Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn computer stilller maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:33
Ik wil mijn oude amd athlon 1400ghz@1600mhz stiller maken.
Ik heb geen voeding en kast meer meer dus deze moet ik kopen, en de processor koeler maakt wel 50db :r
Dus nu zat ik te denken aan dit setje.
Sweex EX4 Miditower 300 Watt Black.
Spire Falconrock II 3.4GHz Aluminium

Alleen weet ik dat die sweex fan in die voeding nou niet bepaald de stilste is, maar kan ik deze zonder problemen vervangen door een Nexus 80mm Real Silent Case Fan.
Is dit een stil setje of kan ik beter voor 35 euro andere spullen halen?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

tip 1. koop een A-merk voeding met een 120 mm fan... (of 2x 80mm)
tip 2. neem een CNPS7000B-Cu van Zalman...

Als deze pc je enige pc is wil je er wel voortdurend op werken...dan is het de investering dubbel en dwars waard. Als het een oude "extra" pc is...verhuis 'm naar de kelder ;)

An Explanation of l33t Speak

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Die Spire koelers zijn redelijk stil en ook nog es goedkoop. Die voldoet wel denk ik.
Daarnaast zou ik een Aopen QF50 kast halen, kost je 40 tot 50 euro, stille en goede voeding zit er al in!
Iig een stuk beter dan Sweex...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• gyjo
Nou ik wilde het systeem eigenlijk als schoolserver gebruiken, kan ik daar mijn schoolbestanden opgooien en ze zo op school openen. (En af en toe andere schizzel erop zetten :*))

En daarvoor heb ik eigenlijk geen 50 euro voor over.

Verwijderd

Ge-wel-dige koeler O+ . Wél minimaal tweemaal per jaar even van alle stof ontdoen.

Verwijderd

Ik zou om te beginnen de processor niet overclocken.
Als je niet teveel stroomslurpende hardware hebt kun je de fan in de voeding ook op 7 volt laten draaien.
Koop een zo klein mogelijke kast, hoe kleiner de oppervlaktes hoe minder ze kunnen trillen.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

dreeke schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:36:
Die Spire koelers zijn redelijk stil en ook nog es goedkoop. Die voldoet wel denk ik.
Daarnaast zou ik een Aopen QF50 kast halen, kost je 40 tot 50 euro, stille en goede voeding zit er al in!
Iig een stuk beter dan Sweex...
uit recentelijke ervaringen beaam ik dat volledig (spire S370 cooler+ Qf50C) heerlijk stil!

Simplicity is de bom...

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:44:
Ik zou om te beginnen de processor niet overclocken.
Als je niet teveel stroomslurpende hardware hebt kun je de fan in de voeding ook op 7 volt laten draaien.
Koop een zo klein mogelijke kast, hoe kleiner de oppervlaktes hoe minder ze kunnen trillen.
Uhm, maar hoe kleiner de kast hoe heter het wordt, dus hoe beter je het moet koelen (lees meer herrie), liever een degelijke grote kast.. dat is veel stiller.

Verwijderd

als je helemaal geen geld wil uitgeven en hem toch alleen als schoolserver gebruikt. zet hem aan als je thuis vertrekt, en leg hem af als je terug toekomt. Niet echt handig, maar voor minder dan 50€ zal je geen echt nuttige oplossing vinden.

off-topic: zie ik nu ff staan dat je pc standaard aan 1400ghz draait... _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 19:54 ]

• gyjo
Ik zat er zelf ook al aan te denken om hem terug te gaan clocken naar 600mhz en dan linux erop te gooien.Volgensmij is dat voor een server snel zat

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:50:
als je helemaal geen geld wil uitgeven en hem toch alleen als schoolserver gebruikt. zet hem aan als je thuis vertrekt, en leg hem af als je terug toekomt. Niet echt handig, maar voor minder dan 50€ zal je geen echt nuttige oplossing vinden.

