Eens in het jaar krijg ik van mijn werkgever een brief doorgestuurd (afkomstig van een bank) waarin mijn pensioenopbouw wordt vermeld. Voor mijn gevoel gaat dit om lage bedragen (in mijn geval ongeveer 300 euro, ik ben 29 jaar). Ik heb wat zitten rekenen en heb uitgerekend dat ik over een jaar of 40 (afgaande op 3% rente en 300 euro groei per jaar) ongeveer een bedrag heb van 22.000 euro, dat is ongeveer de helft van mijn huidige jaarsalaris.
Kan iemand me in begrijpelijk Nederlands uitleggen hoe pensioenopbouw werkt? Uiteraard heb ik gezocht, maar heb nog niets begrijpelijks kunnen vinden.
Overigens komt deze vraag in me naar boven omdat ik naar informatie over lijfrente aan het zoeken was, maar daar open ik in de toekomst een ander topic over (daar snap ik nog minder van
).
Kan iemand me in begrijpelijk Nederlands uitleggen hoe pensioenopbouw werkt? Uiteraard heb ik gezocht, maar heb nog niets begrijpelijks kunnen vinden.
Overigens komt deze vraag in me naar boven omdat ik naar informatie over lijfrente aan het zoeken was, maar daar open ik in de toekomst een ander topic over (daar snap ik nog minder van
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 07-09-2005 23:28 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||