Toon posts:

Deze laptop goede deal?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik kan via de TU Delft een Asus Z92V krijgen voor 1149 euri, maar het enige waar ik aan twijfel is de videokaart. Er zit een ATI Mobility x700 64mb in.....
Wat wil ik er mee doen:
-vooral internetten en studie
-ook veel muziek en dvd/films
-spelletjes ook wel, maar minder.... soms wil ik wel het nieuwste spel kunnen spelen.....

wat zit er nog meer in deze laptop:

Centrino 1.74 GHz Dothan 740 3mb L2 cache
512 mb ddr2 geheugen, maar kan ik natuurlijk altijd veranderen
15.4 inch
8x double layer
geluid weet ik niet precies, maar vind ik minder belangrijk, sluit m wel aan aan een geluidsinstallatie

zoals ik al zei vind ik die videokaart een beetje minder omdat er 64 mb in zit... of maakt dat voor mij niet zo uit? Kan iemand mij een beetje helpen?

groeten

Emile

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt de allernieuwste games er niet echt meer mee spelen denk ik, maar als je dat wilt kun je beter een desktop pc kopen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

for your information: geheugen op de videokaart staat niet evenredig aan de performance.
een kaart met 64MB kan sneller zijn dan een met 256MB, mits de core snel is.

een trage videokaart met veel geheugen is nutteloos, omdat dat geheugen toch niet volledig aangesproken word, maar een snelle videokaart met weinig geheugen word genekt door te weinig.
daarnaast denk ik niet dat het scherm van een notebook extreem hoge resoluties draait, dus heeft de videokaart ook relatief minder geheugen nodig.

voor mobiel is een X700 met 64MB volgens mij wel voldoende voor de meeste games (zelfs de nieuwere)
op een workstation draai je al gauw hogere resoluties waardoor meer geheugen gewoon een must wordt.

edit:
trouwens, in de tijd van de Geforce4 Ti4200 was de 64MB versie sneller dan de 128MB versie.
denk dat dat vandaag de dag netzogoed opgaat voor bepaalde videokaarten.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 08-09-2005 00:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik heb ook nog een workstation staan voor in het weekend....... dus als ik de nieuwste games op de beste settings wil spelen, kan ik dat altijd daar op doen..... want voor de rest is deze laptop redelijk goed wat betreft performance.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

emilebr welkom op GoT, lees voortaan eerst de FAQ eens door en specifiek CSL FAQ

Dit is niet de manier om een topic te starten in CSL, dus gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.