Beste internet in Belgie

Pagina: 1
Acties:
  • 3.637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoi;

Wij hebben hier thuis (Belgie) momenteel een account bij Telenet.
Het probleem is dat we vaak over onze upload limiet kruipen (Download:15GByte en Upload 2.25GByte). onze download limiet zou normaal ook sneuvelen mits we niet terug op smalband werden gezet door het te veel uploaden.

De vraag is dus wat het beste internet is(bedrijf en pakket) in Belgie dat minder als 50€ per maand kost.

EDIT:
mits weinige reactie kan het misschien helpen dat ik mijn huidige internetverbinding een beetje bescrhijf:
-Het is een Telenet Mono. Die is momenteel niet meer beschikbaar (verouderd , er zijn nieuwere pakketten) en daarom kan ik geen volledige documentatie met zekerheid geven.
Dload Snelheid: ik denk 3.3Mbit , ben niet zeker.
Uload Snelheid: 192Kbit (zeggen ze maar in realiteit uload ik maar tegen 20KBytes/sec)
Datalimiet: 16Gb Upload+Download , 2.4Gb Upload. het is een glijdend systeem ; de oudste dag valt er af als de nieuwe erbij komt.

Bij voorbaat dank, DePhille

[ Voor 40% gewijzigd door DePhille op 07-09-2005 16:49 ]

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

ik zou zegge Skynet ADSL Plus
30 GB / maand Limiet (geen onderscheid tussen DL & UL)
4 MBit Down
400 kbit Up

1ste jaar betaal je 55 € / maand
2de jaar en de volgende jaren 38 € / maand

• DePhille
Hmm;

ik vind alleen Belgacom ADSL Plus in plaats van Skynet ADSL Plus , ik weet niet of dit hetzelfde is. op het eerste zicht wel maar ik vind maar 256kbit up en ik lees nergens iets dat het het tweede jaar maar 38 euro kost.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-12 13:35
Zijn wij in Nederland nu zo 'gezegend' met relatief goedkoop Internet? Bijna nergens meer een donwloadlimiet (soms FUP), en de prijzen liggen ook nog eens lager... Ook nog eens een paar partijen die een eigen netwerk uit de grond stampen... Lopen we zo voor in NL??

Achja, het kan eigenlijk wel, als je Bels in rijdt, ga je ook 20 jaar terug in de tijd ;) :+

• DePhille
Belgie loopt inderdaad enorm achter kwestie van internet.
ik denk doordat dit komt door de concurrentie tussen Belgacom en Telenet ; ze zitten gewoon met elkaar te concureren ipv onderzoek te verrichten voor sneller internet.

Wij zijn nog een van de enigste landen waar je enorm veel betaalt voor zelfs maar en FUP, wat ik zeer hatelijk vind mits ik zelf een website heb die ik graag wil zou laten runnen op mijn eigen PC ; momenteel heb ik het geluk dat ik een webhost heb die gratis voor me is en me anders 30euro zou kosten.

//EDIT:
maar daar ben ik eigenlijk niets mee verder , kheb over dit feit al meer als eens geklaagd en het maakt niets uit lol.

Grtz DePhille.

[ Voor 11% gewijzigd door DePhille op 08-09-2005 18:33 ]

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 00:12

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

Ik ben een tijdje geleden ook eens aan het zoeken geweest,
omdat ik met 7 PC's hier op een Telenet Expresset abonnementje zit
(met 5 extra volumeblokken, dus 15 Gig/maand).

Ik ben toen RealDSL tegengekomen, maar ben niet (nog niet) overgestapt omdat ik slechts
zeer weinig gebruikerservaring vond, en hier bij telenet in 5 jaar nog maar 5minuten downtime
heb gehad. (hulde hiervoor overigens! _/-\o_ :+ )

Als je het zou willen proberen: http://www.realdsl.be/index.php
Er loopt hier ook ergens een draadje over RealDSL, echter met weinig reply's.
Wel een link naar een andere site met meer reactie dacht ik wel.
laat het ons/me alleszins weten ;) :P

Verwijderd

Ik heb ook telenet mono en heb dit probleem. de rest is niet betaalbaar en adsl is té traag voor woorden. houden dus, tot isp's hier ook goedkoper worden en onbeperkt dataverkeer geven (de overheid begint het door te hebben, nog enkele jaren geduld :+)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DePhille schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:32:
ik denk doordat dit komt door de concurrentie tussen Belgacom en Telenet ; ze zitten gewoon met elkaar te concureren ipv onderzoek te verrichten voor sneller internet.

Wij zijn nog een van de enigste landen waar je enorm veel betaalt voor zelfs maar en FUP, wat ik zeer hatelijk vind mits ik zelf een website heb die ik graag wil zou laten runnen op mijn eigen PC ; momenteel heb ik het geluk dat ik een webhost heb die gratis voor me is en me anders 30euro zou kosten.

//EDIT:
maar daar ben ik eigenlijk niets mee verder , kheb over dit feit al meer als eens geklaagd en het maakt niets uit lol.

Grtz DePhille.
Ze zijn eigenlijk niet genoeg bezig met te concurreren. Dan zouden de prijzen dalen, de downloadlimieten verdwijnen en de snelheid omhoog gaan.

