Toon posts:

piepende laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

2 wk geleden ging tijdens het computeren mijn net 13 maanden oude acer laptop plotseling met een klap uit. Toen ik mijn computer weer aandeed bleek mijn adapter kapot te zijn. Nadat ik een nieuwe adaptor kocht deed de computer het weer. Hij maakt nu echter een heel hoog piepend (irriterend) geluid als de adapter niet is aangeloten. Verder gaat de computer in een keer uit als ik de adapator aansluit tijdens het opstarten, als ik hem aansluit na het opstarten gebeurt dit niet. Daarnaast bleek dat ik op de accu na hem volledig te hebben opgeladen maar een kwartiertje kon werken. Ik kocht daarom ook nog een nieuwe accu. Ik kan nu weeer 1,5 uur met de accu werken maar het probleem van de hoge piep is echter helaas gebleven. Het lijkt samen te gaan met activitiet van de harde schijf en is niet aanwezig als de computer aan de adapter is aangesloten. Het geluid komt niet over de boxen. Ik heb al naar acer gbeld en gemaild maar krijg geen anwoord. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Waarschijnlijk een probleem met één van de voltage converters lijkt mij...

Kan je niet veel aan doen, buiten andere erop laten zetten (of zelf doen) maar dan moet je eerst het juiste type te pakken krijgen. Ander mobo helpt ook, maar vermits jou laptop waarschijnlijk niet meer onder garantie is, is dat laatste niet zo evident.

Nu, ik ben niet 100% zeker, hoor. Maar op het eerste zicht zou dat mijn 'diagnose' zijn... ;)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
TetsuoShima schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:14:
Waarschijnlijk een probleem met één van de voltage converters lijkt mij...

Kan je niet veel aan doen, buiten andere erop laten zetten (of zelf doen) maar dan moet je eerst het juiste type te pakken krijgen. Ander mobo helpt ook, maar vermits jou laptop waarschijnlijk niet meer onder garantie is, is dat laatste niet zo evident.

Nu, ik ben niet 100% zeker, hoor. Maar op het eerste zicht zou dat mijn 'diagnose' zijn... ;)
Garantie heb je altijd minstens 2 jaar...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Zit wat in ja, Acer geeft wel 1 jaar maar volgens Europese richtlijnen is het minimaal 2 jaar op computerapparatuur.

Het vervelende is alleen dat Acer er anders over denkt en dat jij het meestal alleen kan gaan winnen door rechtshulp etc in te schakelen wat je ook weer het nodige geld kost :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:55
Laptops, dus PMG -> CSL :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.