off-topic: zie ik nu ff staan dat je pc standaard aan 1400ghz draait... _/-\o_
hij heeft em geunderclocked al van 1400ghz naar 1600 mhz, kan je em dan niet gewoon passief koelen? :P

Verwijderd

Race Eend schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:48:
Uhm, maar hoe kleiner de kast hoe heter het wordt, dus hoe beter je het moet koelen (lees meer herrie), liever een degelijke grote kast.. dat is veel stiller.
Dit is een veelvoorkomend misverstand, uiteindelijk moet de wamte toch de kast uit, als je een uurje gaat gamen maakt 't niet uit of je een grote of een kleine kast gebruikt. Een grote kast warmt alleen maar minder snel op maar je wilt juist niet dat de temperatuur oploopt.

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 19:17
een zalman 7XXX koeler is zeker een goede koeler.
maar momenteel bestaan er toch al veel betere en stillere koelers.
ik begrijp niet waarom iedereen toch bij die 7xxx blijft hangen.
kijk toch eens wat akasa heeft een evo 120 met maar 15 dba en dan ook nog eens beter koelen als die zalman.
en als je dan toch binnen zalman wil blijven kijken dan voor de 9500 die stiller en beter is als de 7000.
dat denk ik ervan :)

Verwijderd

Kijk gewoon eens op een site van een pc zaak bij jou in de buurt of van een online webschop.
Dan heb je al goede koelers voor 15 euro en redenlijk stil, je kunt ook een goedkoop cooelertje kopen
met een 80mm ventilator er op en dan vervang je gewoon de ventilator door een stillere.
En als ik jou was zou ik eens op marktplaats kijken voor een mooie kast met voeding.
Lekker goedkoop. ;)
Succes.

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

loop is een bijzijnde computer beurs is, a merken voor b prijzen. heb daar een asus 25mm fan, een antec 120mmfan en een sunbeam 80mm uv-reactive fan gekocht voor 7 euro in t totaal :)

Take a parachute, and jump!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Helox-in-a-box schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:02:
[...]

hij heeft em geunderclocked al van 1400ghz naar 1600 mhz, kan je em dan niet gewoon passief koelen? :P
Waarom dan uberhaupt nog koelen? :)

Ontopic: Pak gewoon de goedkoopste kast die je kan vinden en duw er een goede en stille voeding in.

Kast zou ik gewoon rondkijken en niet meer dan 20,- uitgeven voor een stuk blik en dan kijken of je misschien een (2e hands of nieuw, boit niet zo erg) a-merk voeding kan vinden.

Kast boit echt geen flikker, * SA007 heeft hier een flike rotzooi qua kasten (de reden waarom ik nergens foto's heb), maar geld gaat naar de hardware :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:12:
[...]

Dit is een veelvoorkomend misverstand, uiteindelijk moet de wamte toch de kast uit, als je een uurje gaat gamen maakt 't niet uit of je een grote of een kleine kast gebruikt. Een grote kast warmt alleen maar minder snel op maar je wilt juist niet dat de temperatuur oploopt.
Da's waar maar ook niet helemaal, een grote kast heeft meer oppervlak dat aan de lucht wordt blootgesteld, en daarnaast over het algemeen meer luchtopeningen.

• SA007
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
En grotere gaten voor fans (120mm enzo) kunnen stillere fans in dus (alsin, als je dezelfde airflow wil hebben als een 80mm :P)

• ultimasnake
  • Laatst online: 30-09 11:28
wat zeg je hier van:

10007540 PARA miditower ATX V-06 300W Airduct Wit € 55,00 (http://www.paradigit.nl/pdf/10007540v.htm) (ook in zwart)

FSP 300 watt voeding, 12cm fan.. (http://www.paradigit.nl/pdf/10009125v.html) deze is erg stil. FSP is de fabrikant die ook veel van de sheit als coolermaster voedingen maakt voor hun ;)
Pagina: 1