Toon posts:

Asus 6800LE bij garantie alleen 115 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk ik weet niet of dit topic wel helemaal op de goede plek staat zo niet excuses daarvoor.

Ik heb in feb 2005 een asus 6800LE gekocht bij mycom te breda, nou begon deze kaart van de week allemaal artifacts te geven geen idee wat er mee was maarja ik denk ik heb er nog garantie op dus ik breng hem terug naar de winkel.
Ik ga naar mycom vertel m'n verhaal tegen de technische dienst mensjes die de kaart na mijn verhaal ff testen bij hen achter.Ik 10 min wachten komen ze terug naar buiten en zeggen ze van wat je ons net hebt staan vertellen klopt. Goh, net alsof ik niks anders te doen heb op een vrije zaterdag?
Maar iig ze zeggen van ons hoofdkantoor is gesloten blablabla dus maandag op zn vroegst kunnen we je iets laten horen, ik had zoiets van dat is goed ik kan bij een vriend zolang toch wel een gf4ti lenen.
Ik bel maandag naar mycom, ja we zijn er mee bezig maar we weten morgen wss wel iets meer over de garantie en de leverbaarheid, ik zo is goed geen prob.
Volgende dag bel ik weer ja we zijn er nog steeds mee bezig maar morgen weten we het echt, naja et zal wel.
Om 10.30u vanochtend was er idd gebeld met de melding dat het mn klacht klopt bevestigt door hoofdkantoor en dat ik voor 115 euro een nieuwe kaart bij hun mocht uitkiezen aangezien zij geen andere meer kunnen leveren en 115 euro een prijs is die de kaart opbrengt, ik was op dit tijdstip nog op school dus kwam er pas om 17 u achter dat ze hadden gebeld.
Maar nu komt het zij hebben niks vervangends voor me aangezien ze geen 6800le meer kunnen krijgen en wat moet ik met 115 euro bij hun uit de winkel kopen een 9600xt? iets meer kan niet, nou ik vind zelf een 9600xt niet in verhouding staan tot een 6800le dus ik bel ze maar eens op.
Eerste vraag was wat moet ik in godsnaam van 115 euro uit jullie winkel kopen, hij zo ja je kunt in principe dat geld aan wat je ook maar wilt opmaken in onze winkel, waarop ik antwoordde, ik kom hier voor een defecte grafische kaart niet om 115 euro op te maken aan iets anders, daarna vroeg ik netjes van kunnen jullie me die 115 euro niet gewoon uit betalen want ik kan hier niks mee bij jullie voor dat geld + 10 euro koop ik wel een nieuwe 6800le, ik voel me nu dus enigzins genaaid want dat kan/mag dus niet.
Want zij kunnen me niet een vervangend product geven en dan ook nog niet eens die waardeloze 115 euro, wat is dit voor rare garantie claim, dus mijn vraag is er geen manier om ze me toch te laten uit betalen of iets in die trend want met 115 euro bij hen een HD kopen ofzo heb ik niks aan, ik moet een vervangende videokaart hebben.

alvast bedankt.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een onzin is dit. Volgens mij horen ze je nu een beter product aan te bieden (of tenminste eentje met gelijkwaardige kwaliteit) volgens de wet. Maar er zal vast wel iemand komen die dit precies kan vertellen (en er zullen wel eerder topics over zoiets geweest zijn). Overigens lijkt het me dat als MyCom het defecte product naar Asus stuurt ze gewoon een 6800 LE of beter terugkrijgen. Dus ik snap niet wat die moeilijk doen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In het eerste jaar hoor je zowiezo de aankoopwaarde terug te krijgen geloof ik.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 22:52
Dan moet je eens amsterdam opbellen. Dat deed ik ook en ik kreeg gewoon een nieuw 6800le als ze hem niet zouden hebben zou ik een vervangend videokaart krijgen en mijn geval dus een x800. TIP bel dus mycom amsterdam ceintuurbaan!

