Toon posts:

[driver xp] PCTV Rave

Pagina: 1
Acties:
  • 1.067 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok..ik heb vanmiddag een TV Kaart gekocht.. De Pinnacle PCTV Rave, misschien had ik dat beter niet kunnen doen..
De software die je erbij krijgt is voor de PCTV Pro, dat is al vreemd.. De driver die je erbij krijgt is niet voor XP. Je krijgt hem met geen mogelijkheid geinstalleerd...echt niet.. Hoe je het ook probeerd..

Ik heb ook al drivers voor Hauppauge kaarten geprobeerd, alle gratis drivers van internet gehaald en kijken of die het doen. DScaler, Chris TV. Niks doet het.. Ik heb de hele GoT search doorgezocht, Pinnacle site opgezocht.. Echt ik kan niks vinden.. Het is wel een bekend probleem zie ik in de search en op internet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik wordt er echt gek van... Als het me niet meer lukt dan ruil ik m wel want dit is niet echt normaal...

Heeeeel erg bedankt voor iedereen die me wat wijzer kan maken!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26
Hmm, ik twijfel of je wel echt gezocht hebt....
Op de pinnacle site vind ik binnen 30 seconden:
Driver and Application Update for PCTV, PCTVRave and PCTVpro Version 5.5
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...PinnaclePCTVUpdate550.exe (55Mb)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb echt gezocht... Alle bestanden die ze daar aanbieden heb ik geinstalleerd.. Niks werkt bij mij.. Ik heb ook al op de forums van hen gekeken.. Staan ook een paar van die updates op, werkt ook niet. Ik heb de driver wel maar als ik die wil installeren dan zegt Windows dat die de driver niet vind of dat die corrupt is..

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
De drivers op de CD van mijn (nu toch al 2 jaar oude) PCTV Pro doen het toch uitstekend onder XP... Beter nog dan die van de site. DScaler doet het bij mij ook niet goed, DScaler herkent de tuner van m'n kaart niet.

'T nadeel van de driver update op de site was dat m'n kaart daarna werd gezien als een rave. Maar dat moet voor jou geen probleem zijn. De drivers op de CD en die van de site zijn gewoon voor XP.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
de link die jeronimo2003 is 100% zeker de goede. En idd binnen 2 seconden zoeken te vinden. Gebruik ik ook voor mijn PCTV. Als hij het niet doet hiermee doe of jij iets niet goed of de kaart is niet goed. zet hem eens in een ander pci slot.

Verwijderd

Topicstarter
ok..ik ga m nog een keer proberen.. Heb m'n pc ook even opgeschoond en gerestored. Nou werkt ie op rolletjes..kijken of de kaart het nu ook wil doen! :)

Verwijderd

Topicstarter
jeronimo2003 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:50:
Hmm, ik twijfel of je wel echt gezocht hebt....
Op de pinnacle site vind ik binnen 30 seconden:
Driver and Application Update for PCTV, PCTVRave and PCTVpro Version 5.5
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...PinnaclePCTVUpdate550.exe (55Mb)
Kijk..dit is de update. Deze heb ik nu geinstalleerd.. Maar als ik wil updaten..dan heb ik toch eerst iets nodig wat ik kan updaten? Maar hij werkt nog steeds niet. Deze heb ik nu geinstalleerd, pc uit, kaart erin, ander pci slot dan net, pc aan, windows hardware wizard. Maar hij kan geen driver vinden...?

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik heb het opgelost!! :) Maar het is niet te doen als je niet precies weet wat je moet doen.
Het probleem zat t m in mijn SP2, daarvoor moet je nog een keer een extra driver downloaden. Dus je koopt de kaart, installeert de software. DAn moet je die update downloaden, dan moet je nog een driver downloaden, dan opnieuw opstarten en dan doet ie het. Magoed, het werkt! Dees kan dicht! Bedankt iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 19:20 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik heb ook een hele tijd de standaard software gebruikt voor mijn pinnacle kaart. Nu gebruik ik al heel erg lang christv. Dit programma is echt veel beter dan pinnacle en je kan je afstandbediening laten werken met chrisTV.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Geef eens wat linkies?

Bij mij wil hij de driver niet laden en krijg ik een mooi uitroep teken erbij.
heb versie 5.9 op de cd staan.. en deze driver toet het mooi niet :'(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1