Het probleem is dat andere ADSL aanbieders nog altijd een prijs aan Belgacom moeten betalen voor gebruik van de telefoonlijnen (die toendertijd door Belgacom werden aangelegd). Deze prijs wordt natuurlijk kunstmatig hoog gehouden door Belgacom.

Verder zijn er geen andere kabelproviders beschikbaar over het algemeen. Telenet heeft wel een eigen netwerk uitgebouwd waardoor ze ontkomen aan de kosten van Belgacom maar er zijn dan weer geen andere concurrenten op gebied van kabelinternet.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

//EDIT:

Grtz DePhille.
Het heeft ermee te maken dat er gewoon géén concurrentie is. Ze hebben allemaal een té groot marktaandeel daarvoor (een duopolie). Dat is het probleem. De prijzen gaan daardoor (o.a.) niet omlaag.

Edit: had niet zo ver gelezen, met stom :).

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 08-09-2005 19:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

kunt anders es kijken voor academic broadband. Komt overeen met telenet van snelheid, je mag maar 10 gig per maand, maar ze hebben wel nog geen datalimiet lopen momenteel (ik haal dagelijks een 5gig af, en ik blijf de hoge snelheid houden). Voorwaarde is dat je student bent; het kost maar 25€ per maand (ik weet wel niet hoelang het duurt eer er wel een limiet komt, is beetje gokken)

Bij belgacom zelf moet je niet proberen om een limietvrij abonnement te krijgen, ik heb er ook naar geïnformeerd, goedkoopste formule is ADSL Business Office en was al 199€ per maand (ben wel vergeten in of exclusief btw)

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 15:52
Als het bij jou te krijgen is weet ik niet. Heb net contract afgesloten bij UPC (alleen in Leuven, Brussel verkrijgbaar). Chello Classic: voor 29,95/maand krijg je 40GB up/downloadlimiet, 6Mbps downstream, 512kbps upstream. Is voor het moment onklopbaar in België lijkt me.

Make Memories

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:30:
kunt anders es kijken voor academic broadband. Komt overeen met telenet van snelheid, je mag maar 10 gig per maand, maar ze hebben wel nog geen datalimiet lopen momenteel (ik haal dagelijks een 5gig af, en ik blijf de hoge snelheid houden). Voorwaarde is dat je student bent; het kost maar 25€ per maand (ik weet wel niet hoelang het duurt eer er wel een limiet komt, is beetje gokken)

Bij belgacom zelf moet je niet proberen om een limietvrij abonnement te krijgen, ik heb er ook naar geïnformeerd, goedkoopste formule is ADSL Business Office en was al 199€ per maand (ben wel vergeten in of exclusief btw)
Is het niet zo dat als ze de voorwaarden veranderen dat jij onder je contract uit kan komen? Misschien een goedkope manier maar het is misschien het informeren waard :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Jazzmasterpol schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:37:
Als het bij jou te krijgen is weet ik niet. Heb net contract afgesloten bij UPC (alleen in Leuven, Brussel verkrijgbaar). Chello Classic: voor 29,95/maand krijg je 40GB up/downloadlimiet, 6Mbps downstream, 512kbps upstream. Is voor het moment onklopbaar in België lijkt me.
Euh ... Chello Classic is wel € 45,86/maand. Het is slechts voor 6 maanden € 29,95/maand.
bron

Ikzelf heb Telenet ExpressNet Plus (voor 4 pc's en een KiSS DP-500):
- 6,6 Mbps down
- 512 Kbps up
- standaard 15 GB traffic
- 10 extra volumeblokken (totaal: 25GB)
- € 62/maand

Zeer tevreden (hoewel de prijs wel lager en de traffic hoger mag).

[ Voor 33% gewijzigd door Neobahamuth op 08-09-2005 19:56 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jazzmasterpol schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:37:
Errm... Het klinkt interessant (razend interessant zelfs), maar onder 'Chello classic' zie ik 15 Gb max dataverkeer staan... Dat is nog altijd 50% meer dan Telenet natuurlijk :).Linkje: http://info.nld.chello.be...1befa75f87c7a88f581772c8d

Het is dus een Belgische pagina. En het kost 46 euro :) :(.

[ Voor 2% gewijzigd door Borromini op 08-09-2005 19:51 . Reden: Kut! Weer te laat! ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• YozY
  • Niet online

YozY

X

DePhille schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:01:
Hmm;

ik vind alleen Belgacom ADSL Plus in plaats van Skynet ADSL Plus , ik weet niet of dit hetzelfde is. op het eerste zicht wel maar ik vind maar 256kbit up en ik lees nergens iets dat het het tweede jaar maar 38 euro kost.
ja skynet != belgacom
upload snelheid: het is officieel 256 ipv 400 alhoewel ik bij speedtest wel rond de 320-350 kbit haal
en ja het eerste jaar betaal je connectiekosten en het tweede jaar neem je een abbonement op ADSL Plus Access wat goedkoper is
wat ik heb gedaan is het eerste jaar ADSL Go nemen en het tweede jaar voor hetzelfde prijs/maand naar ADSL Plus veranderen

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

//EDIT:

Grtz DePhille.
België had een tijdje voorop gelopen met het Internet, vooral in de Napster/56k-modem-tijdperk. Toen kreeg je voor weinig geld in België een 10mbps up & down lijn, dus gewoon lan-speed van toen. In het begin was er 300MB datalimiet per maand, om Telenet te treiteren downloaden veel mensen 300MB per dag. Na veel boze mails zijn de mensen van Telenet gewoon te lam om nog mails te sturen, dus België was toen de Napster-backbone, dat zag je ook aan de muziekaanbod.