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt vooral jozy ik had daar nog niet aangedacht om ff naar amsterdam te bellen en idd wat is het probleem voor ze om de kaart naar asus te sturen, want voor 115 euro koop ik niks in die winkel qua grafische kaarten dan he, ik heb ook geen pci-e dus dat limiteert mn opties ook nog is, maar morgen zal ik ff naar amsterdam bellen en dan naar asus.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 20:52
TweakerNummer schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:41:
Wat een onzin is dit. Volgens mij horen ze je nu een beter product aan te bieden (of tenminste eentje met gelijkwaardige kwaliteit) volgens de wet. Maar er zal vast wel iemand komen die dit precies kan vertellen (en er zullen wel eerder topics over zoiets geweest zijn). Overigens lijkt het me dat als MyCom het defecte product naar Asus stuurt ze gewoon een 6800 LE of beter terugkrijgen. Dus ik snap niet wat die moeilijk doen.
Je hebt gelijk dat er een vergelijkbaar of beter product moet worden geleverd.

Alleen wat je zegt dat Mycom een defect product naar Asus op kan sturen klopt niet. Mycom moet naar mijn weten naar Bas computers opsturen welke ook een dagwaarde aan het Mycom filiaal vergoed. Voor die dagwaarde kan vervolgens (als het op voorraad is) het orginele product weer besteld worden. Anders in overleg met de klant een ander product.

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar dat doen ze niet eens ze zeggen je kunt volgens de dagwaarde hier 115 euro opmaken en dat wij je niks anders kunne geven voor dat geld is jouw probleem ook al geven we garantie op de producten die je hier koopt, de optie die die gast me aanbood was btw dat ik 60 euro zou bijleggen en dan een x700pro kan kopen.No offense maar dat vind ik nogal rare manier van garantie ik ga er qua prestaties op achteruit en ik moet nog is 60 euro bijbetalen...

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:46:
mja, maar dat doen ze niet eens ze zeggen je kunt volgens de dagwaarde hier 115 euro opmaken en dat wij je niks anders kunne geven voor dat geld is jouw probleem ook al geven we garantie op de producten die je hier koopt, de optie die die gast me aanbood was btw dat ik 60 euro zou bijleggen en dan een x700pro kan kopen.No offense maar dat vind ik nogal rare manier van garantie ik ga er qua prestaties op achteruit en ik moet nog is 60 euro bijbetalen...
Het Mycom filiaal waar je bent geweest heeft dus geen Asus 6800le meer op voorraad, heeft hij iets gezegd of zijn leverancier er wel nog op voorraad heeft? Ik kan morgen op het werk wel kijken of ze er nog hebben bij Bas computers maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan.
edit:
Voor de duidelijkheid, Bas is de leverancier van Mycom ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 07-09-2005 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ze hadden de kaart al naar het hoofdkantoor gestuurd ofzo en die zeggen van we hebben geen 6800le's meer op voorraad geen een meer, maar ik bedoel die kaart is nu zon 8 maanden oud en dat zij nu helaas niet in staat zijn om een 6800le te regelen moet toch niet mijn probleem zijn?
Ik vond mezelf nog redelijk soepel als ik kijk dat ik vroeg van die ati ax850xt die jullie aanbieden in jullie nazomeraanbieding van 200 euro kan ik die niet kopen leg ik wel 85 euro bij, maar die kaart is alleen voor over internet te bestellen dus ik vroeg kunnen jullie er niet 1 regelen ik leg 85 euro bij en dan ist voor mij de kous af, hij zo van eeeh...... dat ga ik even vragen, komt ie terug nee dat kan niet het moet via internet besteld worden, ik zo ok kan ik dan wel die 115 euro er vanaf trekken of niet? nee dat kan helaas niet maar die kunt u dan wel mooi besteden in de winkel....... ik dacht echt dat ik gek werd.
Ik denk zelf toch dat het een vrij genereus aanbod was, tis niet dat ik echt heel dwars doe/deed maar nu ga ik een nieuwe kaart eisen en als ze dat niet kunne leveren dan maar een andere maar ik ga echt niet meer bijbetalen heb het 1x netjes aangeboden vind ik toch wel redelijk genoeg vanuit het perspectief van een klant...

edit: ja dat vermoedde ik al dat bas computers de leverancier was ;)

edit: lees net dat alternate de gt versie te koop heeft voor maar 175 euro 6800 gt gamers edition van asus voor dezelfde prijs wat ik kwijt ben aan die x700pro :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:05 ]

• TweakerNummer
  • Niet online
GH45T schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:41:
[...]

