Toon posts:

[XP] Zelfgemaakte service prioriteit toekennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienacht iedereen :9

Net heb ik mbv een tutorial (http://www.haxial.com/faq/auto-startup/mswinservice/) een service gemaakt. Als testprogramma heb ik speedfan gekozen. Waarom heb ik dit nu gedaan?

Nou ik vond het vreselijk irrirant dat speedfan zo traag opstarte, alle andere applicaties staken speedfan voor zodat het lawaai van men CPU fan pas als laatste gedempt werd.
In eerste instantie dacht ik dat dit kwam omdat ik speedfan liet opstarten mbv de taskscheduler.

Het gaat nu wel iets sneller maar ik vraag me dus af of iemand weet hoe je een prioriteit toekent aan een bepaalde service. Wat bepaald nu precies welke service het eerst load?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet wat de prioriteit bepaald, maar je kan dmv. taskmanager dus ook prioriteiten instellen.
Rechtermuisknop proces => prioriteit instellen

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 11:38

TheBorg

Resistance is futile.

Je bedoelt met prioriteit de opstart volgorde?
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q115486

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:45:
Ik weet niet wat de prioriteit bepaald, maar je kan dmv. taskmanager dus ook prioriteiten instellen.
Rechtermuisknop proces => prioriteit instellen
Daar had ik al gedacht, jammer genoeg kan je dit pas nadat de applicatie is geboot, en de verandering is niet permanent...

Hetgeen ik dus probeer is dat speedfan geboot wordt voor Zone alarm, NOD32 en MSN...Ik zoek intss ook verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets denk ik maar dan niet de drivers maar progjes die je op je pc installeerd. Ik ga het artikel wel eens grondig lezen, maar ik denk dat een driver een onderdeel van een app is ofzo.

Ik ben er ook helemaal niet zeker van :+

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 10:47
Prioriteit is iets anders als opstartvolgorde, maar heeft meer te maken met scheduling (wat draait wanneer, en wat gaat voor bij 100% CPU load). Je moet dus inderdaad de opstartvolgorde fixen, en het linkje is correct.

De truc is een key "Start", REG_DWORD, value 0x01. Je wilt niet met Start=0x00 klooien (teveel kans dat je PC niet meer boot)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
MSalters schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:34:
Prioriteit is iets anders als opstartvolgorde, maar heeft meer te maken met scheduling (wat draait wanneer, en wat gaat voor bij 100% CPU load). Je moet dus inderdaad de opstartvolgorde fixen, en het linkje is correct.

De truc is een key "Start", REG_DWORD, value 0x01. Je wilt niet met Start=0x00 klooien (teveel kans dat je PC niet meer boot)
klooien is geen erg, heb van de gehele installatie een ghost image gemaakt... ik zal het linkje is grondig onderzoeken :) Het klooien in het register voor de service te maken is toch al gelukt...ik ga mijn kans nog eens wagen!

edit: jammer genoeg is dit net iets te ingewikkeld voor mij |:( ga ff probere een tutorial te vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 01:36 ]

Pagina: 1