Mijn computer stuurt ongewenste mailtjes

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Goeie avond allemaal,

Om de zoveel tijd krijg ik een mailtje binnen zoals de volgende. Deze is toevallig van de gemeente Zeist. Maar ik krijg ook reply's terug van willekeurige bedrijven.

De gemeente Zeist heeft uw bericht gecontroleerd en als onveilig aangemerkt. Het
bericht is NIET bij de geadresseerde bezorgd.

Time: 07 Sep 2005 16:00:02
Scan result: Mail rejected
Protocol: SMTP in
File Name\Mail Subject: mail_1126151190: Re: Failure
Source: mijnemailadres@hotmail.com
Destination: boswerf@zeist.nl
Details: details.zip Infected with Win32.Netsky.p (Non-Removable) , Whole File Blocked

Ik heb de gemeente Zeist nog nooit gemaild en om 4 uur vanmiddag was ik aan het werk. AVG kon geen virus vinden en MS AntiSpyware vond geen spyware.

Hoe kan dit?

[ Voor 5% gewijzigd door vleppyniles op 07-09-2005 22:43 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

TheBorg

Resistance is futile.

Kan goed zijn dat iemand e-mails verzend met jouw e-mail adres als afzender. Dus het hoeft niet zo te zijn dat jouw PC e-mails aan het verzenden is. :)

Maar het kan wel. :P

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 17:08
Lees onderstaande link, en hopelijk wordt het je allemaal duidelijk. Kan zijn dus dat jij het virus verstuurd, kan ook zijn dat iemand anders een virus verstuurd. Zorg er in ieder geval voor dat je een goede virusscanner draait die, niet onbelangrijk, goed up to date is.

http://www.symantec.com/r...tsky@mm.removal.tool.html

Voor een gratis virusscanner kan je kijken op http://www.grisoft.com/ voor Avg virusscanner.

• vleppyniles
Ik heb het wachtwoord van m'n hotmailadres al veranderd. Ik had het namelijk ook al eens op m'n andere hotmail adressen. Ik heb toen die wachtwoorden veranderd en geen last meer van gehad van die mailtjes die ik zogezegd zou versturen (en die niet aankomen). Maar het wachtwoord van het betreffende mailadres heb ik ook toen veranderd, en nu krijg ik weer die ellende.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Als een kennis van je die jouw adres in zijn outlook heeft staan een virus op zijn pc heeft (netsky.XX bijvoorbeeld) dan zal het virus mailtjes gaan versturen met een fake-verzender adres erin, afkomstig uit dat adresboek. Gewoon negeren die mailtjes van gemeente zeist etc. Ze worden automatisch gegenereerd, reply-en heeft geen nut.

• vleppyniles
Oke dank je wel. Het virus staat namelijk ook niet op m'n hdd volgens dat symantec programmaatje.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas is er ook erg weinig tegen dit soort meldingen te doen (behalve dan ip van verzender te achterhalen en abuse van zijn provider te mailen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1