In Nederland was breedband stukken duurder voor dezelfde snelheid. Bovendien is er een groot verschil tussen Belgische en Nederlands internetverbindingen naast de snelheden en datalimieten. Belgische internetverbindingen zijn kwaliteitsverbindingen, een 3,3mbps ADSL haalt ook altijd 330KByte/s en een 4mbps Telenetaansluiting haalt bijna altijd 600KByte/s (6mbps). Nederlandse verbindingen zijn duurder (nu nog altijd 50% duurder voor verbindingen met vergelijkbare kwaliteit, bv xs4all.be € 40 versus xs4all.nl € 60) en er bestaan daar in NL toestanden zoals Casema-slachtoffers en vergelijkbare toestanden.

De wijkcentrale (zowel die van ADSL als die van kabel) heeft een backbone met 1/20 overboeking, als er 500 4mbps lijnen naar een centrale gaan. Dan zal er in totaal max 2000mbps traffic kunnen gegenereerd worden, maar men zorgt voor maar 100mbps backbone, want de grote meerderheid zal hun computer niet gebruiken, ze zitten maar te mailen, nog wat mensen slapen,... De datalimiet is ook zo'n maatregel om de leechers onder controle te houden zodat niet de 5% van de gebruikers met hun "asociaal downloadgedrag" de backbone zitten te overbelasten.

De backbone verzwaren kost geld en dankzij goedkope kwaliteitsabonnementen zal je niet veel geld hebben. In Nederland betaalt iedereen (volgens de basis-abonnementen-vergelijking) € 20 extra voor dezelfde lijn, die € 20 briefjes van 20 klanten gaan naar 1 leecher om z'n downloadfestijn te betalen. Voor € 400 kan je in België gemakkelijk 400 GB traffic bijkopen. Dus in Nederland betaalt iedereen mee voor die leechers in de straat en het afschaffen van datalimiet (en hopen dat ze niet overdrijven zodat de backbone niet overbelast word).

Voor het ontlasten van backbones is het bangmakerij van BIG en Brein eigenlijk niet zo slecht.

Telenet datalimiet is idd irritant met die 15% van de traffic mag upload zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 08-09-2005 21:12 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Rapture, respect, ik denk dat je heel structurele info post (de helft is te technisch voor mij), maar ik denk dat het overwicht van de twee grote spelers toch nog altijd een grote rol speelt in de prijs. Vlaanderen is een stuk dichter bevolkt dan Nederland, en in verhouding heb je dus qua netwerk minder kosten denk ik. Telenet heeft de bestaande kabelinfrastructuur overgekocht, en niet zelf moeten aanleggen. Dat scheelt hen heel wat.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Borromini schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:25:
Rapture, respect, ik denk dat je heel structurele info post (de helft is te technisch voor mij), maar ik denk dat het overwicht van de twee grote spelers toch nog altijd een grote rol speelt in de prijs. Vlaanderen is een stuk dichter bevolkt dan Nederland, en in verhouding heb je dus qua netwerk minder kosten denk ik. Telenet heeft de bestaande kabelinfrastructuur overgekocht, en niet zelf moeten aanleggen. Dat scheelt hen heel wat.
De prijs is ok, maar de datalimiet mag wat losser en onze uploadsnelheden mag wat omhoog. En dat kost uiteraard geld. ADSL ISP's hanteren niet zo'n stomme "15% van je traffic mag upload zijn limiet".

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 08-09-2005 21:22 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wist niet dat je Belg was... Volledig met je eens op beide punten :). Met die zielige 10 GB totaal kan je gewoon niks downloaden... En als je wat online gamet dan tikt je upload overdag ook wel aardig aan :(.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

Idd Belgie liep een tijd voorop (zo in 2000/2001). Er was in heel Vlaanderen ADSL en Kabel te krijgen (nou ja enkele uitzonder daargelaten) terwijl in NL er slechts in 4 steden ADSL was.

Beginperiode ADSL belgie: 1 Mbps/128 Kbps (zonder limiet!) tegen 512/64 in NL.

