Toon posts:

Router werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al hier op het forum rond gezocht naar iemand met het zelfde probleem en uitleg maar ik heb vrijwel niks gevonden wat hetzelfde was. Ik zal de situatie even uitleggen :

Router: Sweex Wireless Broadband Router 11G

Ik had internet op mijn laptop nodig, dus kocht ik een wireless router ( omdat ik toch een wireless netwerkkaart in me laptop had ) deze heb ik aangesloten op mijn chello modem ( het kabel modem zit ook aan me telefoon vast, digitale telefonie genoemt Touchstone telephone modem ) en de router weer aan me PC. ik heb de instructies gevolgt en ik kreeg internet op me PC. vervolgens heb ik op me laptop naar draadloze netwerken gezocht en jahoor hij stond erbij. Alles deed het prima, maar toen wou ik er beveileging op hebben, hier komt het eerste probleem :

1. Ik had besloten om WEP te gebruiken, het werkte en ik moest een key invuilen als ik wou verbinden.
maar eenmaal verbonden stond er '' Geen of beperkte verbinding tot het internet'' reden: Krijgt geen IP toegewezen. Nu had ik me helemaal radeloos gezocht en het probleem niet kunnen oplossen, dus zette ik de WEP beveileging weer uit zodat internet op me laptop het weer deed.

Toen hoorde ik van iemand over MAC control adres beveileging, dus probeerde ik dit ik vulde het mac adres van me laptop in ( alleen van me laptop dus niet ook van me PC ) en savede het en vervolgens reboote het. Probleem twee:

2. Toen hij aan het reboot was kreeg ik opeens de melding: Verbinding verbroken tijdens booting ( of iets dergelijks ). hij deed dus niks meer dus ik sloot het router window af en probeerde er opnieuw inteloggen maar ik kan nu niet meer bij me router settings ( ik moet naar http://192.168.123.254/ om daar te komen ) maar nu zegt hij dat die server niet kan worden gevonden, terwijl hij dat normaal meteen deed. Ik heb een aantal keer de router opnieuw aangesloten en een aantal keren op reset gedrukt maar niks blijkt te werken.

Voor de rest branden gewoon alle lampjes ( geeft aan dat er verbinding is ) maar ik kan dus niet meer bij me router.

Ik heb me echt rot gezocht en kom er zelf niet meer uit, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Erg bedankt.

Groeten
Bram van de Bunt

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat heb je tijdens het zoeken op internet allemaal gevonden :?

Want als ik bijvoorbeeld even 1 minuut Google met de naam van je router, dan zie ik dat je een verkeerd ip gebruik. Althans, dat beweert Sweex.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Reset het modem naar de standaard settings, het wireless dan, en probeer alle stappen eens rustig opnieuw.. blijkbaar heb je ingesteld dat alleen je laptop erbij mag, en die heeft nog niet de juiste keys..

Verwijderd

Topicstarter
MaxxBass schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:55:
Reset het modem naar de standaard settings, het wireless dan, en probeer alle stappen eens rustig opnieuw.. blijkbaar heb je ingesteld dat alleen je laptop erbij mag, en die heeft nog niet de juiste keys..
Als ik bij me router settings kon zou ik dat ook doen, maar ik kan er dus niet bij omdat hij zegt dat hij niet kan verbinden. En de reset knop op de router zelf werkt ook niet

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:57:
[...]

Als ik bij me router settings kon zou ik dat ook doen, maar ik kan er dus niet bij omdat hij zegt dat hij niet kan verbinden. En de reset knop op de router zelf werkt ook niet
Als je de handleiding leest, dan staat er waarschijnlijk in dat je die 5 of 10 seconden ingedrukt moet houden, of indrukken tijdens 'opstarten'. Standaarddingetjes van die routers.
[message]Sweex handleiding[/message]
Appendix A
TIP: Press the SF-Reset switch on the housing of a powered-on AP to reset the configuration settings to factory-set values.

[ Voor 18% gewijzigd door SlinkingAnt op 08-09-2005 00:34 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB