[TMPGenc]wmv naar mpg probleem met geluid

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Goed, ik ben dus een film aan het maken.
Een groot deel van deze film heb ik gemaakt met windows moviemaker, geluidjes erbij, muziek erbij enz.
Nu wil ik deze film verder gaan bewerken en dat ga ik nu doen met pinnacle, puur omdat ik het dan kan klaarmaken voor afspelen in een normale dvd speler.
Misschien dat dat ook kan met moviemaker, maar dat denk ik niet (voorzover mijn zoektocht heeft duidelijk gemaakt).
Nu heb ik die wmv al omgezet naar een mpg met TMPGenc. dat gaat bijna helemaal goed dus....... :|
Het eerste deel van het filmpje draait prima, beeld/geluid is oké, maar na een twintigtal seconden is het geluid weg |:( .
Ik snap er geen bal van, heb het al eens opnieuw geprobeerd, hielp ook niet.
Ik heb met verschillende programma's ook de wmv al omgezet naar avi, dat zorgt voor nog meer problemen, ik heb dan wel geluid, maar totaal geen beeld (ook niet met de goede codecs).

Hoe kan het nou dat TMPGenc wel de eerste 20 seconden goed doet, en dan het geluid eruit laat?

• Xymox
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik raad je aan om het bewerken van je film geheel in Pinnacle te doen. Dan hoef je niet eerst je film naar een wmv formaat te converteren en dit te importeren in Pinnacle.
Daarnaast is het omzetten naar wmv en dan naar mpg voor gebruik in een DVD niet erg bevorderlijk voor de kwaliteit van je film.

Je moet zo min mogelijk tussenstappen nemen tussen je bron video en het uiteindelijke mpeg bestand.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• JdM
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Oké, dat is vrij duidelijk.
groot probleem is alleen, dat de film al is ingeladen EN bewerkt in moviemaker, ik ga daar echt niet opnieuw mee beginnen.......
Ben er achter dat je hem in moviemaker ook als avi kunt opslaan, dan kan hij wel naar Pinnacle overgezet worden, even kijken of dat lukt.

Oké, opslaan naar AVI vanuit moviemaker is gelukt, maar openen in Pinnacle lukt nog steeds niet.
Ook mediaplayer speelt hem af zonder geluid als ie als AVI draait, maar dat zal aan de codec liggen (is ook niet interessant, ik wil in Pinnacle bewerken namelijk)
Denk nu dat ik hem maar in moviemaker afmaak en dan uiteindelijk op een cd-tje fikken ofzo, ik weet het anders ook niet meer :'(

[ Voor 41% gewijzigd door JdM op 08-09-2005 20:17 ]