Is het mogelijk met PHP te checken of een sessie ID bestaat?
Dit moet ook kunnen als de sessie niet van de ingelogde gebruiker is.
Dus stel ik heb een website waar drie users ingelogd zijn. Nu wil ik kunnen checken als ik onder user 1 ingelogd ben of user 3 zijn sessie heeft lopen (en dus is ingelogd). Ik heb de beschikking over zijn sessie ID (uit mysql database).
Ik heb zelf al wat zitten pielen maar zonder resultaat (uiteindelijk ook stom want je kan de return van een functie niet gebruiken in een ifje
)
Wie kan me helpen
?
Dit moet ook kunnen als de sessie niet van de ingelogde gebruiker is.
Dus stel ik heb een website waar drie users ingelogd zijn. Nu wil ik kunnen checken als ik onder user 1 ingelogd ben of user 3 zijn sessie heeft lopen (en dus is ingelogd). Ik heb de beschikking over zijn sessie ID (uit mysql database).
Ik heb zelf al wat zitten pielen maar zonder resultaat (uiteindelijk ook stom want je kan de return van een functie niet gebruiken in een ifje

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php $sql = mysql_query("SELECT session_id FROM users_online WHERE is_playing = '0'"); while($result = mysql_fetch_array($sql)) { $sessid = $result['session_id']; if(isset(session_id($sessid))) { echo "deleten<br />"; echo "" . $result['session_id']; } } ?> |
Wie kan me helpen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 20:51 . Reden: Uiteraard al gezocht e.d. ]