Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fan van 12v naar 5v

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:56
Omdat het zo verschrikkelijk warm is, begeeft mijn dvd speler het een beetje.. en kan dus de helft van de dvd 's niet meer aflezen omdat hij het warm heeft. Nu heb ik er gister een blowhole in gemaakt met een 80x80 zalman fan (12v, 0,4A | RDM8015B). Ik vrolijk aangesloten op een molex stekker en werkte perfect alleen nu is het zo rot lawaai, dat ik hem dus minder voltage wil geven. (Ik kan er wel zo'n zalman ding tussen proppen (zo'n regulator ding) maar ik wil een vaste oplossing (dus een weerstandje).

Ik ben echt A-technisch wat betreft electronica, dus post ik het hier maar even. Natuurlijk heb ik wel de search gebruikt maar ik vond dus alleen mensen met babybussen en andere problemen.. Hopelijk dat iemand hier me mee kan helpen want het is natuurlijk niet al te lastig :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Je kan ook gewoon de fan met de + draad aan geel hangen (12V) en met de - aan de rode draad (5V).
12-5V is ook 7 volt..

Denk dat die Fan het niet leuk gaat vinden op 5V

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 16:27 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12
zijn genoeg topics over te vinden. beetje loos om alles te gaan herhalen imho.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Inderdaad, ik heb helaas niet de tijd om het na te kijken, maar volgens mij staat het zelfs gewoon in de CM&E FAQ.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.