het internet al zitten rondkijken bij allerlei internet winkels maar daar kan ik voor mijn gevoel niet genoeg info vinden, vaak ontbreken er dingen. Op het forum kon ik zo snel niet iets vinden wat dicht bij mijn vraag komt)

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

ik zou voor deze gaan bevalt mij heel goed.

Specs Acer Aspire 1692.

Intel Pentium M Centrino 1.73 Ghz, 533Mhz FSB, 2mb L2 cache
1024 mb DDR2 ram geheugen
100 GB, 5400 rpm harde schijf
15,4 inch crystalbrite scherm
Ati Radeon X700 128 mb videokaart
WLAN, Bleutooth, double layer dvd brander

Productcode LX.A6605.083

Prijs € 1259,-

Verwijderd

Topicstarter
Die lijkt me wel goed maar een beetje aan de duren kant, En de processer hij lijkt een laag ghz te hebben of zie ik dat fout? en is die video kaart een beetje goed? en waar heb je hem gekocht?

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

als je wat zoek hier op got kun je er al wat meer vanaf weten, er zijn zoveel gamer-laptop topics de laatste tijd. iig, met 1200 euro moet je toekomen om hl2 te kunnen spelen. Als cpu voor een laptop is een pentium m 735-770 de beste keus. Videokaarten, zolang het maar geen shared geheugen een ati 9600 of x600, 9700 of x700, een x800 zal buiten je budget komen (van goed naar beter gerangschikt), voor nvidia weet ik dat zo niet maar ik geloof dat een nvidia 6600 go ook erg goed is.
Ik heb een asus M6Va sinds enkele dagen, cpu = M750, gpu = ati x700, 1gig dual channel ram, 80 gig hd sxga scherm voor 1575 euro. Draait HL2 zonder problemen.
Als je nu begint met samenstellen kijk dan vooral in de pricewatch om te zien wat er allemaal binnen je budget kan. Kijk naar een acer of asus.

Powered by: blond bier

• Truus
  • Laatst online: 13-07-2022
Neem een centrino (Pentium-m processor; let op: dat is niet hetzelfde als een Pentium4m!), die blijven lekker koel als je alleen aan het internetten oid bent, ze zijn heel stil omdat de fan alleen aanslaat als de processor een tijdje op 100% draait, en ze doen erg lang met de accu.

De videokaart kan ik je niet mee helpen, weet ik zelf ook niets vanaf. Maar het is niet helemaal de bedoeling dat je hier een topic opent zodat wij fijn iets voor jou kunnen gaan uitzoeken, dus ik heb wel een tip voor je: ga naar de search en zoek op "videokaart laptop games" dan zul je vast een hoop informatie vinden. Dan is het een kwestie van even doorbijten en de boel goed doorlezen. Let wel een beetje op de leeftijd van een topic, wat drie jaar geleden super was is nu al weer verouderd natuurlijk. En lees even de FAQ van GoT door ;)

Voor wat betreft je budget: vergeet niet dat je ook een accesspoint nodig hebt om draadloos te kunnen internetten B)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik dat hebben ze op school

• Truus
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:22:
En de processer hij lijkt een laag ghz te hebben of zie ik dat fout?
Dat zie je idd hééél erg fout. Aantal gHz-en zeggen namelijk niet alles over de prestaties van een processor.

En als je wilt weten waar je iets voor welke prijs kunt kopen, is er de Pricewatch _/-\o_

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Ja ik zelf ga binnekort de Acer Aspire 5024wlmi kopen, fijn ding, 64-bits amd turion,512 mb ram(liever een 1gb maarja),80gb HD,x700 128 mb videokaart.
Ik zelf moet em nog gaan halen maar ben er al wel van overtuigd dat het een puik dingetje is.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:30:
Ja ik zelf ga binnekort de Acer Aspire 5024wlmi kopen, fijn ding, 64-bits amd turion,512 mb ram(liever een 1gb maarja),80gb HD,x700 128 mb videokaart.
Ik zelf moet em nog gaan halen maar ben er al wel van overtuigd dat het een puik dingetje is.
Alleen beetje bagger van de 2x256 en de 4200rpm. Kan je gelijk voor de 1692 gaan, die kost niet eens zo gek veel meer.

De 1692 raad ik de TS dan ook van harte aan! Ben je gelijk klaar en heb je nog een lange tijd game-plezier van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:30:
ik ga m ook binnenkort halen, lijkt me echt een ideaal apparaat voor games en het normale studentenwerk :) en hij is nu in de aanbieding bij informatique O-)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal ik denk dat ik wel weet wat ik nu ga nemen

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Om de keus nog moeilijker te maken. De Asus A6va is ook een geweldige notebook, waar je heel goed spellen mee kan spelen. Mijn broertje heeft deze nu een week. Eeen mooie prijs ook, €1195, al heb ik er wel gelijk 512MB bij gekocht.
http://www.icomputers.nl/...D=2551&S_ID=416&SS_ID=662

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Martz, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Bij gebrek aan eigen inzet gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.