[Airport Express] Optische link blijft actief

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Kon even geen duidelijkere topic-titel verzinnen. Maar goed. Ik heb een Airport Express en deze hangt met een optische Monster kabel in mijn receiver. Die deelt de input met het TV signaal. Het ene optisch en het ander gewoon via cinch. De receiver is zo slim om een digitaal signaal voorrang te geven. Dus wanneer ik met iTunes een nummer via de Airport Express ' beam' naar mijn receiver dan stopt het TV geluid en hoor ik mijn iTunes nummer.

Dat werkte altijd perfect. Totdat Apple verzon om een firmwire update te maken voor de Airport Express. Op zich prima omdat het ding nog wel wat beter benut kan worden echter blijft nu ook wanneer ik iTunes stop cq afsluit de link actief. Ik krijg dus alleen mijn TV geluid terug als ik de optische link uit de Airport Express trek of mijn Powerbook even dicht klap. Dat is ruk aangezien ik mijn laptop heb als remote en vooral niet wil lopen ;)

Lijkt me nogal een bug, maar ik zie geen e-mailadressen op de site van Apple waar feedback heen kan. Forum zou kunnen maar dan moet je maar hopen dat een dodo het leest.

Ik was nu benieuwd of er ook andere manieren zijn om op een nifty manier tegen de Airport Express te roepen dat ie zijn lampje uit moet doen :) Nu is mijn situatie vrij specifiek gezien de combi met mijn receiver maar wellicht dat iemand nog een goede tip heeft. Anders dan duimen voor nog een firmware upgrade :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou de weg van de minste weerstand kiezen en de versie van de vorige firmware van de AE vanaf de apple site downloaden en installeren. Het werkte immers toch goed?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Verbeteringen zaten veelal toch enkel op het gebied van USB printing en Wireless Security.

Maar bedankt voor de tip -- heb net een tweede AE besteld voor hetzelfde gebruik.

This space intentionally left blank.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
:) Als het werkt is het super handig. Ik ben er nog niet helemaal uit en heb momentel sowieso even wat problemen met mijn AE. Firmware flashen naar oudere versie is in principe een optie, beetje work around idee. Laat nog wel even weten als ik nog een heldere ontdekking doe. Eerst eens de zooi in huis opruimen voor ik me stort op de WIFI zooi ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

heel erg offtopic; maar onzin om een nieuwe post te maken...

is het ook mogelijk om op de AE een ander usb app. aan te sluiten als een printer (bijv. een externe hd of zelfs een usb-hubje)?

Verwijderd

Nee.
Pagina: 1