Je hebt gelijk dat er een vergelijkbaar of beter product moet worden geleverd.

Alleen wat je zegt dat Mycom een defect product naar Asus op kan sturen klopt niet. Mycom moet naar mijn weten naar Bas computers opsturen welke ook een dagwaarde aan het Mycom filiaal vergoed. Voor die dagwaarde kan vervolgens (als het op voorraad is) het orginele product weer besteld worden. Anders in overleg met de klant een ander product.
Als consument kan je de kaart RMA'en naar Asus (lijkt me), dus ik zie niet in waarom Mycom dit niet voor jouw kan doen. Dit boden ze mij zelfs aan bij een Mycom winkel met mijn > 1 jaar oude WD HD, maar ze zeiden dat het sneller was als ik het zelf zou doen (en daarom koos ik voor deze optie).

Maar zoals ik jouw reactie lees weet je er meer vanaf, dus ik ben benieuwd naar jouw argumentatie over waarom het zo moet verlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerNummer op 07-09-2005 22:14 ]

Verwijderd

TweakerNummer schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:10:
[...]

Als consument kan je de kaart RMA'en naar Asus (lijkt me), dus ik zie niet in waarom Mycom dit niet voor jouw kan doen.
Misschien omdat die dan naar verwegistan moet en dat dat minimaal 2 weken gaat duren.

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:14:
[...]

Misschien omdat die dan naar verwegistan moet en dat dat minimaal 2 weken gaat duren.
2 weken is wat overdreven lijkt me en gemiddeld moet ik ook zo lang wachten totdat mycom mijn troep gerepareerd teruggeeft.

Lees btw http://www.asus.nl/products/server/servercare.htm ook eens (het kan ook snel ja, als je maar dokt of belangrijk bent).

[ Voor 18% gewijzigd door TweakerNummer op 07-09-2005 22:19 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:14:
[...]

bij mijn weten zit Asus in emmen (naast Sony Ericsson) zo ver weg is dat dus niet. Als je ze belt en netjes vraagt kun je gewoon bij hun komen afgeven, even shoppen in emmen en weer ophalen. Zo heb k het ook met mijn defecte laptop gedaan. Top service daar!! Afgeven, even wachten, bakje koffie, ff emmen in en naar 2 uur kon ik hem weer ophalen. :+

Verwijderd

TweakerNummer schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:10:
[...]

Maar zoals ik jouw reactie lees weet je er meer vanaf, dus ik ben benieuwd naar jouw argumentatie over waarom het zo moet verlopen.
Ik ook, want deze klant (TS) heeft niets met de regelingen tussen BAS en MyCom te maken.

-edit: ik zou als ik jou was lekker zelf RMA'en, zo te zien heb je niks aan MyCom in dit geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja emmen is voor mij nog wel redelijk ver weg zon beetje 3 en een half uur in de trein nou vind ik dat niet erg om te doen als ik maar wel gelijk diezelfde dag mn kaart weer terugkrijg :)
Of een andere natuurlijk 6800 Ultra ofzo die kunnen ze toch wel missen, niet8)?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:32 ]

Verwijderd

Zo ver ik weet moeten ze geld terug geven(geen te goed bon), of nieuw/gerepareed product.
Maar infromeer anders eens bij de consumenten bond.

