Zit met een probleem.
Ik heb een excel bestand wat op het netwerk staat en waar zo'n 20 mensen mee werken.
Als je dat bestand opent dan wordt het bestand automatisch eerst lokaal gekopieerd en hernoemd.
Het probleem is dat mensen informatie moeten toevoegen aan het orgineel.
Dit doen ze door in de kopie het een en ander in te vullen.
Ik dacht :
Orgineel bescheremn met wachtwoord voor schrijf rechten.
Als orgineel zonder schrijf rechten wordt geopend dan lokaal opslaan.
In het lokale bestand dan : Als er informatie toegevoegd moet worden dan orgineel openen met schrijf rechten
( bovenstaande werkt ! )
Gegevens uit lokaal bestand kopieren en plakken in orgineel.
Werkt ook nog.
lokaal bestand activeren.
orgineel sluiten...... en hiermee wordt ook de macro gestopt.
Ik heb vanalles geprobeerd. Zelfs de userform die openstaat op het moment dat het orgineel wordt geopend wordt afgesloten.
Iemand een idee om dus 1 bestand te gebruiken wat evt door 20 mensen tegelijk geopend kan worden waar een centraal iets in zit.
Ik heb een excel bestand wat op het netwerk staat en waar zo'n 20 mensen mee werken.
Als je dat bestand opent dan wordt het bestand automatisch eerst lokaal gekopieerd en hernoemd.
Het probleem is dat mensen informatie moeten toevoegen aan het orgineel.
Dit doen ze door in de kopie het een en ander in te vullen.
Ik dacht :
Orgineel bescheremn met wachtwoord voor schrijf rechten.
Als orgineel zonder schrijf rechten wordt geopend dan lokaal opslaan.
In het lokale bestand dan : Als er informatie toegevoegd moet worden dan orgineel openen met schrijf rechten
( bovenstaande werkt ! )
Gegevens uit lokaal bestand kopieren en plakken in orgineel.
Werkt ook nog.
lokaal bestand activeren.
orgineel sluiten...... en hiermee wordt ook de macro gestopt.
Ik heb vanalles geprobeerd. Zelfs de userform die openstaat op het moment dat het orgineel wordt geopend wordt afgesloten.
Iemand een idee om dus 1 bestand te gebruiken wat evt door 20 mensen tegelijk geopend kan worden waar een centraal iets in zit.