Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]'Server is bezet' melding

Pagina: 1
Acties:
  • 3.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
Ik heb hier een PC staan van een kennis van mij. Stond nogal veel spyware en enkele virussen op. Ik heb deze er allemaal af kunnen halen. Ik zit echter nog met een probleem. Bij het opstarten van het systeem komt Windows telkens met de melding

"Server is bezet De actie kan niet worden voltooid omdat een ander programma bezig is klik op activeren om naar dit programma over te schakelen en het probleem op te lossen"

Na een seconde of 10 / 15 verdwijnt de melding.

Ik heb NAV al laten scannen, een spyware scan gedaan met AdAware, Spybot, MS antispyware en HijackThis. Verder heb ik regclean gedraait en alle tijdelijke bestanden door Windows laten opschonen.

Ook in de event viewer kom ik niks bijzonders tegen

Mijn weblog

Verwijderd

opstartscripts (mappings??)

kijk eens bij start --> uitvoeren --> msconfig --> opstarten

staat daar nog iets vreemds bij?

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
In het register wordt het programma pokapoka65.exe opgestart. Dit zou in de directory C:\Windows\etb moeten staan. Deze map is door spybot echter allang herkent en verwijderd.

Ook de waarde in het register was al eerder verwijderd. Deze blijkt echter toch steeds terug te komen. Het bestand echter blijft gewoon weg.

Mijn weblog

Verwijderd

en als je daar alles uitzet en nogmaals b00t?

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:42:
en als je daar alles uitzet en nogmaals b00t?
Ik heb de betreffende waarde uit het register gehaald. Hij staat er na een reboot meteen weer in.

Mijn weblog

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als er dingen direct weer terugkomen is je PC nog niet volledig virus vrij - zeker ook het punt dat je Norton lijkt te gebruiken geeft vaak aan dat je PC niet echt virus vrij is :P

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doe eens een externe scan met Trend Micro
Gebruik daarnaast HijachThis
En welke processen lopen atm :?
En heb je start -> uitvoeren -> msconfig ook even nagekeken :?

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2005 22:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
Het is opgelost. Het was de imageviewer van samsung die de melding veroorzaakte. Heb alles uitgezet in msconfig en daarna een voor een weer aangezet en gereboot). Ik ga nu nog ff achter de steeds terugkerende meldingen in het register aan.

Bdankt allen zover :)

Mijn weblog

Pagina: 1