NEC ND3500 kapot...?

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:13
Hallo mensen,

Ik wil net een iso branden met mijn NEC ND3500.
Fijn, ik start nero en druk op branden. Krijg ik ineens allemaal meldingen van schrijven mislukt. Verder doet hij nix. Hij wil ook niet meer open. Nouja dacht ik, kan gebeuren. Ik zet de PC uit, druk het knopje onder de la in en de dvd rack komt naar buiten. Ik haal de cd eruit en start de PC opnieuw op.
Echter nou druk ik op de knop van de dvd brander, dan gaat het ledje branden en gebeurt er verder niks meer.
Al druk je 10x, hij wil niet meer open :(
Ik heb de firmware geflasht naar de nieuwste versie, maar dat mocht niet baten. Ook heb ik hem uit windows verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hij doet dus nix meer.
Kan ik hieruit concluderen dat hij kapot is, want hij is bijna nooit gebruikt. Nog nieteens 1 keer in de maand om een CD te branden. Er zijn misschien net 15 CD's gebrand en 4 DVD's.
Hij is gekocht op 2 september 2004 dus garantie zit er zeker net niet meer op. Weet iemand hoelang de garantie is en wat ik nog kan doen.

Heel erg bedankt, een nieuwe kopen komt totaal niet uit (vanwege rijbewijs :))

Hoooi

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Snel naar de winkel gaan. Je hebt de kans dat de winkel goede service heeft en als garantie laat gelden :)

• ID-College
geforce5_guy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:23:
Snel naar de winkel gaan. Je hebt de kans dat de winkel goede service heeft en als garantie laat gelden :)
Ja ik baal ervan, ik bedoel ik doe niets verkeerd. Heb er nix mee gedaan, ding draait bijna nooit. Wil je een keer iets branden doe hij nix meer.
Kut NEC, nooit meer voor mij iig.
En nou zit ik net 5 dagen over de garantie heen (als hij een jaar is) :(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt nu toch standaard 2 jaar garantie?

• ID-College
Admiral Freebee schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:27:
Je hebt nu toch standaard 2 jaar garantie?
Ja ik weet het niet.
Op de bon staat nix over garantie, en kreeg alleen de dvd brander zonder boekjes ofwat erbij. Gewoon los in een hoesje :)
Is dat dus standaard 2 jaar? dan heb ik erg mzzl :9~

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gewoon naar de winkel gaan. Branders moeten veel langer mee gaan dan 100 dvd's/cd's.

Leg je verhaal uit. En als ze moeilijk gaan doen over een paar dagen dan heb je erg veel pech.
Je kan dan altijd NEC zelf nog aanschrijven als de winkel moeilijk doet.

• ID-College
Ok gasten bedankt voor de reacties.
Ik heb net een een tik op gegeven en nu doe thij het in 1 x?
Hij brand gewoon een cd, dvd heb ik nog niet getest. Wat denken jullie? Teruggaan of toch maar houden.
Tot nu toe geen problemen meer gehad :) (omdat hij het sinds 4 minuten weer doet)

[ Voor 9% gewijzigd door ID-College op 08-09-2005 00:13 ]

• ID-College
Ok mensen ik heb gebeld.
Hun zeggen dat ze de datum moeten doorsturen naar de fabrikant wanneer hij verkocht is. Aangezien hij er al een jaar (en 7dagen) overheen is, kan NEC nix meer voor me doen. Zo zijn ze daar gewoon.
Die kerel kan wel via zijn distrubitiecentrum wat regelen, dat hij naar nec gestuurd wordt en gerepareerd wordt, maar dan zijn de verzendkosten voor mij. Die bedragen ongeveer 20 Euro voor heen + 20 Euro voor de terugreis. Dit komt neer op 40 Euro. Terwijl ik een nieuwe in de pricewatch zie voor € 38,90.

Nou is dat niet een heel schokkend bedarg, maar ik vind het nogal lullig dat het net 7 dagen te laat is en misschien heb ik nog kans.
Iemand van jullie nog een idee, of wordt het een nieuwe ?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sorry, geen tip, alleen: nooit meer daar kopen. Geen enkel begrip voor je situatie en dan 20 euro verzendkosten vragen voor een enkele reis? Dat klinkt als een smoes om van je af te komen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:38
Niet laten repareren koop lekker een NEC 3540 voor € 46,00 ( incl. porto )
je hebt gewoon GEEN geluk gehad.

