Toon posts:

x800 pro + lage fps!

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hee mensen,

Ik heb de laatste tijd heel erg last van bad performance met mijn x800 pro (denk ik :p)

Dit zijn mijn pc specs :

Intel 3.2 ghz 1024k
1024 333 geheugen
ASUS x800 pro
Ik heb 2 zalmans 1 voor mijn gpu en 1 voor mijn cpu

Ik heb mijn pc opnieuwe geinstalleerd en is dus helemaal leeg gegaan dit is wat ik krijg met css
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/3575/jahoor5ep.jpg

Mijn cpu wordt 66 graden (oei?) dat zal misschien het probleem kunnen zijn maar kom er niet helemaal uit, ook in mijn Settings van ATI kan ik mijn agp speed niet op 8 krijgen... hij zet hem steeds weer naar 0 na reboot, fast write staat wel aan

heeft iemand tips waar ik naar moet gaan kijken?

alvast bedankt :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Doe fast write eens uitschakelen.
Kan nog wel eens helpen.

En 66 graden is nog niet zo heel warm, maar houdt er wel rekening mee, schaf anders een andere cpu-koelertje aan :)

En welke driver versie gebruik je :?
Kan nog wel eens verschil in performance zijn per versie.

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2005 00:01 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die zalman niet zo lang geleden aangeschaft en dat is echt een super cooler, ik gebruik omega drivers catalyst 5.7 maar met 5.8 heb je geen verschil... 15 fps klopt echt niet hoor :D. Maar vind het ook zo raar dat me agp speed niet op 8 wil in de bios kan ik dat niet veranderen dus moet via windows

Verwijderd

Je had hiervoor wel gewoon normaal fps?Probeer gewoon dezelfde settings als voor je format, mss dat dat helpt want mss heb je wel iets veranderd zonder dat je het doorhad.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Ik heb een amd 4000+ met 1GB CL 2.0 Hyper-X ram, ABIT AN8 SLI, raptor 10k 74gb, en een X800XT ...

Net nieuwe verse install, en idd, ook dikke performance problemen in CS:S
Soms 300fps (1920x1200 met 2x FSAA en AA) en soms maar 23 fps ... dat op maps waar ik zelfs met mijn Barton 3600+ met 9700pro meer fps haalde.

Ik snap er echter niks van :(

Ik heb wel een PCI-E kaart

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 08-09-2005 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dus ook snap er geen hol van... maar weet iemand hoe ik me agp speed op 8 zet want hij knalt hem steeds uit

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
heb je m in de bios wel op 8x staan??

je bios settings moeten volgens mij gelijk staan met die ati settings anders werkt het niet

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het niet in de bios veranderen want ik kan het nergens vinden :p

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Dit is duidelijk een chipsetdriver probleem. Hoe op te lossen? Ga naar de website van de fabrikant van je mobo en download daar de benodigde driver ;).

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Als je bij dxdiag kijkt naar beeldscherm zie je dat agp oppervlakte versnelling uitgeschakeld is.....Zoals anton zegt installeer de intel inf drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens ik weet denk ik al de oorzaak, het waren idd de chip drivers (stupid me) maar tijdens het spelen wordt mijn cpu 70 graden en dan krijg ik enorme fps drop. Ik heb een tijdje terug een zalman gekocht en toen werd hij 45 idle / 55 stressed. Ik heb hem net eraf geschroefd en zat helemaal onder het stof... heb alleen geen koelpasta want dat was er ook helemaal af. Ik heb hem er weer opgezet (zonder koelpasta) en is nog steeds hetzelfde. Ik denk dat ik even koelpasta moet gaan halen dan zal hij wel weer koel worden.... hoop ik

Zit ik in de goeie richting? :D

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
zonder koelpasta? wil je hem kapot hebben? das echt nie best kerel.

no comment

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry zo bedoel ik het niet :) zat nog wel wat koelpasta op maar kan meer op ;) heb ik nu dus gedaan en nu gaat hij rond de 60 graden.. nog niet best met een goeie zalman maar heb geen idee verder :)

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

je moet dus de ouwe erafhalen en nieuwe eropsmeren, wat ik eruit begrepen heb is dat je er gewoon wat bij gegooid hebt? :/

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik zal morgen ff naar de PC boer lopen al ik jouw was en ff een klein tubetje pasta halen (AS5 ofzow)

en er zit toch een fan mate bij je zalman gebruik die eens en zet hem (als je een spel speel) op max.

en probeer ook eens een BIOS update (kan je ook doen via Asus Update tool dus dan hoe fje niet met floppy`s te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 09-09-2005 01:15 ]

• Roberto
MindedRaptor schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:12:
Als je bij dxdiag kijkt naar beeldscherm zie je dat agp oppervlakte versnelling uitgeschakeld is.....Zoals anton zegt installeer de intel inf drivers.
Mja ik heb geen AGP, en precies het zelfde probleem :(

Verwijderd

Misschien de drivers van je mobo opdaten? :?