De limieten in BE zijn wel niet meer van deze tijd. Je kunt nu op een aantal plaatsen bijvoorbeeld het hele moderne VDSL nemen, maar dan krijg je slecht 9 mbps down en 400 kbps up met 30 GiB per maand als limiet...en vanwege de PPP instellingen om de 36 uur een disconnect en een nieuw IP adres.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:25:
Rapture, respect, ik denk dat je heel structurele info post (de helft is te technisch voor mij), maar ik denk dat het overwicht van de twee grote spelers toch nog altijd een grote rol speelt in de prijs.
Absoluut, hoogst interessant stukje, Rapture!
Vlaanderen is een stuk dichter bevolkt dan Nederland, en in verhouding heb je dus qua netwerk minder kosten denk ik. Telenet heeft de bestaande kabelinfrastructuur overgekocht, en niet zelf moeten aanleggen. Dat scheelt hen heel wat.
Dichter bevolkt zijn is in het geval van Telenet niet per se een voordeel. Dit is omdat de glasvezel in ringstructuren is gecreëerd. Dat wil zeggen dat - als ik me niet vergis - de info door een hele ring moet gaan. Zijn er veel aftakkingen op die ring, dan vertraagt de snelheid. Op de hoofdring worden per regio's nieuwe ringen aangesloten en per regio-ring zijn er dan terug onderverdelingen in ringen.
In het geval van ADSL zou het wel goedkoper zijn om een dichtbevolkt gebied te voorzien van snel internet, omdat: hoe dichter je tegen een centrale zit, hoe beter je signaal is en beter je de max. snelheid van je lijn kan benutten.
Natuurlijk zijn beide gevallen onderhevig aan een backbone, zoals hierboven is vermeld. En die backbone blijft gewoon veel geld kosten.

Zelf had ik vroeger bij Telenet het expressnet plus abonnement. Ik woon nu in Nederland en heb voor +- 22.5€ een 4Mbit/640kBit lijn zonder limiet(Wanadoo Family), wat wel relatief goedkoop is hier, want de meeste ADSL lijnen kosten nog steeds veel geld voor weinig snelheid(vind ik dan). Kabelinternet bij Casema LIJKT ook goedkoop, maar het feit is dat ze je bij Casema in Nederland eerst verplichten om een TV-abonnement aan te sluiten alvorens je internet via die kabel kan nemen. Bij Telenet in België kan dat gewoon apart, omdat daar een wet is die koppelverkoop verbied.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 21:30 ]

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 09:29
YozY schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:15:
ik zou zegge Skynet ADSL Plus
30 GB / maand Limiet (geen onderscheid tussen DL & UL)
4 MBit Down
400 kbit Up

1ste jaar betaal je 55 € / maand
2de jaar en de volgende jaren 38 € / maand
Die is maar 256 kbs upload hoor, ik heb dat abonnement.
Specs

Verwijderd

bij versatel heb je een 1Mb account waar je ongelimiteerd (dus geen fup) kunt doen wat je wilt (35€)

realdsl heb je een fup (kunt max 100-150gig) en een 3,3Mb verbinding voor 45€ (ip verandert wel)

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:00:
realdsl heb je een fup (kunt max 100-150gig) en een 3,3Mb verbinding voor 45€ (ip verandert wel)
Laten we hopen dat het geen www.adsl2fit.be (bestaat al niet meer) toestanden. Support op IRC geven, vooral handig als je internetverbinding niet meer werkt. Wisselvallige snelheden.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 09-09-2005 12:27 ]

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 15:52
Borromini schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:51:
[...]

Errm... Het klinkt interessant (razend interessant zelfs), maar onder 'Chello classic' zie ik 15 Gb max dataverkeer staan... Dat is nog altijd 50% meer dan Telenet natuurlijk :).Linkje: http://info.nld.chello.be...1befa75f87c7a88f581772c8d

Het is dus een Belgische pagina. En het kost 46 euro :) :(.
Er is nu een speciale actie dat je voor het eerste jaar slechts 29,90 euro/maand betaald en geen installatiekosten en wel degelijk 40GB down/upload hebt. Actie loopt tot 30 september. Kijk maar eens op de website bij promoties.
http://www.upcbelgium.be/upcbe_lvnl/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzmasterpol op 09-09-2005 17:17 ]

Make Memories

Verwijderd

Totaal niet eerlijk dat Chello enkel is voor brussel, leuven en omstreken...
Abonnement is even duur als bij telenet, enkel kun je ongelimiteerd down-en uploaden, moest Chello hier ook in West-Vlaanderen te verkrijgen zijn zou ik geen halve seconde twijfelen om over te stappen. :'(

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15
jepptje, kijk eens naar Dommel (www.dommel.be) en EDPNet (www.edpnet.be), momenteel de 2 meest interessante internet providers in België.
Ik zit zelf bij Dommel en ben zéér te spreken over zowel de kwaliteit van hun internet als van hun service.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

DinX

Motormuis

Ik zit ook bij Dommel en ben er ook erg tevreden van. Het is misschien maareen heel klein bedrijfje, maar qua aanbod is het dik ok. heb minder problemen gehad (bijna geen- met hun aansluiting dan toen ik nog bij Skynet zat.

offtopic:
codemann van irc vroeger ? :p Nog iemand uit Zolder :D

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 25-04-2007 14:59 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

codemann schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:55:
jepptje, kijk eens naar Dommel (www.dommel.be) en EDPNet (www.edpnet.be), momenteel de 2 meest interessante internet providers in België.
Ik zit zelf bij Dommel en ben zéér te spreken over zowel de kwaliteit van hun internet als van hun service.
EPDnet lijkt me ongeveer zelfde prijs als telenet, maar trager. Ben momenteel bij telenet dus :P...
Dommel lijkt me net als TrueDSL (ongeveer zelfde prijs en aanbiedingen), alleen een beetje traag (ivm met telenet) en nog altijd niets vergeleken met Chello natuurlijk (ik vraag me af hoe zij dat doen,...)
Ik zat al een beetje te twijfelen om over te stappen, maar de nadelen zijn:
-overal nieuwe kabels leggen
-internet 5x zo traag
-geen packs, wat telefonie en GSM duurder zal maken