Tja de Nvidia 6800 is gewoon niet makelijk met de geranie omdat er echt een eind aan deze karten begint te komen. Zo heb ik een gainward met overcolce gerantie tot utlra speeds terijwl die op ultra speeds niet 100% stabiel is. Maar ik weet dat ik beter maar niet van de gerantie gebruik kan maken omdat deze kaart niet meer leverbaar is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:31:
hehe ja emmen is voor mij nog wel redelijk ver weg zon beetje 3 en een half uur in de trein nou vind ik dat niet erg om te doen als ik maar wel gelijk diezelfde dag mn kaart weer terugkrijg :)
Of een andere natuurlijk 6800 Ultra ofzo die kunnen ze toch wel missen, niet8)?
gewoon opsturen, boeit jou het als je een refurbished 6800tje terug krijgt..
tis asus.. mag je wel wat van verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
ja de consumentenbond daar zal ik morgen ff contact mee opnemen mn verhaal uitleggen en als ze het met me eens zijn of gelijk geven bel ik wel even naar mycom, met de openingszin:
Ja, hallo, ja ik had gister al gebeld over mn 6800le van asus, maar heb net ook ff met de consumentenbond gebeld en die zeggen dat....
Kijken of dat helpt zo niet dan ga ik mn kaart ophalen en stuur ik hem zelf wel rma naar asus.

edit:Maarja al met al vind ik het zelf nogal brakke service en zal er dus ook nooit meer grote aankopen doen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:44 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet gewoon service verwachten. Geen geld terug accepteren maar gewoon een gerepareerde kaart of .... Mycom heeft iets met die videokaart gedaan waardoor deze niet meer in de garantie kan vallen. Ik kan wel even voor je bellen voor die kaart morgen want mijn Asus 620BT PDA heeft de geest weer gegeven(Batterij en scherm en connectie). kan het zo voor je navragen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:36:
Zo ver ik weet moeten ze geld terug geven(geen te goed bon), of nieuw/gerepareed product.
Maar infromeer anders eens bij de consumenten bond.
De winkel is zeker niet verplicht om het geld terug te geven, een koper heeft dan wel rechten, maar ook plichten. Een van deze plichten is dat hij/zij de overeenkomst wel bij deze winkel heeft gesloten en daarom dus aan deze winkel gebonden is. Het is heel normaal dat als een klant een ander product wil dat er dan de dagwaarde wordt terug gegeven, je hebt het product immers lange tijd kunnen gebruiken, en de waarde is simpelweg gezakt. Bedenk ook dat als een shop je je geld wil terug geven het product 100% compleet moet zijn en geen gebruikersschade heeft (bekrasde CD's, gesloopt verpakkingsmateriaal etc) Een winkel heeft ook rechten namelijk.

P.s.

De reden dat MyCom de kaart niet direct voor je naar Asus stuurt is vrij simpel. MyCom heeft een eigen service center ondergebracht bij BAS computers. Hier worden alle retouren en garantie gevallen behandeld. Bedenk dat als een kaart wordt opgestuurd, daar gecontroleerd, vanaf daar ge-RMAd, daar naar toe terug gaat, terug naar de winkel, terug naar jou, dat dit een proces kan worden van ongeveer een tot anderhalve maand. Indien er geen goed alternatief is indezelfde prijsklasse van deze kaart (NU -> Dagwaarde) mag de dagwaarde vrij worden besteed binnen de winkel op een ander product.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eh.. ?Je gaat naar asus bellen neem ik zo dus aan?Als je even voor me zou willen informeren zou ik dat echt heel erg op prijs stellen want ik vind het ook raar waarom ze hem gewoon niet ff rma'en.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:45:
[...]

De winkel is zeker niet verplicht om het geld terug te geven, een koper heeft dan wel rechten, maar ook plichten. Een van deze plichten is dat hij/zij de overeenkomst wel bij deze winkel heeft gesloten en daarom dus aan deze winkel gebonden is. Het is heel normaal dat als een klant een ander product wil dat er dan de dagwaarde wordt terug gegeven, je hebt het product immers lange tijd kunnen gebruiken, en de waarde is simpelweg gezakt. Bedenk ook dat als een shop je je geld wil terug geven het product 100% compleet moet zijn en geen gebruikersschade heeft (bekrasde CD's, gesloopt verpakkingsmateriaal etc) Een winkel heeft ook rechten namelijk.
Eh, ja ik heb alles er bijgedaan wat er eerst bijzat toen ik hem kreeg maar ik heb dan ook niks anders uit die doos gehaald behalve de kaart zelf voor de rest lag alles op de originele plek dus daar kunnen ze me niks maken, ben namelijk altijd heel zuinig op spullen die ik koop en bewaar daarom ook alles, eigenlijk teveel maarja.You never know...

