Moederbord herkent Athlon XP niet meer na installeren cooler

Pagina: 1
Acties:

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Ik in verband met geluidsoverlast een zalman cooler op mijn processor gezet, zie ik bij het herstarten dat het moederbord de processor niet meer herkent. Hij geeft aan dat er iets veranderd is en verwijst naar de bios settings.

Ik heb (had ?) een Athlon Xp 2600+ en een A7N8X deluxe moederbord.
Bios herkent processor dus nier meer.
Hij wil alleen booten op 1250mhz en in cpuid en wxpuid kloksnelheid 100mhz en multiplier 12.5 niks athon XP meer.

Als ik in de bios handmatig iets probeer te frunniken start hij helemaal niet meer op.

Is dit een moederbord probleem? (iets beschadigd bij het installeren) of heb ik de processor verneukt. Of is hier een goede manier om achter te komen?

HELP ! :? 8)7 en vooral |:(

tnx !

And I did RTFM !!!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je niet teveel koelpasta ertussen gedaan? Lijkt mij het eerste wat je moet checken... Draait de fan van de zalman wel?

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Er zat in eerste instantie idd teveel coolpasta tussen, wat een geblunder. Ik heb heel voorzichtig met alcohol pasta weggepoetst. Welliicht heeft dit permanente schade gegeven aan de processor. Ik weet niet of dat kan..

And I did RTFM !!!

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Oh ja en de zalman draait tevreden ik heb die fan mate er tussen uit gelaten.

And I did RTFM !!!

Verwijderd

Heb je de fan aangesloten op het moederbord? Soms doet het moederbord moeilijk als je de fan (middels de fanmate) niet op de fanaansluiting van het MB aansluit.

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
Heb je je zalman wel op de cpu fan aansluiting geplugd?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Hij doet het nu dus weer of nog steeds niet :?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Het lukt dus echt niet om in het bios de juiste snelheid in te stellen? De fsb zal op 133 MHz moeten staan, maar ik kan niet helemaal opmaken uit je verhaal of je dat hebt geprobeerd of niet.s

Het staat er wel geloof ik.. dat lukt dus niet?

Ik zou eens het bios resetten en opnieuw instellen en kijken of ie 't dan weer doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Haan op 07-09-2005 17:01 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Zalman op Processor fan pinnetjes geen resultaat, het meest vreemde is dat iedere opstart weer anders is soms slaat hij al af binnen een seconde. Na resetten cmos meestal het beste resultaat.

Hoe dan ook maar eens aan snoeren en geheugen gaan trekken. Zou er niets mee te maken moeten hebben en weer eens voorzichtig FSB naar 166 gesnoept en multiplier naar 12,5 en waarempel het kreng doet het weer ? En herkent (na wat hulp dus een Athlon XP 2600+)

En heerlijk stil !

Ik snap er helemaal niets van, mischien heeft hij me de pasta blunder vergeven onderhand.

Dank iedereen voor input

And I did RTFM !!!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 12:55
[hrAhtlon xp 2600+ op 2075 mhz??????????
Is dan toch een 2800 dacht ik.
LAAT MAAR(weet ik veel dat 2800&2600 op zelfde snelheid lopen)

[ Voor 44% gewijzigd door koosjebram op 07-09-2005 17:56 ]

Pagina: 1