Toon posts:

Waar kan je de apple keynote van 7 september downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is dus, Waar kan je de apple keynote van 7 september downloaden?

ik weet niet of ik nu een hele domme vraag stel maar kan ik de keynote ( als die nu al voorbij is ) downloaden want op apple kan je hem alleen maar streaming zien ( dat kan nu zelfs nog niet eens ) .

ik kan dit trouwens na wat gegoogle ook niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 20:53 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

http://www.tweakers.net/nieuws/38850? :)

edit: laat maar, ging over die van 20 september :X

[ Voor 50% gewijzigd door Gizz op 07-09-2005 20:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:52:
op apple kan je hem alleen maar streaming zien ( dat kan nu zelfs nog niet eens ) .
Waar? Ik kan hem niet vinden

Edit:
gevonden, http://www.apple.com/quicktime/qtv/wwdc05/

(h.264 is echt goed _/-\o_ streaming dvd kwaliteit op m'n 3Mbit lijntje)

[ Voor 24% gewijzigd door Jazzle op 07-09-2005 21:31 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er was naar mijn weten geen keynote?

Verwijderd

Topicstarter
BlackJack schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:23:
[...]

Waar? Ik kan hem niet vinden

Edit:
gevonden, http://www.apple.com/quicktime/qtv/wwdc05/

(h.264 is echt goed _/-\o_ streaming dvd kwaliteit op m'n 3Mbit lijntje)
dit is de world wide development congress ( ofzo ) van juli ik zoek de keynote die vanavond was?

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Verwijderd

Gisteren was er inderdaad geen keynote maar een zogenaamde "Special event". Downloaden mag niet aangezien dat illegaal is. Er wordt daarom wel een stream aangeboden. Zie http://stream.apple.akadns.net/
Dat is dus wel het event waarbij onder andere de nano is aangekondigd. Is overigen wel belabberde kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 02:22:
Gisteren was er inderdaad geen keynote maar een zogenaamde "Special event". Downloaden mag niet aangezien dat illegaal is. Er wordt daarom wel een stream aangeboden. Zie http://stream.apple.akadns.net/
Dat is dus wel het event waarbij onder andere de nano is aangekondigd. Is overigen wel belabberde kwaliteit.
bedankt deze zocht ik.

Maar ik snap niet waarom apple die special event niet gewoon aanbied om te downloaden en dan in goeie kwaliteit ik bedoel hun verdienen er toch geen geld aan als ze alleen een stream laten zien.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 02:22:
Misschien moet je een grotere resolutie kiezen? Ik kan niet echt zeggen dat ik het bagger vind (H.264 op 640x360). Het heeft wel wat haperingen, waarschijnlijk kijken nu nogal veel mensen. Over een paar dagen is het weer heel goed te doen.

Edit: De eerste helft ging wat haperend, de tweede helft heb ik bijna volledig vloeiend kunnen bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door AntiChris op 08-09-2005 10:26 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 06:52:
[...]

bedankt deze zocht ik.

Maar ik snap niet waarom apple die special event niet gewoon aanbied om te downloaden en dan in goeie kwaliteit ik bedoel hun verdienen er toch geen geld aan als ze alleen een stream laten zien.
Heb je enig idee wat die streams ze kosten aan bandbreedte? Daarom is 't niet meer live te volgen. Het werd gewoon te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2005 10:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
CyBeR schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:12:Heb je enig idee wat die streams ze kosten aan bandbreedte? Daarom is 't niet meer live te volgen. Het werd gewoon te duur.
En die streams gaan de mensen nu na de keynote bekijken, dat kost ze net zoveel bandbreedte. Verder moet een bedrijf zoals Apple gewoon iets geld voor die streams over hebben, het is gewoon keiharde reclame en hoe eerder de journalisten op de hoogte zijn hoe beter het is voor Apple.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

leon1e schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:25:
[...]

En die streams gaan de mensen nu na de keynote bekijken, dat kost ze net zoveel bandbreedte. Verder moet een bedrijf zoals Apple gewoon iets geld voor die streams over hebben, het is gewoon keiharde reclame en hoe eerder de journalisten op de hoogte zijn hoe beter het is voor Apple.
Nee, dat kost ze niet net zoveel bandbreedte. Het dataverkeer is op den duur waarschijnlijk inderdaad wel soortgelijk (mischien zelfs groter, who knows) maar d'r zit een groot verschil tussen dit en een livestream. Die livestream deed de laatste keer dat ik me herinner ernaar gekeken te hebben 4 gigabit per seconde. Dat was in de tijd dat 512kbps breedband veel was en de livestream maximaal ongeveer 200kbps was. Ook was de klantenbase van Apple toen nog een stuk kleiner. Stel je dus even voor wat een livestream van een dergelijk formaat (die keynotes zijn zo ongeveer de best bekeken streams van het internet) nu voor een piek aan bandbreedte op zou leveren. Ter informatie: de stream die ik bekeek was ongeveer 600kbps. (En zag er echt heel goed uit btw, dat h.264 is echt goed voor dit soort spul).

Een dergelijke hoeveelheid pieken is Duur. Dat verspreiden over een wat langere periode dan anderhalf uur is een stuk goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 08-09-2005 13:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Heeft iemand nog een filmpje van de introductie van de allereerste iPod? Ben ik best benieuwd naar eigenlijk.

Verwijderd

Ik weet niet wat jullie bedoelen met h.264, maar bij mij ziet een uitzending op uitzendinggemist.nl er stukken beter uit, dan deze stream van Apple. Bovendien gaat het bij uitzendinggemist.nl zonder haperingen en de hele tijd met geluid :) , dat gaat bij Apple ook bestwel fout. Misschien omdat de hele wereld van diezelfde stream gebruikt maakt? Kunnen ze dat niet beter per land regelen? Apple Nederland een eigen stream, Apple Deutschland een eigen stream etc..

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:53:
Ik weet niet wat jullie bedoelen met h.264, maar bij mij ziet een uitzending op uitzendinggemist.nl er stukken beter uit, dan deze stream van Apple. Bovendien gaat het bij uitzendinggemist.nl zonder haperingen en de hele tijd met geluid :) , dat gaat bij Apple ook bestwel fout. Misschien omdat de hele wereld van diezelfde stream gebruikt maakt? Kunnen ze dat niet beter per land regelen? Apple Nederland een eigen stream, Apple Deutschland een eigen stream etc..
Hier toch echt niet, ik kan dit special event vloeiend bekijken op fullscreen met mijn @home basis abbotje (132 kBps downstream) Dat hoef ik dus echt niet te proberen met bijvoorbeeld een windows media bestandje.. (Ja oké a-la 320*240 moet dat tog lukken, maar niet zoals deze op 1024*768)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Die h.264 is inderdaad mooi :) Op m'n miezerige 256kbps lijntje is de kleine stream nu erg mooi te bekijken op double size, dus ik ben blij...

Ik vind het alleen heel erg eng te zien hoe Steve's hoofd heen en weer zweeft, met twee handen er onder :D Black turtle neck + Black pants + Black background.. *eek*

EDIT:
Merken jullie het trouwens ook? Tough crowd bij die presentatie. Veel minder applaus en gejoel bij de vorige presentaties.... OF de RDF draaide niet op volle kracht, OF men vind de producten echt niet zo ontzagwekkend (waar ik me wel in kan vinden)...

[ Voor 31% gewijzigd door Liegebeest op 16-09-2005 18:43 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

da_rippah schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:04:
Heeft iemand nog een filmpje van de introductie van de allereerste iPod? Ben ik best benieuwd naar eigenlijk.
Die heb ik hier nog wel liggen. Is alleen wel 240 MB.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
*ping* hier nog een gewillige ontvanger van die film :)

Liege, liege, liegebeest!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

da_rippah schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:04:
http://pulsar.esm.psu.edu...movies/ipod_intro_320.mov

Asje.

(En oh, O+ Jonathan Ive O+ heeft gelijk gekregen. )

[ Voor 9% gewijzigd door Nietzman op 16-09-2005 18:35 ]

Verwijderd

@Nietzman dat is niet de keynote van de introductie. Dat is gewoon de uitgebreide versie van een reclamefilmpje.

Ik weet dat niet of mensen zitten te wachten op bovenstaand filmpje of toch de keynote hadden gehad. Ik heb in ieder geval de keynote waarin Steve de iPod introduceert. Tijdens de introductie wordt bovenstaand filmpje trouwens ook afgespeeld. Zoals eerder vermeld is deze 240 MB dus graag een locatie waar ik deze kan uploaden.

Verwijderd

Ik heb de keynote online staan. Mail me maar voor het adres. Kan vanwege beperking op de hoeveelheid downloads het adres niet openbaar maken. In eerste instantie is deze link alleen bedoeld voor da_rippah, callin_coilleach en Nietzman(?). Op deze manier gaat het downloaden sneller dan met behulp van een torrent.
Pagina: 1