Verwijderd

[...]

En juist daarom RMA'en, van Asus kan je zowieso verwachten dat ze met een gelijkwaardig of beter product komen.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

[...]
Maar waarom dan zo moeilijk doen over dit
Ik vond mezelf nog redelijk soepel als ik kijk dat ik vroeg van die ati ax850xt die jullie aanbieden in jullie nazomeraanbieding van 200 euro kan ik die niet kopen leg ik wel 85 euro bij, maar die kaart is alleen voor over internet te bestellen dus ik vroeg kunnen jullie er niet 1 regelen ik leg 85 euro bij en dan ist voor mij de kous af, hij zo van eeeh...... dat ga ik even vragen, komt ie terug nee dat kan niet het moet via internet besteld worden, ik zo ok kan ik dan wel die 115 euro er vanaf trekken of niet? nee dat kan helaas niet maar die kunt u dan wel mooi besteden in de winkel
Of ze hebben daar een zeer ingewikkelde bedrijfs structuur of de medewerkers zijn niet klantvriendelijk/lui als je het mij vraagt

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• TweakerNummer
  • Niet online
[...]

De dagwaarde is incorrect. De goedkoopste aanbieder van het huidige product is al > 115 euro. En voor de rest lijkt het mij dat je er compleet naast zit. In Belgie is in 2005 een nieuwe wet inwerking getreden. Deze wet garandeert dat:
De consument recht heeft op de herstelling van zijn goed binnen een redelijke termijn of, indien dit onmogelijk is, recht op een prijsvermindering of de ontbinding van de koop.

• GH45T
Ik ook, want deze klant (TS) heeft niets met de regelingen tussen BAS en MyCom te maken.
Ik weet in dit geval alleen te vermelden dat Bas Computers en Mycom in feite gewoon 1 zijn, samen met Vobis. Zowel Mycom als Vobis moeten bestellen bij Bas Computers. Vobis mag naar mijn weten tegenwoordig producten van andere leveranciers voeren maar het word als een doodzonde gezien.

Bas Computers is de meest idiote leverancier die je je maar voor kunt stellen. De helft is niet op voorraad, dan een maaand of 2 geen HD te krijgen, nu een maand of 2 al geen grafische kaart te krijgen. Daar komt ook nog eens bij dat Bas Computers graag de touwtjes met RMA's in eigen handen houd en dus moet je het product maar naar hen opsturen waarna zijn de dagwaarde betalen aan de winkel. De winkel mag vervolgens voor een vervangend of alternatief product gaan zoeken.

Nu heeft de Mycom dus de kaart terug gestuurd, ze hebben ook geld er voor gekregen, maar kunnen geen vervangende kaart voor je regelen. (enige snellere wat op voorraad is is waarschijnlijk x850xt (pe) en 6800 Ultra kaarten) Dit zijn kaarten welke rond de 3/4 keer zo duur zijn als de dagwaarde van je 6800LE.

maw ook de Mycom zit in een benauwde situatie en geloof mij, ze ergeren zich er waarschijnlijk 100x zo erg aan als jouw, maar dat is natuurlijk 0,0 troost. Onderhandelen met de eigenaar van je moederbedrijf is nu ook niet bepaald handig dus het is een uiterst benauwde positie op leveranciers gebied waarin zowel Mycom als Vobis zitten.

De reden waarom die kaart welke alleen op internet is te bestellen niet leverbaar is heeft als reden omdat -dacht ik- Bas computers deze bestellingen zelf afhandelt en niet Mycom.

Vraag mij geen oplossing voor dit probleem, ik heb er geen. Probeer zo goed mogelijk met de mensen van Mycom te praten en rustig de oplossingen te bekijken, en dan doel ik dus niet op een 9600xt of 115 euro uitgeven aan HD's of andere spullen. Neem maar van mij aan, als ze iets voor je kunnen regelen zullen ze het waarschijnlijk ook doen maar het word ze bijna onmogelijk gemaakt.