Maar ivm telenet hebben ze natuurlijk dan weer een veel betere limiet. Telenet had in 1999 een limiet van telenet, rara.. wat hebben ze van limiet 8 jaar later nu internet naar een hoogtepunt gaat ? Nog steeds 10 gig.
Ik heb momenteel Telenet Turbo, met 30 gigabyte volume per maand (is het top pakket dat ik heb dus is eigenlijk 20 euro dat ik per maand uitspaar volgens telenet).

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 22:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:05:
Abonnement is even duur als bij telenet, enkel kun je ongelimiteerd down-en uploaden, moest Chello hier ook in West-Vlaanderen te verkrijgen zijn zou ik geen halve seconde twijfelen om over te stappen. :'(
Ik zit zelf bij Dommel, bevalt prima en is nagenoeg ongelimiteerd (100gb in de maand en al het verkeer tussen 01:00 en 13:00 telt maar voor 60% mee). Upload wordt helemaal niet meegeteld.

Het is nog steeds even wennen komend uit nederland waar ik 20mbit voor 20 euro had en het niet uitmaakte of je wekelijks het hele internet probeerde te mirroren. Maar dit is goed te doen :)

Ik heb ook 2 maanden Telenet 30gb gehad maar dat is zo belachelijk weinig. Met alleen al surfgedrag zat ik aan 450-500mb per dag. Die limieten zijn inderdaad niet langer van deze tijd.

Telenet is inderdaad snel, maar je hebt niets aan die snelheid wanneer je met zo`n lage limiet moet werken. Je zit er alleen maar sneller tegenaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ace op 25-04-2007 15:27 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Ace schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:25:
[...]

Ik zit zelf bij Dommel, bevalt prima en is nagenoeg ongelimiteerd (100gb in de maand en al het verkeer tussen 01:00 en 13:00 telt maar voor 60% mee). Upload wordt helemaal niet meegeteld.

Het is nog steeds even wennen komend uit nederland waar ik 20mbit voor 20 euro had en het niet uitmaakte of je wekelijks het hele internet probeerde te mirroren. Maar dit is goed te doen :)

Ik heb ook 2 maanden Telenet 30gb gehad maar dat is zo belachelijk weinig. Met alleen al surfgedrag zat ik aan 450-500mb per dag. Die limieten zijn inderdaad niet langer van deze tijd.

Telenet is inderdaad snel, maar je hebt niets aan die snelheid wanneer je met zo`n lage limiet moet werken. Je zit er alleen maar sneller tegenaan.
Zelfs smalband is niet erg bij Dommel. Nog altijd 1Mbit/s. Kan je nog lekker mee downen vergeleken met de 10-16K bij de Skynet / Teleslet smalband :p

en dat argument van Telenet haal ik ook altijd zo onderuit.
- "Haha, Telenet is toch sneller"
* "Ja, dan zit je nog sneller aan je download limiet"
- "..."

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 25-04-2007 15:33 ]

Verwijderd

:D Goed argument :P
Ideetje hoeveel het kost om adsl kabels te laten leggen (er liggen hier volgens mij enkel telenet-kabels)..

• DinX

DinX

Motormuis

Moet je voor op de Belgacom site zijn. Daar kijken wat het kost om een telefoonaansluiting te laten leggen. Je moet nog altijd een telefoonverbinding met Belgacom hebben. Ze hebben dit recent aangepast. je kan nu ook ADSL zonder telefoon abonnement krijgen ... bij Skynet ...
Belgacom rekent andere providers 11€ kosten per maand aan als die een ADSL verbinding willen leveren zondr dat die klant bij Belgacom is. Ze hebben daar wel een procedure voor lopen om dit aan te vechten (de kleinere ADSL aanbieders).

Dommel raadt bijvoorbeeld een Discovery-line aan bij Belgacom, die kost 5.66€ per maand.
subject: adsl without active telephone-line
recently the national incumbent telecomoperator, belgacom, has introduced the possibility to have an adslsignal without an active telephone subscription. they offer this service free of charge. technically we can also offer this service, but belgacom charges the alternative operators 11.00 euro, 21% vat excl. we have officially protested against these charges and will be asking the BIPT for a decision in this matter. at the moment we will not be offering this service because the charges would be much higher compared to a discovery-line of 5.66 euro vat excl. therefor we advise our customers to use a discovery-line if they are in need of an adsl-only solution.

[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 25-04-2007 15:47 ]

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15
DinX schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:57:
offtopic:
codemann van irc vroeger ? :p Nog iemand uit Zolder :D
Inderdaad, we zijn oude bekenden ;)
Ik wist niet dat gij in Zolder woonde eigenlijk, ik woon er sinds enkele jaren.

Verwijderd

Iemand die iets weet over de snelheid van antwoorden bij Dommel ? Bij telenet was dat meestal tussen de 1 maand en nooit via mail :P (heb 2 mails verstuurd die nooit beantwoord werden !)

