Toon posts:

Alles kopiëren van C naar D

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met een 120 GB ATA schijf en een 250 GB SATA schijf.
Op de 120 GB ATA schijf staat Windows en alle software en programma's. Deze schijf wil ik eruit halen en alles wat op deze 120 GB staat kopieren naar de 250 GB schijf. Is dit mogelijk en blijft Windows nu juist draaien en werkt al mijn software nog? Of is er misschien een programma die me hiermee kan helpen?

Ik hoor het wel.

Greets

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 12:33
Norton Ghost
Of hij bootable blijft vraag ik me sterk af, omdat je van PATA naar SATA gaat.
Windows vindt het niet lief als je in een keer een ander device gebruikt om van te booten.

/edit:
Tenminste, als je een Windows versie gebruikt met een NT kernel, 95, 98 en ME maken er niet zo'n punt van.

[ Voor 25% gewijzigd door OverSoft op 07-09-2005 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik al. Best klote :( Dat wordt een compelte reinstall

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit moet je met een image doen (o.a. Norton Ghost en Drive Image) . Maar je moet dan wel alle servicepacks hebben geinstalleerd als je met een partitie groter dan 128GB werkt.

Oh ja, het PATA -> SATA heb ik even gemist. Dat weet ik eigenlijk niet. Maar een verse installatie is toch altijd beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Noork op 07-09-2005 18:06 ]

Verwijderd

met knoppix via dd, dan maak je een letterlijke kopie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar sata en ata verschild nogal wat en het zijn 2 verschillende soort schijven? is dat geen probleem?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 12:33
Norton Ghost maakt ook een letterlijke kopie, dus dat maakt geen drol uit of je nou Knoppix gebruikt of Norton Ghost.
Het probleem ligt echt PATA -> SATA

Verwijderd

probeer t gewoon :Z je hebt toch 2 schijven |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sk8orDie,

Zoals ik je al eerder heb gezocht is het op GoT een vereiste dat je zelf een en ander aan inzet toont - wat heb je al geprobeerd en waar heb je al op gezocht om je probleem op te lossen?

Daarnaast zien we in Windows Operating Systems graag terug welk OS je gebruikt in je topic titel - ook dat heb je niet :)

Omdat je hier al (veel) vaker op gewezen bent ga ik je topic sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.