Mijn rol in dit verhaal is gewoon 0,0, ik werk niet bij Mycom of bij Bas computers, ik weet alleen hoe het is om Bas computers als leverancier te hebben en welke ergernissen hierbij zijn. Ik weet ook wat voor aanvaringen (zoals dit dus) je daardoor kunt krijgen.

• TweakerNummer
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:03:
[...]

[...]

Ik weet in dit geval alleen te vermelden dat Bas Computers en Mycom in feite gewoon 1 zijn, samen met Vobis. Zowel Mycom als Vobis moeten bestellen bij Bas Computers. Vobis mag naar mijn weten tegenwoordig producten van andere leveranciers voeren maar het word als een doodzonde gezien.

Bas Computers is de meest idiote leverancier die je je maar voor kunt stellen. De helft is niet op voorraad, dan een maaand of 2 geen HD te krijgen, nu een maand of 2 al geen grafische kaart te krijgen. Daar komt ook nog eens bij dat Bas Computers graag de touwtjes met RMA's in eigen handen houd en dus moet je het product maar naar hen opsturen waarna zijn de dagwaarde betalen aan de winkel. De winkel mag vervolgens voor een vervangend of alternatief product gaan zoeken.

Nu heeft de Mycom dus de kaart terug gestuurd, ze hebben ook geld er voor gekregen, maar kunnen geen vervangende kaart voor je regelen. (enige snellere wat op voorraad is is waarschijnlijk x850xt (pe) en 6800 Ultra kaarten) Dit zijn kaarten welke rond de 3/4 keer zo duur zijn als de dagwaarde van je 6800LE.

maw ook de Mycom zit in een benauwde situatie en geloof mij, ze ergeren zich er waarschijnlijk 100x zo erg aan als jouw, maar dat is natuurlijk 0,0 troost. Onderhandelen met de eigenaar van je moederbedrijf is nu ook niet bepaald handig dus het is een uiterst benauwde positie op leveranciers gebied waarin zowel Mycom als Vobis zitten.

De reden waarom die kaart welke alleen op internet is te bestellen niet leverbaar is heeft als reden omdat -dacht ik- Bas computers deze bestellingen zelf afhandelt en niet Mycom.

Vraag mij geen oplossing voor dit probleem, ik heb er geen. Probeer zo goed mogelijk met de mensen van Mycom te praten en rustig de oplossingen te bekijken, en dan doel ik dus niet op een 9600xt of 115 euro uitgeven aan HD's of andere spullen. Neem maar van mij aan, als ze iets voor je kunnen regelen zullen ze het waarschijnlijk ook doen maar het word ze bijna onmogelijk gemaakt.

Mijn rol in dit verhaal is gewoon 0,0, ik werk niet bij Mycom of bij Bas computers, ik weet alleen hoe het is om Bas computers als leverancier te hebben en welke ergernissen hierbij zijn. Ik weet ook wat voor aanvaringen (zoals dit dus) je daardoor kunt krijgen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dank je, dat is zeer verhelderend! Ik hoop voor de TS dat hij wel zijn video-kaart terug kan krijgen, want dan kan hij nog overwegen om via Asus RMA te gaan. Anders misschien een tegoedbon van Mycom (let er dan wel op dat ie lang geldig blijft).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga em ophalen en rma hem zelf wel, maar wat ik niet begrijp waarom heeft zo'n grote keten als mycom zo'n k*t leverancier dan?Ik zou als een van de grootste in Nederland toch is gaan kijken voor een andere want dit is toch gewoon hartstikke kl*te voor ze.
Maarja, just my 2 cents, iig iedereen bedankt die heeft gereageerd.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:33
Effe replyen hierop,

Het probleem wat jij hebt komt heel regelmatig voor bij videkaarten, Om de simpele reden dat je tot 2 weken gelden nog die 6800 voor €115,- had kunnen krijgen. En omdat Mycom en de Vobis geen langlopende reperaties willen want dat kost ongeloofelijk veel geld.

Dus zorgt het servicecenter van Mycom dat er in dit soort gevallen binnen 5dagen een credit is voor de winkel en dat de hele procedure ook binnen 5 dagen opgelost is.