• DinX

DinX

Motormuis

Vaak dezelfde dag nog. Bij mij hadden ze een keer m'n VISA niet kunnen crediteren, kreeg ik zo'n standaard mailtje. Ik daarop antwoorden en ik had nog geen uur later reactie.
De replies erna gingen op 10 minuten tussentijd de deur uit :)

Doordat ze zo klein zijn hebben ze ook geen heel helpdeskteam nodig. Je komt daar op een standaard antwoordapparaat uit waar je kan kiezen voor de helpdesk. Vroeger had je soms wel dat ze niet bereikbaar waren als er problemen waren; Maar ik dacht dat ze daar toen met maar een man of 6 zaten. Dan heb je al 1 reeptioniste, boekhoudster, technische dienst,... Die zullen dan wel bezig geweest zijn.

Ik weet niet hoe het nu zit qua telefonische support. Heb het nooit nodig gehad.

Ik vind het deels wel een voordeel dat ze zo klein zijn, geeft een wat meer persoonlijk gevoel. Het zijn ook bijna allemaal technische mensen denk ik. Toen ik voorik klant was belde met een paar technische vragen ivm het abonnement aan het gewone infonummer kon deze gewoon antwoorden. en dat ging dan over dhcp leases enzo. Moet jij bij het algemene nummer van Belgacom niet proberen :+

Het aanvragen van de account ging ook enorm snel. Online aangevraagd, en dezelfde dag nog een telefoon gevolgd met een mailtje met inloggegevens. Ik kon toen Dommel en Skynet gebruiken, ik kon dus de dag van aanvragen al Dommel gebruiken terwijl zij Skynet voor mij afsloten.

[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 25-04-2007 16:30 ]

Verwijderd

Wat een snelheid ! Ik heb nu wel een enorme mail gestuurd, dus zal wel iets langer duren dan 10 minuten (zoveel vragen ook :P).

nog 1 vraagje: bestaat de kans dat Dommel net als vele van die kleine providers snel failliet zal gaan, of bestaat dommel al langer ?

Verwijderd

Zelf heb ik Scarlet en sinds kort zijn daar wat veranderingen op til. De gezamenlijke limiet voor up en down is verdubbeld, tot 30 gieg per maand. Ook zou de snelheid nog naar 6 Mbit moeten gaan, die steekt nu helaas nog op 3,3 Mbit. De prijs ligt op 34 € per maand, maar dat kan lager mits je iets met het onderwijs te maken zou hebben. Ben er redelijk tevreden over, toch zeker nu alle overnameperikelen en dergelijke weggewerkt zijn.

En blijkbaar hebben ze ook 20 Mbit, 60 gieg limiet voor 45 € per maand tegenwoordig. Ik weet wel wat ik zou nemen. Toch maar eens kijken om te upgraden...

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:50:
Zelf heb ik Scarlet en sinds kort zijn daar wat veranderingen op til. De gezamenlijke limiet voor up en down is verdubbeld, tot 30 gieg per maand. Ook zou de snelheid nog naar 6 Mbit moeten gaan, die steekt nu helaas nog op 3,3 Mbit. De prijs ligt op 34 € per maand, maar dat kan lager mits je iets met het onderwijs te maken zou hebben. Ben er redelijk tevreden over, toch zeker nu alle overnameperikelen en dergelijke weggewerkt zijn.

En blijkbaar hebben ze ook 20 Mbit, 60 gieg limiet voor 45 € per maand tegenwoordig. Ik weet wel wat ik zou nemen. Toch maar eens kijken om te upgraden...
Ik zou zeker GEEN Scarlet nemen in België
Ikzelf heb een tijd bij Scarlet gewerkt (tot vorige week) en ik heb heel wat gezien daar.
De redenen waarom je best geen Scarlet neemt zijn de volgende:
- De helpdesk is een ramp. Probeer voor de fun maar eens naar de helpdesk te telefoneren. Het is een 0900 nummer, wat nogal vrij prijzig is, en je moet lang wachten. Sommige mensen hadden het over uren.
Heb je toch eens een probleem wordt er weliswaar binnen de week een technieker langsgestuurd. Die constateerd dan dat de fout bij Belgacom ligt, ticket wordt doorgestuurd naar Belgacom, Belgacom zegt een week later dat alles in orde is, er komt terug een technieker langs die wederom constateerd dat de fout zich op het Belgacomnetwerk bevindt en voor je het weet zit je een maand zonder internet/telefonie.
- Scarlet goochelt met snelheden maar kan deze in de praktijd moeilijk waarmaken. De 20 Mbit versie die hierboven wordt aangehaald is enkel als je binnen 1km van de centrale woont. 6 Mbit is bij Scarlet al voor veel mensen te hoog gegrepen. Als je het 6Mbit profiel niet aankan wordt je gewoon op 3,3 of lager gezet, zonder dat je daarvan verwittigd wordt.
- Bij het gebruik van de Scarlet box voor het Scarlet One abbonnement zijn er ook hopen problemen. Faxen die niet meer werken, veel defecte boxen die het begeven omdat ze te heet worden, ...