Wel vreemd dat je niet een beetje coulance krijgt van die zaak :(

• ID-College
Ja idd nogal zielig maarja.
Ik koop nooit meer een NEC, wat een zooi.
Nog net 20 CD/DVD's gebrand en nu al gezeik. Ze willen me ook niet verder helpen.
Dus ja, dan maar ene goed merk. Dit is gewoon goedkope zooi

edit: Het werkt allemaal hartstikke flut zo, ene keer doet ie het wel, andere keer freezt de pc. Mensen bij deze koop GEEN nec.
En ja ik ben er zuinig op geweest :)

[ Voor 32% gewijzigd door ID-College op 09-09-2005 20:28 ]

Verwijderd

tja, ik kan je nochtans nec aanraden. Mijn 2500 vertoont nu pas rare kuren en heeft ondertussen zeker 10 spindles (100st) opgebrand. mij hoor je er niet over klagen.

• ID-College
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:28:
tja, ik kan je nochtans nec aanraden. Mijn 2500 vertoont nu pas rare kuren en heeft ondertussen zeker 10 spindles (100st) opgebrand. mij hoor je er niet over klagen.
Ja ik heb gewoon weer pech :/
Maar ook zielig dat ze niet ff uitzondering maken voor 5 dagen. Het moet weer geld kosten helaas :r

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn 2500 geflashed met Dual Layer werkt nu al een kleine 1000Dvd's perfect, onder die 1000 heb ik stuk of 20 Dual Layers gebrandt

Maar Je hebt geluk of je hebt geen geluk zeggen we dan maar :)

• ID-College
Vorkie schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:43:
Mijn 2500 geflashed met Dual Layer werkt nu al een kleine 1000Dvd's perfect, onder die 1000 heb ik stuk of 20 Dual Layers gebrandt

Maar Je hebt geluk of je hebt geen geluk zeggen we dan maar :)
True naja tis niet anders.
Hij werkt nog wel, alleen vet gaar. Hij gaat dan weer niet open, moet je er een tik tegenaan geven en doet hij het wel weer. Als je een dvd erin doet freezed windows ineens :/
Maar ik haal wel een gewone dvd speler of brander, dan hou ik deze als reserve. Thnx voor de replies iig :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
ik heb tientallen necs verkocht / ingebouwd, waarvan twee stuks met problemen, en van die twee was er natuurlijk eentje van mezelf :(

Repareren doe je zo.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 17:01

VIPER2001

[GOT]The Source

Is de voedingsplug wel goed aangesloten(geen losse contactje)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

ID-College schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:26:
Ja idd nogal zielig maarja.
Ik koop nooit meer een NEC, wat een zooi.
Nog net 20 CD/DVD's gebrand en nu al gezeik. Ze willen me ook niet verder helpen.
Dus ja, dan maar ene goed merk. Dit is gewoon goedkope zooi

edit: Het werkt allemaal hartstikke flut zo, ene keer doet ie het wel, andere keer freezt de pc. Mensen bij deze koop GEEN nec.
En ja ik ben er zuinig op geweest :)
OMG wat lame goedkope zooi??! :? jeeezzz de NEC3500 staat onder de tweakers hoog aangeschreven en dat niet zomaar, de populariteit van deze brander komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je realiseert je schijnbaar niet dat je even van de weinigen bent met een kapotte dvdbrander. Punt kan gebeuren holee, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het merk. Heb zelf nooit problemen mee gehad, puur omdat ik ervoor zorg dat mn windows schoon blijft en geen andere progs heb draaien tijdens het branden. Wie zegt dat je windows niet vervuild was of is door spyware of iets dergelijks. Heb je daar wel naar gekeken, en tjah schrijffout dan loopt je brandprog. + windows vast, en jah een apparaat kan stuk gaan door een crash. Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat je niet voldoende naar de oorzaak hebt gezocht, alvorens je hier komt vertellen over hoe slecht deze brander wel niet is. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Xadeon op 10-09-2005 03:08 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Pagina: 1