Kwaliteits jackplug, waar kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 22:12
Na een verhuizing van mijn kamertje is de jackplug van mijn onlangs aangeschafte kabel kapot gegaan. Het is een jackplug welke na 10 meter kabel overgaat in 2 x RCA. Omdat de kabel niet echt billig was en ook nog eens vrij dik is kan ik er niet een standaard losse jackplug op solderen.

Nu heb ik heel internet al afgestruind op een beetje kwaliteits jackpluggen van 3.5 mm, maar ik kan dus niets vinden. Verder ben ik langs Staffhorst in Utrecht geweest, maar ook hier hadden ze niet een plug welke een redelijk dikke kabel aan kon, slechts alleen van die simpele kleine dingen.
Heeft iemand toevallig een adresje bij de hand waar ik er misschien een kan bestellen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neutrik NTP3RC
Gaat tot 4.5mm draaddikte.
NTP3RC-B voor een vergulde versie.

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26
bij conrad 301262 - 89

• Vjenne
Bedankt voor de reacties. Maar heb ff kabel opgemeten. En het probleem is dus dat die kabel 6mm is. Die pluggen die ze bij de conrad hadden, hadden ze dus ook bij de technische dienst van Staffhorst, maar dat ging dus niet lukken omdat ze ook te klein waren...
Hoop dat iemand nog lompere pluggen weet, kzit namelijk zonder geluid!!Arg!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ehm....

er is een inkoopactie voor neutrik pluggen, moet vast wel lukken dacht ik zo.

Wise enough to play the fool

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je echt niets vindt, moet je een paar strengen van het gevlochten koperdraad knippen. Dat is wel een beetje zonde, maar aan de andere kant is 6mm doorsnee voor een interlink wel enorm extreem overdreven.

• Vjenne
Nee, het punt is dat de buitenkabel 6 mm is. Dit past dus niet door de meeste openingen van pluggen en de klemmetjes passen er niet omheen. Nou weet ik wel dat je die buitenkabel er niet per se door heen hoeft te doen, maar dan hangt de kabel dus aan de vele dunnere binnenkabels. Dus als het mogelijk is dan wil ik gewoon een passende plug

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 20:22
Nou ga ik proberen zo duidelijk mogelijk te zijn:)
Koop die Neutrik, beter vind je toch niet _/-\o_ en strip een stuk buitenkabel weg, doe dan over de losse draden krimpkous en laat dat 2/3 cm op het resterende buitenkabel overlappen. evt 2e of 3e keer krimpkous stukje om het smalle (alleen losse draadjes deel) om ervoor te zorgen dat de plug goed past, ook kan je steeds tussen de lagen drupje lijm doen. Nu kan je (doe ik zelf wel altijd, staat mooi en is steviger) evt ook nog de hele plug (zonder contact natuurlijk) krimpkousen met een overlap van 4/5 cm op kabel. (sommige gitaarkabels hebben dit bv ook). Nu heb je een heerlijk stevig goed kwaliteit plugjes op je goede kwaliteit kabel.
Veel Succes

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

och ik knipte altijd de achter kant van de stekker er af ... dan past ie ook

Iperf

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeker die Neutrik plug nemen.
De rest van de kabel pas je dan aan aan de neutrik.

Voor apparaten waar een 3,5mm jack (mini-jack) uitgang op zit heb je trouwens niet veel bijzonders nodig wat betreft bekabeling....

• Vjenne
Ok, thanks, dan ga ik idd toch maar ff die neutrik met enkele krimpkousjes bestellen. Op internet gister toch nog wel plugje gevonden die 6 mm aankon maar die kon ik niet in Nederland bestellen, allemaal dus te omslachtig.
Ik ga me dus wel ff uitleven op die buitenkabel.
Pagina: 1