• Roberto
Erm, nieuwste N-force 4 drivers ;)
(niet dat ze zijn geupdate sinds juni volgens nvidia.com maargoed ... nee dat hielp niet :( )

Verwijderd

ik zie het probleem al. heb je rechtsbovenin al gekeken? dat is van fraps en het is rood. dat wil dus zeggen dat hij alles aan het opnemen is. en ja dan is het niet zo gek dat je 15fps krijgt. dus fraps uitzetten en kijken wat ie dan doet

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:50
Wat eumer zegt is behoorlijk waar :P
Als je toevallig de F1 - F12 knoppen e.d. gebruikt, of aantikt dan kan het inderdaad zijn dat je fraps screenshots/filmpjes laat maken en dat hakt inderderdaad lekker in de performance.
Je kunt als alternatief ook in fraps aangeven dat hij niet moet reageren op het toetsenbord, zoek dat even uit.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Martinus schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:57:
zonder koelpasta? wil je hem kapot hebben? das echt nie best kerel.
Koeler kan best zonder koelpasta alleen zal het dan een stuk warmer worden. Koelpasta is alleen om oneffenheden op te vullen, daarom word ook aangeraden om dit zo dun mogelijk er op te doen en zo goed mogelijk uit te smeren :) Ik ken zat lui die (tijdelijk) zonder koelpasta gedraaid hebben.

• ETzPliskin
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hou er rekening mee dat het CS:Source is ook.

Daarmee wil ik zeggen dat op de zwaarste systemen het spel traag loopt.
Bij mij ook trouwens, maar het valt nog mee :P

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die 15 rechtsboven kan ook wel dat OSD zijn dat bij ATI drivers zit, het geeft bij mij geen performance loss, maar heb et ff uitgezet omdat het irritant staat.

• Roberto
-ETz-Memphis Z schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:43:
Hou er rekening mee dat het CS:Source is ook.

Daarmee wil ik zeggen dat op de zwaarste systemen het spel traag loopt.
Bij mij ook trouwens, maar het valt nog mee :P
leg dat eens uit :?

Ik draai geen FRAPS of andere zut, clean install XP SP 2 met nieuwste drivers.

• ETzPliskin
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

RS_003 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:05:
[...]

leg dat eens uit :?

Ik draai geen FRAPS of andere zut, clean install XP SP 2 met nieuwste drivers.
Tja uitleggen...ik denk dat Valve zelf het antwoord niet weet, anders hadden ze er wel al wat aan gedaan :/

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

Shaggy

Misantroop pur sang

Hey, wow hehehehe

Dat ben ik die daar heeft ge-teamkilled haha :) [eLiTe]Shaggy

BTW er is ook een CS;S topic waar dit probleem veel bij komt: [rml][ PC] Counter-Strike: Source - Deel 7[/rml]

Making an ass of myself since the 70's

• Roberto
Bedankt.

Ik heb er maar een post neergezet :)
[rml]RS_003 in "[ PC] Counter-Strike: Source - Deel 7"[/rml]

• StarLite
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je FPS hangt bij CS:S ook af van de server waar je op speelt.
Ik heb bij office op 2 verschillende servers ook erg verschillende FPS'en, bij de een haal ik bijna altijd strak 80, bij de ander 20-60 FPS [afhankelijk van wat er gebeurd]. Heeft te maken met de ratios van de server, maar daar weten ze in het grote CS:S topic ook alles van ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Zien we niet reeds vloeiend beeld vanaf 25 fps ?

ff kritiekreactie, maar kritisch blijven kan geen kwaad..

Reacties graag :)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:22:

Dan kan je beter verder zoeken op google of op got, er is hier echt al te veel over gezegd en het komt er op neer dat het aantal FPS wat je nodig hebt hoger ligt dan 25 om vloeiend beeld te hebben.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• StarLite
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:22:

Vanaf ongeveer 25 FPS lijkt het voor een mens al "vloeiend" inderdaad, maar het verschil tussen 25 den 60 fps is zeker duidelijk te zien :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad datg is van ati niet van fraps ;)
Pagina: 1