Toon posts:

[TV Tuner] Welke kaart voor projector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede tweakers

ff voor ik begin: ik heb de search functie gebruikt, ik heb op google gezocht, en ik heb tig ouwe topics doorgelezen. Een goed antwoord op mijn vraag heb ik echter niet kunnen vinden. Als dit toch ergens voor het oprapen lag mijn excuses (maar aub geen UTFS opmerkingen of dat soort gedoe he :Y) )

anyway, wat m'n vraag is: Ik wil binnenkort mijn DIY beamer klaarhebben. Daarmee wil ik ook TV kunnen kijken. Ik wil dus gewoon de kabel in de pc gooien, en (een van) de vga gaat naar de beamer (van x800xt, die heeft 2 keer een vga uitgang, dus dat moet toch gewoon kunnen, monitor en beamer? beamer is eigenlijjk gewoon een TFT). Waar het bij mijn TV tuner kaart nu dus om gaat:

- goeie beeldkwaliteit
- een afstandsbediening
- redelijk snel van kanaal wisselen

de prijs doet er niet heel veel toe, maar het moet niet al te gek worden natuurlijk. Zoals ik al zei, er zijn veel zulke topics maar veel waren outdated, en andere waren een grote warboel (in mijn ogen dan :P )

kaartje die ik zelf zag zitten:

WinTV-PVR-350 beter dan de 150 of 250 (toch?) en toch nog binnen het budget + incl afstandbediening.

Bedankt voor de hulp!

Edit: aangezien er op die x800xt ook ViVo zit, kan ik dan niet gewoon tuner in m'n tv gebruiken? dus van tv naar Video in > en dan vga weer naar beamer?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:19:
..................

Edit: aangezien er op die x800xt ook ViVo zit, kan ik dan niet gewoon tuner in m'n tv gebruiken? dus van tv naar Video in > en dan vga weer naar beamer?
ik denk dat je dit beter niet kan doen omdat je door al die overgangen tussen de kabels veel kwaliteit zult verliezen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 08:19

t-x-m

.NET Nerd

Daar komt bij dat je dan de door de tv geencode gegevens krijgt-->640x480
toch? :)

GC.Collect();

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Als je via de projector wilt gaan kijken lijkt me digitale tv veel beter. Dan zou je een DVB kaart kunnen kopen met daarop een video out :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xof op 08-09-2005 16:57 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Als je geen digitale schotel/tv wilt, maar gewoon via de kabel kan je je kaarten met een philips chipset aanbevelen, die hebben echt de beste beeldkwaliteit, zelf zou ik dan in de richting gaan zien voor een Terratec 600TV/Radio, goede kwaliteit, afstandsbediening, switched hier iig snel tussen de kanalen (Let wel: dit hangt bij iedere kaart van de gebruikte software)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de reacties tot dusver. Momenteel twijfel ik dus nog tussen de volgende kaarten

- Hauppage WinTV-PVR-350
- PCTV 110i
- TerraTec 600 TV/Radio

Volgens mij heeft alleen de terratec phillips chippies, die volgens mij wel de beste zijn (consumenten niveau dan even he). Zijn er mensen die meerdere van deze kaarten hebben meegemaakt, of op een andere manier weten welke de beste beeldkwaliteit heeft?

ps is het nou zo dat dscaler alleen met die philips chips te gebruiken is?

bedankt nogmaals

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:13:
oke bedankt voor de reacties tot dusver. Momenteel twijfel ik dus nog tussen de volgende kaarten

- Hauppage WinTV-PVR-350
- PCTV 110i
- TerraTec 600 TV/Radio

Volgens mij heeft alleen de terratec phillips chippies, die volgens mij wel de beste zijn (consumenten niveau dan even he). Zijn er mensen die meerdere van deze kaarten hebben meegemaakt, of op een andere manier weten welke de beste beeldkwaliteit heeft?

ps is het nou zo dat dscaler alleen met die philips chips te gebruiken is?

bedankt nogmaals
Ik heb in totaal 3 kaarten met de Philips Chipset gehad, 1x de voorloper van de SAA7134, en 2x de SAA7134 (1x zonder afstandbediening en 1x met afstandbediening).
Ik heb ook de Pinnacle PCTV Pro gehad, maar die heb ik meteen weer teruggebracht wegens enorm slechte kwaliteit, dus de PCTV kan ik niet echt aanraden :) Ook heb ik nog een andere gehad met de Conexant Chipset, maar die viel me toch ook weer tegen in kwaliteit...
Sindsdien de Terratec 600TV/Radio, en deze is me nog niet 1x tegen gevallen _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik denk dat je me hebt overtuigd :) Nou hopen dat je niet een of andere sneaky terratec pr mannetje bent. B)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

De Asus kaart is ook een hele goede, heeft ook die philips chip. Kwalitatief gelijk aan die van terratec. Als je even de search gebruikt kun je lezen dat beide kaarten vaak aanbevolen worden. Ik heb zelf de asus gehad en ik was er zeker over te spreken.
Pagina: 1