Toon posts:

problemen met Joystick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week mijn 3 jaar oude joystick uit de kast gehaald omdat ik flight simulator 2004 heb gekocht. Het gaat om de Interact Cyclone Digital FX *typenummer SV-286* . Toen ik drivers ging zoeken voor deze joystick bleek dat het bedrijf al een tijdje over de kop is. Er zijn nog wel oude drivers beschikbaar waarvan word gezegt dat ze werken tot windows ME. De installatie van de drivers ging probleemloos alleen zagen de drivers de joystick niet. Bij het confihuratiescherm bij spelbesturing was de status van de joystick wel ok en hij werkte ook gewoon. Voor 5 minuutjes althans. Het lijkt erop dat de joystick na 5 minuten in een soort stand-by stand gaat staan. Hij stopt gewoon midden in het spel terwijl ik bezig ben. Het enige wat helpt is de usb-connector eruit halen en eropniew instoppen. Soms doet hij het 1 minuut , soms 30 seconde en soms zelfs 7 minuten. Als ik de drivers verwijder blijft de joystick het gewoon doen met dezelfde kuren.
Ik gebruik windows xp home edition nog zonder service packs geinstalleerd en ik gebruik een megeleverd verlengsnoertje van gameport naar usb.

Ik hoop dat 1 van julie mij kan helpen met dit probleem. Alvast bedankt.

Greetz Raul

Verwijderd

ik heb ook een tijdje geleden problemen gehad met het aan de praat krijgen van een redelijk oude joystick (zo'n 4 jaar oud). ondanks dat het een microsoft joystick was kreeg ik hem toch niet fatsoenlijk aan de praat. ik kon wel 98 en ME drivers vinden, maar die werkten voor geen meter.
Na een paar dagen klooien heb ik maar besloten een andere joystick te kopen.. had ik achteraf veel eerder moeten doen..

ik weet natuurlijk niet hoe het met je financien zit, maar ik zou er niet al te veel tijd in steken....

Verwijderd

Topicstarter
ja een nieuwe joystick hoeft niet zo duur te zijn ik hoopte alleen dat er 1 of andere patch was die het probleem zou verhelpen.