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Ik zou zeker wegblijven van Belgacom en Telenet, ze vragen teveel voor wat het is. Telenet is (of zou toch moeten zijn) de snelste provider (maar als er meerdere mensen in je straat op internet zitten...)

Wij zijn overgestapt van Telenet naar EDPnet, de overstap ging vlot. Enkel de nieuwe webinterface is even wennen.
We betalen 29,90 voor 20 GB/ maand (up en download) en een snelheid van max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload (hangt wel af hoe ver je van de centrale zit)

Er zijn er nog een paar.. kijk ook eens op http://www.userbase.be/fo...b7d02bee721568c7a9da188ac
En ook eens op: http://www.overstappen.be/
Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Phalox op 25-04-2007 17:17 ]

Verwijderd

Ik zou scarlet zowiezo niet nemen, is zelfde prijs als bij telenet turbo... (als je in een pakket neemt).
Ik zie ook nergens nachtsurfen staan ?

Verwijderd

tokesnugerd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:16:
Ik zou zeker wegblijven van Belgacom en Telenet, ze vragen teveel voor wat het is. Telenet is (of zou toch moeten zijn) de snelste provider (maar als er meerdere mensen in je straat op internet zitten...)

Wij zijn overgestapt van Telenet naar EDPnet, de overstap ging vlot. Enkel de nieuwe webinterface is even wennen.
We betalen 29,90 voor 20 GB/ maand (up en download) en een snelheid van max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload (hangt wel af hoe ver je van de centrale zit)

Er zijn er nog een paar.. kijk ook eens op http://www.userbase.be/fo...b7d02bee721568c7a9da188ac
Suc6
EDPnet heeft niet veel meer limiet dan telenet, dat is het spijtige eraan...

Verwijderd

Hoelang zou een contract lopen bij telenet ? Of is dit direct opzegbaar ?

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 17:29 ]

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
Het contract bij telenet is minstens voor een jaar

Bron (puntje 4)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Zoals je misschien trouwens wel weet, is het probleem van de te lage uploadlimiet vanaf ten laatste 1 mei bij iedereen opgelost.

Telenet schaft tijdens de resets in april, voor alle klanten de gescheiden telling van Up- en download af. Weer een stap in de juiste richting vind ik.

Bron: http://pub.telenet.be/pub...olumelimieten_af_in_april

Jammer genoeg worden de prijzen ook verhoogd vanaf deze maand (al gaat het maar puur om een indexatie)

Verwijderd

Tja, is nu wel al iets beter bij telenet misschien, maar dommel geniet meer en meer mijn voorkeur ;)

Ik heb 3 computers + 1 laptop, op die laptop en 1 van de computers wordt vooral gewoon op internet gesurfd op ebay gekeken, youtube (je kent het wel allemaal :P).
Op de 2 overige spelen we dikwijls samen BF, ik weet niet of dit problemen geeft met ADSL ? Bij telenet had ik hier nooit problemen mee, ping rond de 30 altijd...

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Telenet Business ADSL lijnen hebben geen limiet: http://www.telenet.be/nl/.../via_adsl_sdsl/index.page
En Belgacom heeft dat ook: http://www.belgacom.be/co...ge=hbs_adsl_smb_advantage

Zo te zien is een limietloze lijn vanaf € 100 per maand rendabel.

Verwijderd

100 euro is wel nogal veel, niet ? :P

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:05:
UPC/Chello is onlangs overgenomen door.... Telenet.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Las ook zoiets, maar ze zouden noch even blijven bestaan fzo...

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DePhille schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:15:
Hoi;

Het probleem is dat we vaak over onze upload limiet kruipen (Download:15GByte en Upload 2.25GByte). onze download limiet zou normaal ook sneuvelen mits we niet terug op smalband werden gezet door het te veel uploaden.

De vraag is dus wat het beste internet is(bedrijf en pakket) in Belgie dat minder als 50€ per maand kost.

EDIT:
mits weinige reactie kan het misschien helpen dat ik mijn huidige internetverbinding een beetje bescrhijf:
-Het is een Telenet Mono. Die is momenteel niet meer beschikbaar (verouderd , er zijn nieuwere pakketten) en daarom kan ik geen volledige documentatie met zekerheid geven.
Uload Snelheid: 192Kbit (zeggen ze maar in realiteit uload ik maar tegen 20KBytes/sec)
Datalimiet: 16Gb Upload+Download , 2.4Gb Upload. het is een glijdend systeem ; de oudste dag valt er af als de nieuwe erbij komt.

Internet in België??? Is dat er al dan??? :+

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
DePhille schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:15:
Hoi;

EDIT:

De punten die jij beschrijft, bestaan reeds allemaal niet meer.
Telenet Mono is vervangen door Expressnet, waadoor je extra upload en downloadbandbreedte krijgt. Omzetten is gratis
Datalimiet kan nog steeds kloppen, maar het is ook al een aantal maanden geen glijdend systeem meer. Moest dit bij jouw nog zijn, zou ik toch maar eens telenet contacteren.

• DinX

DinX

Motormuis

Je antwoordt hier ook op een topic start van 2 jaar oud.

