[MSN] geen rechten om MSN 7.5 te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Ik vandaag me PC ff voorzien van een schone image al wat verouderd dus ik update het 1 en ander.

Dus ook even me msn (om die daarna eens stevig onder handen te namen met a-patcher1.23). krijg ik opeens deze melding?

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/5486/msn2ol.jpg

En ik weet toch echt zeker dat ik administrator ben. Heb zowel met me eigen account als de admin account geprobeerd en krijg steeds deze melding?

heb al een search gedaan maar kwam niet op het juiste antwoord uit.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

niet toevallig een stuk virus/trojan horse gekregen wat je rechten ontneemt ofzo? Scan je PC eens op virussen en spyware eerst ;).

En kan je andere software ook nog installeren?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:53:
niet toevallig een stuk virus/trojan horse gekregen wat je rechten ontneemt ofzo? Scan je PC eens op virussen en spyware eerst ;).

En kan je andere software ook nog installeren?
ja andere MSN versies (lagere) kan ik dus wel installen

andere *.msi en *.exe bestanden gaan wel prima

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
eindelijk de oplossing gevonden.

na lang zoeken in de rechten en andere zooi heb ik me zelf amar eens uit de werkgroup gehaald en in het domein gegooid. en waarempel ik kan zowaar ook MSN installen. Wel raar want hiervoor zat ik niet in het domein en toen wilde het wel.

maarja probleem gefixed. ff van werkgroep wisselen of aanmelden op een domein.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:46

L0g0ff

omg

Dit komt dan hoogstwaarschijnlijk omdat je na de werkgroep > domein migratie een schoon profiel hebt gekregen... Ik gooi het toch op een corrupt profiel.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

voor de zekerheid tog ff in cmd het volgende checken
cmd -->
net user
kijk even wat hij aangeeft als inlog.
Kan ook zijn dat je idd virussen hebt of spyware. scan je pc is.
of een corrupte file in je install van je msn is ook nog mogelijk

suc6

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
heb me PC zowel op Virussen (McAfee met laatste DAT) als Spyware gescanned (hitmanpro en MS antispyware) zo schoon als het maar kan.

ook nog even netuser gedaan en staat correcte inlog.

[ Voor 18% gewijzigd door loodgieter op 08-09-2005 13:35 ]

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

TWIX, kun je svp wat uitgebreider melden wat je precies gedaan hebt om 7.5 toch geïnstalleerd te krijgen?
'k Stoei met precies hetzelfde probleem en krijg ook de 100% identieke boordschap. 'k Begrijp er geen snars van. |:( Op mijn standalone (WinXP Pro) machine ben ik zelf namelijk de enige gebruiker (en dus ook beheerder) van de PC. Mailen kan eventueel ook:[mbr[knip[/] _/-\o_

Modbreak:GoT is er niet om jou te helpen maar is er om het voor iedereen leuk te houden. Jouw mail address plaatsen komt over als of je het niet zo zeer boeit wat andere mensen hier aan hebben maar dat het enkel om jou gaat. Dat is vast niet je bedoeling dus heb ik je mail address even weggehaald.

[ Voor 33% gewijzigd door elevator op 24-09-2005 10:59 ]

The desire to know is natural to all good people!

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Ben ondanks verdere pogingen nog geen stap dichter bij de oplossingsrichting gekomen. Iemand anders wellicht een idee wat ik zou kunnen doen?

Voorts speelt de gedachte van toch een mogelijke worm of virus nog door mijn hoofd. Maar herhaald scannen met Norton ten spijt wordt er niets gevonden wat mogelijk verdacht c.q. de veroorzaker zou kunnen zijn. Wellicht ook hier een tip?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ben je uberhaupt wel administrator op je PC? Zit je in een domain? Is de PC van jou? :)

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

elevator schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:00:
Ben je uberhaupt wel administrator op je PC? Zit je in een domain? Is de PC van jou? :)
Terechte (controle) vragen. Yep, is mijn eigen thuis, privé standalone PC. 'k Ben ook de enige gebruiker ervan. En inderdaad, ik ben ook de administrator ervan.
Om met het laatste verder te gaan, wel even een kanttekening. Alvorens uberhaupt mijn te stellen had ik de actie zoals Marijn00 die voorstelde uitgevoerd (cmd --> net user). Dit werkt echter om de één of andere reden niet. 'k Krijg slechts een fractie van een seconde een dosbox te zien die daarna direct weer verdwijnt en gesloten is.
Zodoende de volgende (alternatieve?) weg bewandeld: via Configuratiescherm/Gebruikers accounts vastgesteld dat er 2 accounts zijn: a) Ik, met als mededeling 'beheerder van deze computer' en b) Gast, met als mededeling 'is ingeschakeld'. Vervolgens via Alt+Ctrl+Delete/Taakbeheer/Gebruikers gecheckt dat ook inderdaad alleen ik de enige gebruiker en ook actief ben. Op grond van het vorenstaande verkeer ik dus ook volledig dat er niet alleen een administrator op mijn PC zit, ik dat ook ben en tevens als zodanig ook ingelogd ben. Als ik hierbij echter iets onjuist veronderstel, dan hoor ik het graag.

(PS Eens met de eerdere Modbreak, excuses.)

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Deze story gaat elders verder zonder t/m 28/10/2005 een oplossing gevonden te hebben.
[rml][ MSN7.5]Je hebt niet de vereiste rechten om MSN Messenger ..[/rml]

Pagina: 1