Hallo,
Ik ben net bezig met webdesign, en ben een beetje bezig met javascript en css en heb een pagina gemaakt met hierin een layer. Omdat ik niet zon fan van de scroll-balken ben heb ik een stukje code toegevoegd zodat ik nu met 2 knopjes kan scrollen in het layer.
Nu ben ik aan het testen geweest met IE en hier werkte alles prima(natuurlijk), maar in firefox werk het scrollen niet. Ik ben denk dat ik een fout in de code heb zitten die ik over het hoofd zie.
hieronder de javascript code
en hier de pagina zelf.
Als jullie even willen kijken voor mij, zou ik dat heel fijn vinden
Ik ben net bezig met webdesign, en ben een beetje bezig met javascript en css en heb een pagina gemaakt met hierin een layer. Omdat ik niet zon fan van de scroll-balken ben heb ik een stukje code toegevoegd zodat ik nu met 2 knopjes kan scrollen in het layer.
Nu ben ik aan het testen geweest met IE en hier werkte alles prima(natuurlijk), maar in firefox werk het scrollen niet. Ik ben denk dat ik een fout in de code heb zitten die ik over het hoofd zie.
hieronder de javascript code
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| var dy; var pos=20; var klokje=null; function getStyle( layer ) { if( document.getElementById ) { return document.getElementById( layer ).style } else if( document.all ) { return document.all[layer].style } else { return document[layer] } } function clip( layer, top, right, bottom, left ) { if( document.getElementById || document.all ) { getStyle( layer ).clip='rect('+top+' '+right+' '+bottom+' '+left+')' } else { document[layer].clip.top = top document[layer].clip.left = left document[layer].clip.bottom = bottom document[layer].clip.right = right } } function scroll() { if ( pos+dy <= 20 ) { pos += dy getStyle('content').top = pos; clip('content', 10-pos, 450, 400-pos, 0); klokje = setTimeout( 'scroll()', 10 ); } } function stop() { clearTimeout( klokje ); } |
en hier de pagina zelf.
Als jullie even willen kijken voor mij, zou ik dat heel fijn vinden