Het voordeel hiervan is dat je als een courant produkt hebt mensen meteen een nieuwe kan meegeven, en niet een maand zonder produkt zitten wat je zou hebben als je de spullen naar china (asus) moet sturen.

Het nadeel is dat als spullen EOL gaan, je niks anders meer kan gaan doen dan de dagwaarde uitkeren, en ja dan komt het weleens voor dat de oplossing niet naar wens is. En dat is nu dus in jouw geval. Helemaal omdat de collectie met AGP videokaarten in rap tempo aan het slinken nis.

]

[ Voor 16% gewijzigd door tspawn op 08-09-2005 08:12 ]

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Dit heeft mycom ook bij mij 'geflikt' toen mijn 6800le stuk was begin dit jaar. De 6800le was toen overal nog minimaal €200 en ik kreeg waardebonnen voor mycom van €180. Ze hadden zelf ook geen 6800le in voorraad meer (alleen een van asus van €300) en de 6600gt hadden ze toen ook nog niet binnen (terwijl die in de rest van nederland al leverbaar was). Dus het enige wat ik toen kon kopen voor die waardebonnen was een radeon 9800pro als ik zelf geld bij legde.'

Ik heb de waardebonnen maar verkocht voor €170 aan een vriend van me die toevallig wat bij mycom ging kopen. En ben zelf voor een 6600gt gegaan (koste toen nog €200).

Verwijderd

TweakerNummer schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:13:
[...]

De dagwaarde is incorrect. De goedkoopste aanbieder van het huidige product is al > 115 euro. En voor de rest lijkt het mij dat je er compleet naast zit. In Belgie is in 2005 een nieuwe wet inwerking getreden. Deze wet garandeert dat:
De consument recht heeft op de herstelling van zijn goed binnen een redelijke termijn of, indien dit onmogelijk is, recht op een prijsvermindering of de ontbinding van de koop.
Maar gelukkig is MyCom en BAS gevestigd in Nederland, dus dat scheelt.

Ja ik ga em ophalen en rma hem zelf wel, maar wat ik niet begrijp waarom heeft zo'n grote keten als mycom zo'n k*t leverancier dan?Ik zou als een van de grootste in Nederland toch is gaan kijken voor een andere want dit is toch gewoon hartstikke kl*te voor ze.
Maarja, just my 2 cents, iig iedereen bedankt die heeft gereageerd.

Tja das het nadeel als je bent geboren uit je leverancier, dan kan je natuurlijk niet meer switchen ;) En al helemaal niet als je hetzelfde pand deelt ;) (Surprise surprise: BAS = MyCom)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 10:05 ]

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:03:
[...]
Maar gelukkig is MyCom en BAS gevestigd in Nederland, dus dat scheelt.
http://www.justitie.nl/pu...entenkoop_en_garantie.asp
Het gaat om een situatie waarin de verkoper niet in staat is om het product te herstellen en te vervangen. Bijvoorbeeld omdat het product uit een eenmalige aanbieding afkomstig was, en reparatie in geen verhouding staat tot de waarde van het product.

