Toon posts:

[lisp] varierende resultaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sisnds kort begonnen met lisp. Ik heb geen enkele ervaring met programeren en het kost me dan ook menig avondje tutorials volgen en google-en.

Ik heb enkele (zeer simpele) routines gemaakt die telkens weer dezelfde fout hebben.
De allereerste keer dat ik het uitvoer gaat het mis. Lijnen lopen niet zoals ze moeten en de uitkomst is zeer onvoorspelbaar.
Als ik het daarna nog een keer uitvoer (zoner het script opniew te laden) werkt het perfect.

Nu heb ik al een beetje lopen rommelen met lokale en of generale variabellen maar veel verder kom ik er niet mee.

De lisp is voor het vergemakkelijken van het tekenen van luchtbehandelingskanalen.
Het vraagt dus om een invoegpunt, breede en hoek, en gaat daarmee een aantal punten berekenen.
aan het eind van het berekenen van alle punten worden de lijnen tussen die punten getekend.

Soms moet ik het zelfs 3 of vier keer uitvoeren voordat het goed gaat.
Ik heb geprobeerd om de variablen (de punten) lokaal te maken door

(defun CLIMA ( / punt1 punt2 punt3 punt4 invoeg_punt)
code
)

maar dat bied geen uitkomst.

Zou iemand mij wellicht kunnen vertellen wat ik over het hoofd zie.
Ik gebruik trouwens vlisp icm autocad 2004.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

ik ben er nog steeds niet uit

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 04:38
Het probleem wat je omschrijft klinkt heel specifiek is voor de door jou gebruikte implementatie. LISP is op zichzelf al een vrij zeldzame taal en dan ook nog in combinatie met VLISP/AutoCAD wordt de kans erg klein dat iemand hier je er specifiek mee kan helpen. Misschien kun je bij AutoCAD om support vragen (misschien is er ook een support forum voor AutoCAD)?