[ADSL2MUE] met Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38
Ik heb Planet ADSL en wil daarmee met een Linksys ADSL2MUE modem in combinatie met Linksys WRT54G router gaan gebruiken. De vraag is dan ook of dit gaat werken. Zelf heb ik al ge-emailed met linksys zelf, die zeiden dat het kon via " bridge mode only" op de modem zelf en met de router via ppoe verbinding maken.
Hierna heb ik planet een e-mail gestuurd of dit mogelijk zou zijn/dan wel zou werken. Dit omdat ik op GoT zelf heb gevonden dat er soms problemen met bridge mode only zouden zijn.

Dit was het e-mailtje:
Ik heb ADSL-comfort van planet. Daarnaast heb een draadloze router in mijn bezit, namelijk de Linksys WRT54G. Deze heb ik echter niet in gebruik maar wil dit wel gaan doen. Hiervoor heb ik een ethernet modem nodig. Hiervoor zou ik graag de Linksys ADSL2MUE modem willen kopen.
Nu heb ik van de linksys helpdesk vernomen dat ik dan de "bridge mode only" moet gebruiken in het modem en ppoe verbinding moet gebruiken in de draadloze router(WRT54G) om de verbinding gegevens in te vullen.

Mijn vraag is dan ook of dit zal werken met ADSL comfort van Planet internet.
Hier krijg ik natuurlijk een reactie op die verwacht werd. Dit was namelijk dat deze modem niet ondersteund werd en niet werd aangeraden en dat ik bij hun wel een modem kan bestellen.

Nu vraag ik mij af of jullie weten/ denken dat dit zal werken? Alvast bedankt!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hetzelfde modem liggen en toevallig ook dezelfde provider.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met linksys over deze 'tekortkoming' van het modem en ze zijn zich nu aan het beraadslagen of het zinvol is NAT te implementeren zoals alcatel. Ze vertelden me dat ze mijn email doorgezonden hebben naar de 'verantwoordelijke' afdeling.

Linksys gaf mij middels het zelfde email bericht wel aan dat het ontbreken van NAT een tekortkoming van het modem is. (dit kan een persoonlijke opmerking zijn van de support medewerker).

Misschien dat meerdere mensen een emailtje naar de support afdeling van linksys kunnen sturen om te vragen of het mogelijk is dat ze NAT implementeren zoals alcatel doet. Misschien helpt het.

Ik ben bang dat KPN weinig kan doen en voor Linksys lijkt het mij een relatief eenvoudige ingreep. Dus nog maar even afwachten. Ik denk dat ik linksys nog maar eens ga mailen of ze al meer weten.

Met vriendelijke groet,
Freddy

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Dit zou moeten werken door de ADSL2MUE inderdaad als Bridge mode only te plaatsen (geef het modem gelijk IP adres 10.0.0.138 alsof het een speedtouch is ;) )

De router laat je dan als PPPOE inloggen alsvolgt:
IP Router: 10.0.0.150
Subnet 255.255.255.0

Username en Pass van Planet.

BTW. De helpdesk van Linksys is ook niet meer zoals het was, Ik heb dan ook begrepen dat Sitel Eindhoven de support heeft overgenomen van Stream Amsterdam die ik wel erg goed vond.

[ Voor 4% gewijzigd door DTorro op 24-09-2005 15:43 ]

Verwijderd

Als ik tijd zal ik dit even proberen.

Freddy

Verwijderd

Heb ik geprobeerd maar zonder succes.

Modem op 10.0.0.138

Netwerk adres + netmask van de router: kun je niet instellen.

Vergeet ik nog iets? Ik heb het idee dat het niet gaat werken

Freddu

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:31:
Heb ik geprobeerd maar zonder succes.

Modem op 10.0.0.138

Netwerk adres + netmask van de router: kun je niet instellen.

Vergeet ik nog iets? Ik heb het idee dat het niet gaat werken

Freddu
Ook ik heb dit nu zo geprobeerd echter werkt het nog steeds niet. Daarom ben ik maar voor een wat simpelere oplossingen gegaan.

De modem zit nu in de aansluiting voor een pc (dus niet het internet gat). Router zelf heb ik de DHCP functie uitgezet. Nu heb ik op elke pc een uniek ip adres met de modem als gateway. Dit werkt dan weer wel maar het moet toch mogelijk zijn om het te doen zoals het hoort?! Nu is namelijk de routerfunctie van de router niet meer bruikbaar(je kan het wel instellen maar het werkt niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Takahandar op 03-10-2005 23:03 ]

Pagina: 1