Verwijderd

Bij Evonet (vroeger XS4ALL) heb je een DL-limiet van 10Gb per maand, maar ze hebben geen meter. Ik zit er nu 3 jaar bij en ben zeer tevreden. Nog NOOIT een downtime gehad. Zeer stabiele verbinding. De reele snelheden liggen hoger dan aangegeven op hun website : 3,6Mb down / 420 Kb up (of 450KByte down en 52KByte up. Enig nadeel, geen webspace. Dat zou de enige reden zijn waarom ik zou verstappen naar RealDSL. Momenteel biedt RealDSL geen abbonementen aan voor mijn zone. Als je niet tevreden bent over de snelheden moet je een nadenken wanneer je meer dan die snelheden nodig hebt. Er is maar een belangrijke factor voor mij en dat is ping. Als ik games speel heb ik altijd een lagere ping dan Telenet users. Meestal rond de 20. Je kan je niet voorstellen hoe zalig het is om niet altijd te stressen op je download meter! Ik heb al eens 90Gb gedownd op 5 dagen. Wat heb je aan een superlijn zoals die telenet als je steeds moet inhouden. Liever lange zalige sex dan een coitus interruptus ;-)

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 01:47
Hallo,
Binnenkort ga ik naar dommel overschakelen (ADSL2+ van edpnet is hier jammer genoeg volgens de online checker niet mogelijk).
Maar kan je bij belgacom zonder abbo je mailadres tegen een kleine vergoeding niet behouden? want dit is wel redelijk vervelend vind ik.

en inderdaad Lang leve Nederland _/-\o_ (ik zal wat meer bij die nederlandse vriendin van mij moeten langs gaan :P)

It's just a matter of time...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:57
Zomaar een vraagje...

Hoe kan het eigenlijk dat bijna alle internet abonnementen in Belgie een datalimiet hebben?

Hier in Nederland zit er alleen een FUP op (Fair Use Policy, wat inhoud dat je best flink mag downloaden, maar wel zorgt dat je het niet te vaak doet, zodat mensen in jouw wijk nog wel een beetje normaal kunnen internetten).

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
neen dat is niet mogleijk
wat je wel kan doen is bij een kennis die nog bij belgacom zit
1 der 4 extra mailboxen gebruiken en je mailadressen naar daar verhuizen ....

andere mogelijkheden heb je niet
heb je geen kennis met een bgc-adsl-aansluiting dan stoppen jouw mailadressen bij hen zodra je bij dommel zit

(ik had dat aan de hand met de overstap naar edpnet, maar nu staan ze bij een kennis die niet beter weet dan belgacom's adsl)

@onderbuur: forwarden is _niet_ mogelijk bij belgacom. en je wilt je mails wrs niet bij je kennis zien verschijnen op de pc (of wachten tot hij/zij zijn mails nog eens controlleerd)
je kan wel als je een aparte mailbox van die kennis gebruikt (en dus een eigen login/ww hebt)
die mailbox gewoon controleren/gebruiken vanaf je niet bgc-adsl-connectie

instellen gelijk anders maar uitgaande mailserver = smtpserver van je huidige provider zodat je ook kunt mailen met die adressen

@bovenbuur: omdat wij nog met een duo-poly zitten.
(Telenet <> Belgacom)
al de rest is te klein om grote wijzigingen te kunnen doortrekken.
In nederland heb je ook het verschil dat de zelfs de laatste meter van kabel/telefoon is vrijgeschakeld.
bij ons is de kabel van electrabel of van telenet (afh. waar ge zit in vlaanderen).
de telefoon kabel is hoe dan ook van belgacom.

en die 2 a 3 bepalen wat wel of niet kan op die kabels
en daar moet ne prijs voor betaald worden die vrij hoog is en wrs ook vrij beperkt qua mogelijkheden

[ Voor 57% gewijzigd door soulrider op 24-06-2007 23:22 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Wat je wel kan doen is een soort van omweg mbv vriend/kennis/familie hun belgacom account.

Je verwijdert je huidige mail adres bij skynet.
Bij die vriend/kennis/familie maak je een alias aan met dezelfde naam als je huidige account.
Die forward je naar je nieuwe account.

Goed nieuws trouwens. Op userbase.be gaat het nieuws rond dat de netconnect accounts vanaf 1juli 75GB limiet krijgen. Met de boost package is dat dan 85GB :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Ik heb al bijna 2 jaar Euphony..Ik ben er wel tevreden van. Voor 29.99 euro/maand heb je een 4 mbit d/382 kbit upload connectie met 15GB transfer/maand

Ik ben van plan om over te schakelen naar hun nieuwe en zwaardere versie met 6mbit d en 384 upload met 30 GB transfer/maand voor 34.99 euro met 0.5 euro/GB dat je over het limiet gaat.

Gelukkig zijn er nog zulke bedrijven of anders zouden we heeeeel wat meer moge betalen voor internet door Belgacom en Telenet ;)

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 01:47
Bedankt,

Ik beheer ook een ADSL office (4mbit ongelimiteerd trouwens, mag eigenlijk wel voor 200€/m) lijn,
daar zit standaard "gratis" domein bij, en kan je op dat domein via belgacom mail adressen aanmaken, zal morgen eens bellen of het ook niet mogelijk is nog een @skynet adres daar te gebruiken.

It's just a matter of time...

Pagina: 1