De koper kan de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden. Hij moet het product aan de verkoper teruggeven en de koper krijgt zijn geld terug.
Vooral omdat mijn inziens de TS (en met hem vele anderen) er niet veel interesse in heeft om zo ver te gaan om een geschil, lijkt me dit geen goede oplossing. Ook is het nog maar afwachten of de er niet beslist wordt bij een geschillencommisie dat er een nieuw bedrag komt ivm waardevermindering. Het lijkt me alleen sterk dat de winkel zijn tegoedbon met een veel te lage dagwaarde van 115 euro, er doorheen krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net van de telefoon af met asus NL die ik had gebeld en die zeggen van u kunt niet rma'en naar ons want wij hier in NL doen niks met videokaarten, die worden opgestuurd naar Tsjechië (ja ik keek ook al raar op) en dat moet via uw distribiteur in dit geval mycom dus.
Aangezien ik bij aankoop gewoon 3 jaar fabrieksgarantie heb en 1 jaar van mycom, hij zei ook van u moet het gewoon eisen dat ze het terugsturen want zij kunnen niet zeggen of hij niet te repareren is dat kan alleen asus en zo niet dan krijgt u gewoon een nieuwe....Aldus Asus zelf.
Nu ga ik dus eerst maar is even met het hoofdkantoor van mycom bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed bezig mycom... Ik bel het hoofdkantoor leg mn probleem uit dat ik zelf de kaart dus niet RMA kan sturen en dat de distributeur mycom in dit geval dus, dat voor mij moet doen.
Zegt die knakker van het hoofdkantoor ja ik kan u daar niet mee verder helpen u moet naar het lokale filiaal bellen waar u de kaart gekocht heeft.Ik bel naar Mycom Breda, ik zeg van blalalala, heel mn verhaaltje weer, zegt die gozer weer van heeft u al contact gehad met het hoofdkantoor want die zijn de directe contactpersoon voor de rma naar asus dan.Ik zeg die heb ik G*D net aan de lijn gehad en die zegt dat ik hier naar toe moet bellen ivm de rma, hij zo van ja das mooi klote als we elkaar allemaal gaan tegenspreken hier.Beetje verbaasd zei ik van ja kan ik wel inkomen, hij zo van ik bel nu naar het hoofdkantoor en dan gaan we dit oplossen.
Dus ik ben benieuwd of ze hem rma gaan sturen naar asus en als die em kunnen fixe best en anders krijg ik van asus gewoon een nieuwe.
Als deze bovenstaande droom gewoon doorgaat is het probleem opgelost en heb ik gewoon een vervangende kaart, moeilijk he mycom....

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:50:
Goed bezig mycom... Ik bel het hoofdkantoor leg mn probleem uit dat ik zelf de kaart dus niet RMA kan sturen en dat de distributeur mycom in dit geval dus, dat voor mij moet doen.
Zegt die knakker van het hoofdkantoor ja ik kan u daar niet mee verder helpen u moet naar het lokale filiaal bellen waar u de kaart gekocht heeft.Ik bel naar Mycom Breda, ik zeg van blalalala, heel mn verhaaltje weer, zegt die gozer weer van heeft u al contact gehad met het hoofdkantoor want die zijn de directe contactpersoon voor de rma naar asus dan.Ik zeg die heb ik G*D net aan de lijn gehad en die zegt dat ik hier naar toe moet bellen ivm de rma, hij zo van ja das mooi klote als we elkaar allemaal gaan tegenspreken hier.Beetje verbaasd zei ik van ja kan ik wel inkomen, hij zo van ik bel nu naar het hoofdkantoor en dan gaan we dit oplossen.
Dus ik ben benieuwd of ze hem rma gaan sturen naar asus en als die em kunnen fixe best en anders krijg ik van asus gewoon een nieuwe.
Als deze bovenstaande droom gewoon doorgaat is het probleem opgelost en heb ik gewoon een vervangende kaart, moeilijk he mycom....
Ik hoop voor je dat het nu allemaal geregeld is. Laat het even weten of het allemaal goed afloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is allemaal geregeld het kan via rma teruggestuurd worden en dan wordt ie of gerepareerd of een nieuwe wordt gezonden.Maar zei die gast net aan de tel. hoelang kun je die kaart missen.. ik zo ja een week of 3 moet wel lukken zegt hij, het kan max. 8 weken duren.
Ik had zoiets van das 2 maanden dude.. hij zo ja het doet idd wel auw maar dit is het nu gewoon meer dan dit heb ik niet voor je.Ok doe maar zei ik want voor 115 euro kan ik toch niks maar ben nu wel 2 maanden mn videokaart kwijt...
Ach het is opgelost iedereen hartstikke bedankt voor jullie nuttige tips en adviezen stel het erg op prijs.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 22:52
maar heb je nou naar andere fillialen gebeld, zoals amsterdam en dergelijke? Want daar zijn ze makkelijker in hun service en geven je practisch zonder te controleren een nieuw videokaart mee

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heb ik niet gedaan had wel hoofdkantoor almere gebeld, maar die verwezen me dus door naar mn lokale filiaal.
Maar de medewerker van mycom die me vanmiddag te woord stond, heeft me echt zeer goed te woord gestaan en geholpen.
Pagina: 1