Toon posts:

router onvindbaar na 2 maand in de kast te liggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
rare titel mss maar ik probeer zo goed mogelijk te omschrijven.

D-link airplus G router (met WLAN dus)

5 vaste pc's met lan kaart, dus us robotics router gekocht met 8 aansluiten (zonder WLAN). Nu ik een laptop heb met WLAN, terug eens d-link router uit de kast gehaald (eerst es stof weggeblazen ;) ). Tot mijn verbazing kan ik totaal geen communicatie krijgen met mijn router. Heb terug een automatisch IP ingesteld als ook een automatische gateway. Normaal is de router IP 192.168.0.1; timeout bij elke poging. Terug robotics router aangesloten, alles werkt.

Rarara, hij kan toch moeilijk een ander IP hebben nu of sla ik de bal nu wel erg mis

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat wel de standaard van die router?

Probeer eens de router aan een computer te hangen, en kijk dan eens bij ipconfig wat daar als gateway staat...

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 15:02
Je kan vast wel met een reset o.i.d. de factory-settings weer instellen,
kwestie van de manual even doorbladeren.

Verwijderd

Topicstarter
ip staat dynamic van de test pc, gateway ook. IP host is wel degelijk 192.168.0.1 volgens de manual. Toch wel heel raar. Precies of hij is stuk na 2 maand in een kast te liggen.

Verwijderd

Offtopic: Aan de naam van het topic d8 ik eerst dat je ehm kwijt was geraakt in je kast! :+

Probeer eens een Reset. Heb je DHCp wle aan in de router of Automatisch IP adres in windows?

Verwijderd

Topicstarter
heb hem gereset, knopje lang genoeg ingedruk, een kerstverlichting van lichtflikkering, zonder resultaat.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar wat zegt ipconfig?

Verwijderd

Topicstarter
autoconfiguratie ip-adres....................................: 169.254.5.12
subnet..............................................................: 255.255.255.0
gateway............................................................:

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 21:15
doordat de gateway niet is ingevuld, is dit IP nummer niet door je router uitgedeeld....

lijkt mij...

[ Voor 19% gewijzigd door MarZ_E op 08-09-2005 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
raar fenomeen niet? ik heb es om te proberen een gateway adres ingesteld (192.168.0.1) zonder resultaat. kapot zijn denk ik wel niet maar kan niet m'n vinger op de fout leggen

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
je Gateway kan nooit 192.168.0.1 zijn wanneer je IP-adres 192.254.5.12 is en je subnet 255.255.255.0

je gateway moet volgens mij 192.254.5.X zijn waarbij X 254 of 1 is (of een ander getal hier tussen maar dit zijn de meest gebruikte)
maar zoals hier boven al vermeld denk ik niet dat dit IP is gegeven door je router omdat die dan normaal gezien ook een gateway invult :)

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is dan ook geen 192.254.5.12, maar 169.254.5.12. De 169.x.x.x reeks wordt door windows toegekend als er geen dhcp server gevonden kan worden.

@timtjetim: heb je toen je de gateway handmatig instelde ook je ipadres aangepast naar een adres in dezelfde reeks? Het lijkt erop dat òf de dhcp server niet draait op de router òf deze inderdaad kapot is.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41
Heb je al in de handleiding gekeken wat het standaard ip van je DLink is? www.dlink.com als je em niet kan vinden. Het standaard ip van mijn DLink accesspoint is 192.168.0.50

Edit: van jou zou idd 192.168.0.1 moeten zijn
Probeer eens alleen de stroom van de DLink aan te sluiten en dan te connecten met je laptop via wireless.

[ Voor 33% gewijzigd door Jimster op 08-09-2005 01:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat ding terugbrengen naar de winkel, rare router

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Niet nodig...

Reset die router en het zal waarschijnlijk werken. Zoniet vul je ip adres handmatig in als volgt:

IP nummer: 192.168.1.10
SUBNETMASK: 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1

(en als je wilt internetten)

primary DNS server 192.168.1.1

Nu kan je via je webbrowser naar je router door simpelweg 192.168.1.1 in te vullen. Hier moet je de configuratie DHCP aanzetten. dit meot werken.

Nu moet je je computer's ip adres weer terugzetten op "Automatisch IP adres verkrijgen"

succes

(ps 192.168.1.* is een fictieve range. voor de precieze moet je in je handleiding snuffelen)

[ Voor 11% gewijzigd door nickbear op 08-09-2005 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
lukt niet, jammer, hij is al binnen bij de computerwinkel, ze hebben al es hetzelfde probleem gehad met een d-link router, inwendige switch kapot blijkbaar, m'n WLAN heeft wel nog connectie met m'n laptop, raar hé. Hardwarematig lukt het niet.

Verwijderd

Hm ik las je topic titel en wou eigenlijk roepen dat je je zooi eens op moest ruimen dan >:)
Pagina: 1