Toon posts:

Videokaart met 3x vga uitgang vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart die 3 VGA uitgangen heeft zodat ik 3 beeldschermen kan aansluiten wat 1 beeld vormt. Ik ga daar 3 beamers aansluiten, dit hoeft niet perfect op elkaar aan te sluiten.
ook het beeld hoeft niet perfect te zijn van kwaliteit.
ik had al een beetje rond gekeken naar een kaart waarbij ik dat makkelijk kan realiseren, ik kwam bij een Matrox Parhelia-512 is dit wel een makkelijke oplossingen of kan ik op een andere manier dit gaan doen. Ook het switchen tussen 1 en 3 schermen moet makkelijk zijn .

alvast bedank,

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Waarom pak je niet een goeie AGP / PCI Express kaart met daarop 2x dvi (met converter zo nodig naar d-sub) en een R9200 PCI.. :).. Kan je ook 3 schermen aansturen EN een fatsoenlijke 3d weergave :)

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
bij ons op school hadden ze 3 beamers op een rijtje staan, die werd door een Matrox kaart aangestuurd, weet niet meer welk type. Maar die had 4 vga uitgangen, 3 voor de beamer en één voor het beeldscherm van de pc zelf. De 3 beamers werden in windows ook gezein als één beeldscherm met een resolutie van 3096 x 768. Kon je allemaal instellen met die matrox tool. Wel leuk speelgoed btw :)

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:07:
Waarom pak je niet een goeie AGP / PCI Express kaart met daarop 2x dvi (met converter zo nodig naar d-sub) en een R9200 PCI.. :).. Kan je ook 3 schermen aansturen EN een fatsoenlijke 3d weergave :)
Ik ben een leek op dit gebied kan je mischien iets duidelijker zijn.
ik moet 1 beeld maken verdeelt over 3 projectoren op een grote wand.

bedankt voor je super snelle reactie ;)

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:11:
bij ons op school hadden ze 3 beamers op een rijtje staan, die werd door een Matrox kaart aangestuurd, weet niet meer welk type. Maar die had 4 vga uitgangen, 3 voor de beamer en één voor het beeldscherm van de pc zelf. De 3 beamers werden in windows ook gezein als één beeldscherm met een resolutie van 3096 x 768. Kon je allemaal instellen met die matrox tool. Wel leuk speelgoed btw :)
Oohhh geweldig begin al helemaal warm te lopen dus ik was in de goede richting aan het zoeken bedankt. ik ga nou uitzoeken welk type kaart dat is maar dat gaat vast lukken bedankt, ;)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Je kan 3 pci kaarten of 1 agp + 2 pci kaarten of 1 agp + 1 pci of een parhelia gebruiken. Je hebt ook special multimonitor kaarten die verder gaan met 4-8-16 beeldschermen. Verwacht daar echter geen 3D prestaties van. De enige betaalbare kaart die over 3 beeldschermen goed 3D kan doen is volgens mij de parhelia.

U vraagt, wij antwoorden.

• KillaZ
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:22:
[...]

Oohhh geweldig begin al helemaal warm te lopen dus ik was in de goede richting aan het zoeken bedankt. ik ga nou uitzoeken welk type kaart dat is maar dat gaat vast lukken bedankt, ;)
http://www.ct-systemen.nl/product_info.php?products_id=3671

dit is een kaart, prijzig, maar zal voor jou doeleinden perfect geschikt zijn

K to the KillaZ

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:16:
[...]

Ik ben een leek op dit gebied kan je mischien iets duidelijker zijn.
ik moet 1 beeld maken verdeelt over 3 projectoren op een grote wand.

bedankt voor je super snelle reactie ;)
precies zoals ik zeg => je pakt een willekeurige AGP / PCI Express kaart met 2 uitgangen (99% van de kaarten heeft dat.. :)), en je plaatst in een vrij PCI slot een goedkoop 2d-kaartje (voor een paar tientjes)

Op die manier kan je dus fatsoenlijk 3 beamers aansturen zonder dat je erg veel geld kwijt bent.. Met het programma UltraMon kan je vervolgens je beamers precies instellen zoals jij dat wil.. :)

Succes! :Y)

• MeMoRy
  • Laatst online: 08-05 16:42
...nope (8> niet alle kaarten trekken het als secundaire kaart... irq/geheugen problemen. Maar de latere kaarten (nvidia 5X00 pci en ati 9x00 pci) doen het naar ik heb gehoord wel.... ik heb zel lang 3 monitoren gedraait met een geforce 2 gts, een voodoo 3 2000 en een S3 virge DX kaartje of iets in die richting... (ik heb het over 5 jaar geleden). Moest toen bij installatie eerst booten met alleen de S3, daarna de voodoo erbij ect. anders wilde de drivers niet installeren.

U vraagt, wij antwoorden.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:33

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

In plaats van een matrox parhelia kun je ook eens kijken naar het kleine broertje daarvan:

De matrox p750.

Die scheelt alweer gauw zon 100e met zijn grote broer.

http://www.matrox.com/mga/products/mill_pseries/p750.cfm
pricewatch: Matrox Millennium P750 64MB

[ Voor 7% gewijzigd door Ossenaar op 08-09-2005 01:50 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

Ossenaar schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:50:
In plaats van een matrox parhelia kun je ook eens kijken naar het kleine broertje daarvan:

De matrox p750.

Die scheelt alweer gauw zon 100e met zijn grote broer.

http://www.matrox.com/mga/products/mill_pseries/p750.cfm
pricewatch: Matrox Millennium P750 64MB
Ik heb hier ook belang bij maar dan wil ik dus een kaart met 4 VGA uitgangen.
Met welke type matrox kaart kan ik dat gaan doen.
:) :) :)

• SyS_ErroR
MeMoRy schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:40:
...nope (8> niet alle kaarten trekken het als secundaire kaart... irq/geheugen problemen. Maar de latere kaarten (nvidia 5X00 pci en ati 9x00 pci) doen het naar ik heb gehoord wel.... ik heb zel lang 3 monitoren gedraait met een geforce 2 gts, een voodoo 3 2000 en een S3 virge DX kaartje of iets in die richting... (ik heb het over 5 jaar geleden). Moest toen bij installatie eerst booten met alleen de S3, daarna de voodoo erbij ect. anders wilde de drivers niet installeren.
Ik heb tijden zonder problemen op die manier gedraaid! :) (was destijds met een TNT2 @ agp en een S3 2MB @ PCI..) geen enkel probleem.. :)
Pagina: 1