Livebox NAT-instellingen werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-03 11:48

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ik heb al verschillende howto's gelezen (oa op portforward.com) maar ik krijg het niet voor elkaar.

Situatie:
Er hangen 2 pc's aan de Livebox, mijn werkpc (192.168.5.10) en een webservertje (192.168.6.10).
Aangesloten op de 2 ethernet-poorten.

Ik krijg het niet voor elkaar om goede portforwards aan te maken.

Het is de bedoeling dat er op de werk-pc (onder andere) een ftp-server kan draaien en op de webserver Apache (poort 80).
Ik heb het nu zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.estijl.nl/nat.jpg

Als ik in een browser het interne ip-adres (192.168.6.10 dus) invul krijg ik gewoon een reactie van de webserver. Probeer ik het via myftp.org (ik heb daar een hostname aangemaakt die alles doorverwijst naar mijn 84.145.64.xx adres) dan kom ik op de Livebox uit :?

Probeer ik met FTP (via myftp.org) op mijn ftp-server te komen, dan kom ik ook op de livebox uit. Via het internet ip-adres werkt het wel.

Wat heb ik nou verkeerd ingesteld op de Livebox? Volgens portforward is het bovenstaande screenshot voldoende...maar blijkbaar niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door duderuud op 07-09-2005 18:10 ]

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Ik heb maar één woord voor je: natloopback :)

Zie ook de faq, staat het in uitgelegd :)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Thx, maar waar vind ik dat op de Livebox?

Ik zit al te kijken naar "NAT publiek adres", maar ik weet niet wat ik daar moet invullen...
Of bij Netwerk-Routering?

[ Voor 14% gewijzigd door duderuud op 07-09-2005 18:45 ]

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Als hij het heeft, staat het in de manual. Zoek daar je heil eens, of anders bij google :)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Manual stelt niks voor, kan je niks zinnings in vinden. Google komt ook niet ver tot nu toe.

Ben al wel wat verder. Ik kan nu (als ik "van buiten" verbinding maak via bijv. testwebsites) verbinding maken met bijvoorbeeld de FTP-server.

Hiervoor moest ik via "LAN servers" de betreffende poorten open zetten (is toch dubbelop? Dat doe je ook al bij bovenstaande screenshot toch?).

Nu nog NAT loopback vinden...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

NATloopback heeft hij bijna zeker niet. Dit soort routers hebben dat simpelweg niet, het is voorbehouden aan de wat luxere uitvoeringen.

Maak dus gebruik van het interne adres van je webserver om zelf te surfen, anderen kunnen van buiten je webserver wel bereiken.

Oh, en het kan zijn dat de menu's voor portforwarding soms wat verwarrend zijn. Maargoed, als het werkt is het toch mooi? :)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ik krijg het ook niet gevonden, jammer maar helaas. Mijn oude SMC 7004VBR routertje kon het wel.
Gelukkig werkt het nu wel weer allemaal.

Wel heel vreemd dat je eigenlijk dubbelop die NAT-poorten moet opgeven. Zowel bij "LAN-servers" als bij "op policies gebaseerde NAT"

Heb het hosts-bestand al aangepast, werkt an sich goed.

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Grote kans dat je die laatste entries (op policies gebaseerde NAT) gewoon weg kunt halen. Probeer het eens :)

Verwijderd

Voor mij werkte de oplossing voor de Livebox van portforwarding.com ook niet. Ik heb een LAN server ingesteld en nu krijg ik weer groene smileys in Azureus.

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:31

Pronk

Koffie?

Hoe is dit probleem nu eigenlijk opgelost. Via de tuturial van portforwarding.com werkt het bij mij ook niet. Ik ben nu heel benieuwd naar de mogelijke oplossing.

Hoe stel ik via de Livebox een LAN server in?

Kan iemand me aan de ontbrekende info helpen?

Ja lekker!

Verwijderd

Ik heb de volgende opstelling.
Live box en daar achter een vigor.
Bij mijn ouders staat een vigor en bij mijn broer ook.
Deze staan aan elkaar met een vpn verbinding
Alleen krijg ik het bij mij niet aan de gang door die livebox.
heef tiemand van jullie hier een oplossing voor?
Hoe ik in de live box de Nat isellingen kan zetten zodat het wel werkt?

Alvast bednakt voor alle racties.

Een moedelosze orange klant die er nu al spijt van heeft
Pagina: 1