Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van fan connectie naar molex

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Ik ben aan het klooien geweest maar ik krijg het maar niet voor elkaar,

wat ik wil doen is het volgende. Ik heb een cooler master stacker met van die "geile" 12 cm fans overal en nergens.... wat ik wil doen is deze fans op mijn Aerogate 3 Aansluiten.

Mijn probleem is dat de aerogate 3 gewoon van die Case-fan molex dingen heeft (ships weet de naam niet) http://www.tadara.com.au/images/k-case-fan-3pin.jpg
Maar mijn Stacker fans worden aangesloten via een normale 4 pins molex.

Nu heb ik al geprobeerd zelf iets te brouwen. Als ik vanuit de de 3pins connector Geel > Geel en Zwart > Zwart doe gebeurd er niets. Doe ik Rood > geel, Zwart > Zwart doet de fan het wel maar kan ik niets qua fanspeed/voltages veranderen (uitlezen vind ik geen punt).

Nu had ik het idee om rood+geel samen op 1 lijntje te doen maar dat lijkt me toch geen idee... is er een manier om dus het zo voor elkaar te krijgen dat ik dus WEL de fanspeed in iedergeval met mijn aerogate 3 kan regelen?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Super_ik

haklust!

die fans kun je dan niet uitlezen en dan moet root op geel(fan) en zwart op zwart

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Fanspeed kan je alleen uitlezen als je fan hiervoor een derde draad heeft, anders hoef je het dus niet te proberen, misschien wil die airogate per-se een snelheid, paar dingen die je kan doen:

1. kijken of de fan toch niet stiekum een rpm aansluiting heeft, (derde solddervlak bij de fan)
2. met wat electronica het verbruik van de fan ombouwen in een rpm draad
3. de fan wegmikken en er een kopen met rpm

rood en geel samenbinden NIET doen, kan je heel erg je airogate mee doorfikken, hij verwacht namelijk geen 12v op die gele draad, je kan proberen die aan de gnd (zwart) te hangen, maar dan is het nog geen rpm signaal

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
door 12 V op je geel te zetten geeft je fan een mooie vonk... ik denk dat het ragiele spoeltje van je fan eerder mol is dan je aerogate...

U vraagt, wij antwoorden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Super_ik

haklust!

t ligt er maar net aan van wie die rode en gele draden zijn, van de fan of van de aerogate ;)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Je wilt dus gewoon je fans aansluiten op de uitgangsspanning van je aerogate? Dat is toch niet zo moeilijk? Gewoon even kijken waar a) je fan z'n voeding vandaan haalt en b) de aerogate z'voeding afgeeft. Aangezien het hier twee genormaliseerde stekkers betreft kun je dus met enig zoekwerk vinden dat je fans een voedingsspanning op de gele draad verwachten en de aerogate voedingsspanning op de rode aansluiting zet. Dus knoop je die aan elkaar. Natuurlijk ook even de ground (zwart) verbinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66100/full.png
Pagina: 1